Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 3. mai 2009 #1 Del Skrevet 3. mai 2009 Skal være tre døgn i Milano i juni. Vi har lyst til å bo sentralt og med ca 4 stjerners kvalitet. Ønsker å bruke ca 800-1000, dersom det er realistisk pris for et midt på treet hotell i Milano. Noen tips? Gjerne tips om hvilket område det er bra å bo i, så er jeg glad i å kose meg med tripadvisor selv=) Hva bør man se? Hvor bra er shoppingen egentlig? Hva er det beste restaurantområdet? Eventuelt konkrete restauranter å anbefale? Bør vi bruke en dag på utflukt? Gidder maks sitte to timer på toget. Tenker bla på Torino... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Methuselah Skrevet 3. mai 2009 #2 Del Skrevet 3. mai 2009 Besøk en annen by Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 3. mai 2009 #3 Del Skrevet 3. mai 2009 Besøk en annen by Kan godt begrunne det mer når du kommer med et slikt innlegg, så er det mulig vi revurderer planene. Vet at milano ikke er toppers, og drar absolutt ikke til italia for å være i Milano. Skal hovedsakelig bruke tiden i Venezia og ved kysten. Men siden vi flyr tur-retur Milano (veldig billig), tenkte vi å bruke to-tre dager der, bare for å ha opplevd byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GIN Skrevet 3. mai 2009 #4 Del Skrevet 3. mai 2009 Kan godt begrunne det mer når du kommer med et slikt innlegg, så er det mulig vi revurderer planene. Vet at milano ikke er toppers, og drar absolutt ikke til italia for å være i Milano. Skal hovedsakelig bruke tiden i Venezia og ved kysten. Men siden vi flyr tur-retur Milano (veldig billig), tenkte vi å bruke to-tre dager der, bare for å ha opplevd byen. Vi bodde på hotel Florence i fjor - var koselig og med kort avstand til sentrum. Betalte da 125 Euro pr rom for 2 voksne og 2 barn. Inkludert frokost. Bestilte via asiarooms.com For Venezia kan jeg anbefale Santa Chiara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 3. mai 2009 #5 Del Skrevet 3. mai 2009 Vi bodde på hotel Florence i fjor - var koselig og med kort avstand til sentrum. Betalte da 125 Euro pr rom for 2 voksne og 2 barn. Inkludert frokost. Bestilte via asiarooms.com For Venezia kan jeg anbefale Santa Chiara Takk for tips. Ser det blir 1600 for tre netter, det var jo utrolig billig. Ser det for gode reviews. Mulig vi kunne tenke oss å betale litt mer for høyere standard..Ser også ut som om det ikke ligger midt i sentrum og at det ligger ved en trafikkert vei? Men hotellet er notert. I Venezia har vi ordnet oss, men takk for innspill=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_bella_* Skrevet 3. mai 2009 #6 Del Skrevet 3. mai 2009 Takk for tips. Ser det blir 1600 for tre netter, det var jo utrolig billig. Ser det for gode reviews. Mulig vi kunne tenke oss å betale litt mer for høyere standard..Ser også ut som om det ikke ligger midt i sentrum og at det ligger ved en trafikkert vei? Men hotellet er notert. I Venezia har vi ordnet oss, men takk for innspill=) Jeg er "lommekjent" i Milano. Ikke så pen by (sammenlignet med andre italienske byer), men absolutt et shoppingsparadis! Det er et helt utrolig utvalg av butikker i alle prisklasser, så er det shopping du er ute etter er du definitivt i riktig by. Hyggelige steder i Brera på kveldstid for å sitte på uterestaurant og å spise middag. Torino ville jeg droppet.... Gå inn på www.venere.com. der finner du masse bra hoteller i Milano. Prisene varierer endel i forhold til sesong (og om det er store messer i byen), men som hovedregel: Rundt jernbanestasjonen ligger mange hoteller, og mange er ganske bra. Men strøket er ikke hyggelig på kveldstid, så hvis man ikke er veldig godt kjent anbefales taxi. Mitt favoritthotell heter Carlyle Brera, men prisnivået der er ofte ganske høyt (4 stjerner "designhotell"). Sjekk ut på www.venere.com hvordan prisene ligger an i den perioden du skal reise. Ellers har jeg vel bodd på ihvertfall 30 forskjellige hoteller i byen. Mange jeg anbefaler, og endel jeg ikke vil anbefale. Men gå gjerne inn på nettsiden jeg anbefalte, finn noen hoteller som passer lommeboka - og skriv dem ned her, så kan kan jeg si mer om beliggenhet og annet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #7 Del Skrevet 5. mai 2009 ..jeg glad i å kose meg med tripadvisor selv=) Som et alternativ kan du dobbeltsjekke hotellet på billighotell.no. Over 1,5 millioner hotellevalueringer i tillegg til at du kan få hotellene billigere der. Du må søke med ordet milan fordi søkeboksen ikke skjønner norsk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2009 #8 Del Skrevet 30. mai 2009 Ser at ingen her har nevnt kunst og kultur. Hva med den siste nattverden, og opera på La Scala? Milano er mer enn shopping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå