Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Føler meg utrolig barnslig nå, men lurer så fælt på når man kan definere seg som kjærester uten at det blir sagt rett ut? Har vært sammen med "gutten min" i helgen og det har vært kosing, kyssing og holde hender fra A til Å, han har villet holde rundt meg og kose hele tiden vi har vært sammen. Vi bor langt fra hverandre og ser hverandre ikke i det daglige men skal treffes igjen om et par uker. Jeg vet han ikke er god på å snakke om følelser så temaet har ikke vært oppe. (Vi er forresten begge 30+ dersom det skulle ha noe å si ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Føler meg utrolig barnslig nå, men lurer så fælt på når man kan definere seg som kjærester uten at det blir sagt rett ut? Har vært sammen med "gutten min" i helgen og det har vært kosing, kyssing og holde hender fra A til Å, han har villet holde rundt meg og kose hele tiden vi har vært sammen. Vi bor langt fra hverandre og ser hverandre ikke i det daglige men skal treffes igjen om et par uker. Jeg vet han ikke er god på å snakke om følelser så temaet har ikke vært oppe. (Vi er forresten begge 30+ dersom det skulle ha noe å si ;-)

Det enkleste er å spørre om dere kan være kjærester , offisielt. Jeg synes at man er kjærester når man har bestemt seg for å ikke tulle med andre, og begynt å introdusere hverandre for venner og slektninger.

Skrevet
Det enkleste er å spørre om dere kan være kjærester , offisielt. Jeg synes at man er kjærester når man har bestemt seg for å ikke tulle med andre, og begynt å introdusere hverandre for venner og slektninger.

Å spørre rett ut faller seg bare ikke naturlig for meg, vil liksom vite det uten å måtte spørre. Enig i det med å møte venner og sånn..

Skrevet

Ja, prat om det:) Si: Hvor står vi nå?

Jeg fikk spørsmålet av en mann på 29 i stad:) Han spurte om vi var kjærester nå:) Synes det var veldig koselig! Er man ikke sikker, spør man. er jo viktig å kunne snakke om ting i et forhold:)

Gjest Gjest
Skrevet

at dere bor langt fra hverandre og ikke ses i det daglige burde være en god grunn til å ikke bli kjærester.

Hvis dere ikke har mulighet til å møtes veldig ofte da?

Skrevet

Enig! Bare spør rett ut! Enkelt og greit!

Gjest Papirkurven
Skrevet
at dere bor langt fra hverandre og ikke ses i det daglige burde være en god grunn til å ikke bli kjærester.

Hvis dere ikke har mulighet til å møtes veldig ofte da?

Hvorfor det? Kjæresten min og jeg bor 50 mil fra hverandre, sees 1-2 ganger i måneden og feirer snart 7 måneders-dag. Avstanden har ikke skapt noen problemer for oss.

Jeg spurte ham hva han tenkte om oss, og han sa "jeg ser på oss som et par". Enkelt og greit. Synes det er greit å få det ut i det åpne, jeg, istedenfor å måtte gå rundt og lure. Man kan jo f.eks si "skal vi skifte facebook-status eller" :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor det? Kjæresten min og jeg bor 50 mil fra hverandre, sees 1-2 ganger i måneden og feirer snart 7 måneders-dag. Avstanden har ikke skapt noen problemer for oss.

Jeg spurte ham hva han tenkte om oss, og han sa "jeg ser på oss som et par". Enkelt og greit. Synes det er greit å få det ut i det åpne, jeg, istedenfor å måtte gå rundt og lure. Man kan jo f.eks si "skal vi skifte facebook-status eller" :fnise:

Vel ,7 måneder i et avstandsforhold er jo ikke lenge da, men da regner jeg med at dere har en plan om å bo på samme sted i fremtiden. År etter år med avstand sliter enormt, særlig når alle dager ikke er rosa mer.

Men svar på spørsmålet til ts: det er jo bare å spørre, kan hende han lurer på det samme.

Skrevet

Jeg er ikke så bekymret for avstanden siden vi sannsynligvis kommer til bo i samme by innen et halvt til ett år.

