Gå til innhold

Feriehus i Danmark

Siona

Anbefalte innlegg

Vi har lyst til å leie et feriehus i Danmark til sommeren. To barn skal være med - en ettåring og en på 2,5. Har ikke vært så mye i Danmark før, så jeg håper noen kan komme med noen anbefalinger. I hvilke områder er det fint? Hvilke parker er verdt å besøke? (Legoland, dyreparker, andre vannland eller fornøyelsesparker?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet ikke jeg hvor dere bor, men Color Lines Superspeedferger er grusomt kjekke (og tar kort tid)!

Vi har alltid feriert på Jylland, og her syns jeg nord-østkysten er best, mer langgrunt hav og vestkysten er mer utsatt værmessig.

Legoland og Løveparken er relativt nære i avstand, ganske midt på Jylland sørover, men det er mye fint (zoo, lekeparker o.l.) i Aalborg og omegn også, da er det mye kortere reisevei fra Hirtshals som Superspeed kommer i land, og man kan i tillegg ta en dagstur mot Skagen hvis det er ønskelig... :)

Jeg anbefaler at du tar en titt på Visitdenmark.no (eller .dk) og ser litt.. Her er det sikkert en del tips, men regn med køer i parkene i ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi var noen dager på Sæby Søbad da barna var små. Veldig barnevennelig og ikke så dyrt. Beliggenhet ved stranden. Det er ikke så mye vind på østkysten som på vestkysten. Fint for gåturer med vogn og også fint for sykkelturer. Kan gå på gangveier til den koselige lille byen Sæby. Både Alborg og Fredrikshavn er en kort kjøretur unna. Det er tivoli i Aalborg. Heller ikke så langt til Fårup sommerland som ligger på vestkysten.

http://www.folkeferie.dk/da/Ferie-i-Danmar...d/Saeby-Soebad/

Vi har også leid sommerhus ved Saltum strand på vestkysten. Nydelig beliggenhet i første rekke mot stranden, med lave klitter mellom huset og stranden. Huset hadde et lite innendørs svømmebasseng - kjempegøy for barna. Det er et ridesenter i nærheten som arrangerer rideturer langs stranden. Hvis du har litt erfaring med ridning anbefaler jeg en kveldstur med ridning i skogen og i rask galopp på de endeløse strendene.

God tur! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste mye til danmak da jeg var liten=) og har kjempe mange gode minner fra de turene! Jeg ville anbefalt dere å finne et sted nær sjøen, det er mange ferieboliger som ligger et par 100meter fra stranden. Hvor dere holder til i Danmark er egentlig ikke så falig hvis dere skal besøke flere forskjellige parker, det tar tross alt bare 3 timer å kjøre gjennom hele danmark :fnise: så hvis dere er midt i landet tar det dere toppen to timer å komme dere rundt til steder dere vil besøke=) men kommer jo litt ann på hvor godt barna liker å kjøe bil selvfølgelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...