b00lbi Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Hei der Vi er ett par som leter etter en tur til varmere strøk i juli, men vi aner ikke hvor. Det er så dyrt. så vi lurte på om noen kunne hjelpe oss med å finne det perfekte landet, med uteliv og mye shopping ?? Takk for alle svar
Gjest Sarasahara Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 hei hei hehe, vi er i akkurat samme situasjon, bare det at det er bryllupsreise vi ser etter, og derav så stramt budsjett. Har leita på nettet til jeg blir grønn! Vet ikke hvor mye dere har å gå på, eller hvor lenge dere har tenkt å bli borte? Men hvis du går på ebookers og søker på f.eks Marbella (Spania) der, så synes jeg ikke det er av det dyreste. Da får du hotell og fly i samlet pris. Har vært i Marbella selv og det er veldig fint der vet ikke med utelivet, men det ligger rett ved rikmannsstrøket puerto banos, og der bør det vel være litt uteliv Flott sted og ikke så veldig dyrt, fordi det er ikke chartersted nr.1 Lykke til videre, skal si ifra om jeg kommer over noe bra i jakten på billig sol
b00lbi Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2009 hei hei hehe, vi er i akkurat samme situasjon, bare det at det er bryllupsreise vi ser etter, og derav så stramt budsjett. Har leita på nettet til jeg blir grønn! Vet ikke hvor mye dere har å gå på, eller hvor lenge dere har tenkt å bli borte? Men hvis du går på ebookers og søker på f.eks Marbella (Spania) der, så synes jeg ikke det er av det dyreste. Da får du hotell og fly i samlet pris. Har vært i Marbella selv og det er veldig fint der vet ikke med utelivet, men det ligger rett ved rikmannsstrøket puerto banos, og der bør det vel være litt uteliv Flott sted og ikke så veldig dyrt, fordi det er ikke chartersted nr.1 Lykke til videre, skal si ifra om jeg kommer over noe bra i jakten på billig sol
Anglofil Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Vel, jeg kan anbefale f. eks Sozopol i Bulgaria (ekstremt billig å feriere). Personlig reiser min kjære og jeg nedover til Djerba, Tunisia i juli for to uker. Brukte litt i overkant av 10 000 kr for to stykker på reisen (fly + hotell inkl. frokost), og synes i grunn det ikke er så verst pris. Vi gleder oss masse, og har fått mange anbefalinger, så vi gleder oss mye. Mvh Yvonne
Gjest Lopudlover Skrevet 7. mai 2009 #6 Skrevet 7. mai 2009 Kroatia! Vakkert og billig. Øya Lopud er flott, her bor du billig og du kan reise inn til Dubrovnik å shoppe. Norwegian flyr billig - vi kan skaffe dere billig overnatting. se på www.Lopudreiser.no og gruppen Lopud på facebook. For dere som skal på bryllupsreise, de vår link på hjemmesiden til en flott sted som heter Brsecine (under nyheter til venstre) som ligger på fastlandet - her kan dere nyte hverandre i idylliske omgivelser :-) trenger ikke en dyr stillehavsøy.........
Mermaid Blues Skrevet 7. mai 2009 #7 Skrevet 7. mai 2009 Barcelona? Hvertfall greit å finne billig overnatting og flybilletter, og det skulle ikke være noe å si på shoppingen der nede
Pinheiro Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 jeg ville anbefalt deg og velge bulgaria, sozopol, det er en rolig by, men går fort an og ta en taxi til eks golden sands Reisen til sozopol ligger fra 3000 kr oppover per person, inkl fly, hotell, frokost. Og samtidig er det veldig billig der. Har aldri vært der selv, men be anbefalt av en på forumet her, og reiser dit selv i august. Flaskevann - 4 kr. Øl - 8 kr. Kaffe - 12 kr 2-retters middag ca 120 kr inkl drikke. Ca dette ligger prisene på, det er super billig
Anglofil Skrevet 7. mai 2009 #9 Skrevet 7. mai 2009 jeg ville anbefalt deg og velge bulgaria, sozopol, det er en rolig by, men går fort an og ta en taxi til eks golden sands Reisen til sozopol ligger fra 3000 kr oppover per person, inkl fly, hotell, frokost. Og samtidig er det veldig billig der. Har aldri vært der selv, men be anbefalt av en på forumet her, og reiser dit selv i august. Flaskevann - 4 kr. Øl - 8 kr. Kaffe - 12 kr 2-retters middag ca 120 kr inkl drikke. Ca dette ligger prisene på, det er super billig Vil bare tilføye at da jeg selv var der for ett år siden, så måtte du gå på velding fin restaurant for å i det hele tatt måtte bruke 120 kr på to stykker altså. I gjennomsnitt brukte jeg rundt 30-40 kr på middag ute inkl. drikke, mat, dessert og drinker. Jeg hadde problemer med å bruke 1000 kr på én uke der nede (og vi levde godt, vi lagde ingen måltider selv). Mvh Yvonne
mimifin72 Skrevet 7. mai 2009 #10 Skrevet 7. mai 2009 Balchik eller Albena i Bulgaria. Har vært overalt i Bulgaria, men disse to er best (her mener jeg roligst, Sunny Beach er nonstop party) Spania er innmari bra, men veldig dyrt. Vi var i Spania ifjor, og det ble altfor dyrt. 2 uker i Balchik på et fint hotell er ca. 10-12 tusen, mens i Spania er dobbelt.