Kanskje jeg bare må snike inn spørsmålet på en eller annen måte. Er jo litt søtt spørsmål å få når jeg tenker på det :) Men det får nesten vente til neste gang vi treffes face to face..

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er ikke så bekymret for avstanden siden vi sannsynligvis kommer til bo i samme by innen et halvt til ett år.

Kanskje jeg bare må snike inn spørsmålet på en eller annen måte. Er jo litt søtt spørsmål å få når jeg tenker på det :) Men det får nesten vente til neste gang vi treffes face to face..

Er det du eller han som skal flytte da? Med et sånt tidsperspektiv er det jo ikke noe problem.

Er nok lurest å ta det face to face ja. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Kjenner til dilemmaet...

Min fyr og jeg er vel sammen i alle andres øyne, jeg treffer jevnlig alle vennene hans, har møtt familien osv. Men ingen av oss liker å snakke om følelser og sånt. Jeg føler ikke noe umiddelbart behov for å få avklaring. Faktisk liker jeg den lille usikkerheten, liker å føle meg ubundet.

Men jeg tror vi er like ved å innrømme det ovenfor hverandre, men da kommer det nok snikende på en eller annen måte. Han har eksempelvis ikke krevet at jeg ikke skal treffe andre menn, så om jeg sier at jeg overhodet ikke er interessert i andre menn lenger ville det være nesten det samme som å å spørre om vi kan være kjærester.

Skrevet
Er det du eller han som skal flytte da? Med et sånt tidsperspektiv er det jo ikke noe problem.

Er nok lurest å ta det face to face ja. :)

Han flytter hit. Mest på grunn av at han får en utfordrende jobb her, men han har også sagt at han ikke ville valgt akkurat denne byen hvis det ikke var fordi at jeg var her. Han har ingen bånd til stedet eller kjenner noen andre enn meg her for å si det sånn :)

Gjest Gjest
Skrevet
Han flytter hit. Mest på grunn av at han får en utfordrende jobb her, men han har også sagt at han ikke ville valgt akkurat denne byen hvis det ikke var fordi at jeg var her. Han har ingen bånd til stedet eller kjenner noen andre enn meg her for å si det sånn :)

Hvis han allerede har fått seg jobb der du bor, så lover det jo godt.:) trenger du egentlig å spørre om dere er kjærester da, når han flytter etter deg?

Avstandsforhold blir dyrt i lengden også, fly/tog billetter blir fort store summer når man skal reise hele tiden.

Gjest Papirkurven
Skrevet
Vel ,7 måneder i et avstandsforhold er jo ikke lenge da, men da regner jeg med at dere har en plan om å bo på samme sted i fremtiden. År etter år med avstand sliter enormt, særlig når alle dager ikke er rosa mer.

Men du (eller en annen gjest) sa at avstand er "en god grunn til ikke å bli kjærester", så det har jo ingenting å si for hvor lenge jeg har hatt avstandsforhold. Det er snakk om å starte et forhold her.

Om jeg skulle tenkt sånn da jeg traff han som nå er min kjæreste hadde jeg jo ikke funnet min fremtidige ektemenn. De aller fleste som blir kjærester flytter jo sammen om forholdet varer over mange år, uavhengig av hvor stor avstanden var i utgangspunktet, så det å bruke avstand som en grunn til å ikke se hvor det fører synes jeg er ...trist? dumt? vet ikke helt hvilket ord jeg skal bruke, men det er ihvertfall å avskrive mange forhold som har blitt kjempeflotte og permanente.

Skrevet

Spør, så får du svar. :) Det var sånn jeg gjorde det. Enkle er ofte det beste, synes nå jeg ihvertfall. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Gjest
Skrevet

min kjære fikk spørsmål fra en bekjent for noen dager siden "om vi var et par?" hm, pussig spørsmål - tenkte han men bekreftet det jo.

Etterpå snakket vi om episoden, og kom til at det egentlig ikke hadde vært diskutert og definert, men at ingen av oss kunne huske noen tid vi ikke var kjærester, - i hvertfall ikke etter at vi møttes.

Hvis det stemmer helt, er det så selvfølgelig at man ikke tenker på å definere det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...