Gå til innhold

prøvetime hos frisør

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Var på prøvetime hos frisøren/sminkedamen her om dagen. Fant to frisyrer jeg skal velge mellom. Det er meningen at samme dame skal sminke meg også. Jeg trodde det var meningen at vi skulle finne sminke også den dagen, men det var vist ikke nødvendig... neivel tenkte jeg, det går vel fint. Jeg sa jeg ikke skulle ha mye sminke, kun "naturlig" look.

Så kom jeg til å tenke... det er jo neimen ikke sikkert at hun og jeg har samme syn på hva "ikke mye" sminke er... og hva som er naturlig... OG prøve- sminke burde vel være inkludert i prisen?

Skrevet

Jeg skal også sminke meg hos frisøren min, men heller ikke der er prøvetime på sminke inkludert. Tror det er normalen.

Skrevet

Det var ikke innkludert hos min frisør heller. Men siden jeg er nøye på sminken, (det må ikke synes mye) ba jeg om ekstra tid til det også. Det var greit.

Skrevet

Jeg ble heller ikke sminket på prøvetimen..

Skrevet

Jeg ble heller ikke sminket. Men vi så på farger hun skulle bruke på meg. Testet så vidt på. Angående håret; Vi så på bilder og ble enige om frisyre, og satt det opp "sånn cirka". Litt forskjell på hva en får tid til på en times prøvetime, og 4,5 timer på selve dagen...

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar alle sammen:) Ble litt letta nå:)

Skrevet

Hmm.. jeg ble sminket men ikke fikset på håret. Bare kommet med forslag og ideer men ikke satt opp håret.. Er det feil??

Skrevet

Hei jenter :)

Jeg har jobbet med sminke en stund og jeg ville anbefalt dere å ha en prøve time på dette også. Det er ganske stor forskjell på hvor flink noen er til å sminke og få frem dine fineste trekk.

Mange sminker med farger de liker selv og kan glemme at alle er litt forskjellig.

Hadde jeg vert dere hadde jeg tatt prøve time og skrevet ned fargene som vi hadde blitt enige om å bruke, det kan godt gå i glemmeboken.

Men hva som er med i prisen vet ikke jeg, men for å være sikker hadde jeg ihvertfall prøvd først. :)

Skrevet

Hos min frisør var det både hår og sminke i prøvetimen. Det hadde vært uaktuelt å bli sminket av en fremmed på bryllupsdagen uten å ha hatt prøvetime først.

Skrevet
Hei jenter :)

Jeg har jobbet med sminke en stund og jeg ville anbefalt dere å ha en prøve time på dette også. Det er ganske stor forskjell på hvor flink noen er til å sminke og få frem dine fineste trekk.

Mange sminker med farger de liker selv og kan glemme at alle er litt forskjellig.

Hadde jeg vert dere hadde jeg tatt prøve time og skrevet ned fargene som vi hadde blitt enige om å bruke, det kan godt gå i glemmeboken.

Men hva som er med i prisen vet ikke jeg, men for å være sikker hadde jeg ihvertfall prøvd først. :)

Godt forslag Krillan. Der hvor jeg skal stelle meg er det en omtrentlig oppsetting av håret, og en liten samtale om sminke inkludert i prøvetimen.

Men jeg ba om sminke i tillegg, og betaler litt ekstra for det.

Skal huske å notere. takk for tipset.

Skrevet

Jeg skal ha prøvetime både på håroppsett og sminking. For håret betaler jeg 2000-2500kr og for sminke 750,- og det er inkludert prøvetime. Synes det var en bra deal jeg. Hun som skal sminke meg driver egen butikk ved siden av frisøren og de samarbeider når det gjelder håroppsett/sminking.

Har ikke vært på prøvetime enda, men de har fått skryt begge salongene, så blir spennende å se :)

Skrevet

Jeg vet hos H2 ellemelle får man prøvetime med både sminking og frisør og alt på den store dagen for 3000kr.

Jeg skal til en annen frisør og få krøllet håret og styling for 500kr. så er godt fornøyd. Synes det er best å sminke selv sammen med forlover. Så kan vi prøve oss fram flere ganger på forhånd..

Skrevet

Jeg har også både hår og sminke inkludert i prøvetimen :-) Synes det er tryggest, kjipt å være misfornøyd med sminken på den store dagen......har desverre sett et par for mye oversminkede bruder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...