kissi Skrevet 7. mai 2009 #11 Skrevet 7. mai 2009 Slenger meg på alle som anbefaler Sozopol. Var der for to år siden, i to uker. utrolig billig, og veldig fint! Bodde midt mellom de to bystrendene, og der fant man alt man ønsket. Bra uteliv i nybyen, og rolige, koslige strøk i gamlebyen. Friluftskino har de også Var på fancy restaurant og spiste 3-retter en dag, og betalte ikke mer enn 100 kr, inkudert drikke.
Mermaid Blues Skrevet 7. mai 2009 #12 Skrevet 7. mai 2009 2 uker i Balchik på et fint hotell er ca. 10-12 tusen, mens i Spania er dobbelt. 20.000,- på rett??? Vi betaler i underkant av 2500,- for seks netter i dobbeltrom på et 4-stjerners hotell sentralt i Barcelona... Flybillettene kosta oss 2800,- tur/retur for begge to. Bestilte riktignok hotellrom i en kampanjeperiode, men ordinær pris lå ikke nevneverdig mye høyere, og det var en mengde andre rimeligere hoteller å velge mellom. Var sånn jeg fikk inntrykk av at det ikke trengte å koste skjorta å reise til Barca. (Pluss at sambo har vært der ca 89 ganger og forteller at det er billig å være der mtp mat og sånn) Men sikkert store forskjeller etter hvor i Spania man drar, eller? Har null erfaring med charterdestinasjoner, så aner ikke hva som er normalt ifht pris
Anglofil Skrevet 7. mai 2009 #13 Skrevet 7. mai 2009 Ja, det er ganske stor forskjell, og det kan f. eks være rimeligere om man velger å leie en leilighet i to uker, framfor å reise charter. Dette har vi gjort flere ganger blant annet i Spania, og sist gang sparte vi omtrent 15 000 kr på å ikke reise charter til samme sted. Mvh Yvonne
Kamille86 Skrevet 9. mai 2009 #14 Skrevet 9. mai 2009 20.000,- på rett??? Vi betaler i underkant av 2500,- for seks netter i dobbeltrom på et 4-stjerners hotell sentralt i Barcelona... Flybillettene kosta oss 2800,- tur/retur for begge to. Bestilte riktignok hotellrom i en kampanjeperiode, men ordinær pris lå ikke nevneverdig mye høyere, og det var en mengde andre rimeligere hoteller å velge mellom. Var sånn jeg fikk inntrykk av at det ikke trengte å koste skjorta å reise til Barca. (Pluss at sambo har vært der ca 89 ganger og forteller at det er billig å være der mtp mat og sånn) Men sikkert store forskjeller etter hvor i Spania man drar, eller? Har null erfaring med charterdestinasjoner, så aner ikke hva som er normalt ifht pris Det var billig Hvilke nettsider finner du så billige reiser? Driver å leter etter tur for 2. Hadde veldig lyst til å dra til Bulgaria men får ikke sambo med meg så må finne på noe annet da ..
Mermaid Blues Skrevet 10. mai 2009 #15 Skrevet 10. mai 2009 Det var billig Hvilke nettsider finner du så billige reiser? Driver å leter etter tur for 2. Hadde veldig lyst til å dra til Bulgaria men får ikke sambo med meg så må finne på noe annet da .. Jeg bruker for det meste hotell.com, men dobbeltsjekker alltid med finn.no for å se om det kan være rimeligere andre steder. Mye kampanjer ute og går, så prøver å holde øynene åpne. Er på maillistene til de fleste, så får mail når det er kampanjer
Kamille86 Skrevet 11. mai 2009 #16 Skrevet 11. mai 2009 Takk for tips!! Noen spesielle plasser i Barcelona å anbefale eller er det fint over alt?
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2009 #17 Skrevet 7. juli 2009 Vil bare tilføye at da jeg selv var der for ett år siden, så måtte du gå på velding fin restaurant for å i det hele tatt måtte bruke 120 kr på to stykker altså. I gjennomsnitt brukte jeg rundt 30-40 kr på middag ute inkl. drikke, mat, dessert og drinker. Jeg hadde problemer med å bruke 1000 kr på én uke der nede (og vi levde godt, vi lagde ingen måltider selv). Mvh Yvonne Hvilke flyselskap flyr hit? Brukte du et reisebyrå eller sånn?
Anglofil Skrevet 7. juli 2009 #18 Skrevet 7. juli 2009 Hvilke flyselskap flyr hit? Brukte du et reisebyrå eller sånn? Den gang brukte ville reisebyrået Lilleput, men jeg tror ikke de har reiser dit i år. Vet at Apollo blant annet har reiser dit. Den gang brukte reiseselskapet SAS. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå