Gå til innhold

Oppussing av bad

Gjest Gjest_Mette_*

Anbefalte innlegg

Slipt betong... Det høres spennende ut!

Er dette en dyr løsning?

Man må vel da ha dusjkabinett regner jeg med?

Er gulvet enkelt å rengjøre?

Misfargninger?

Jeg bodde paa et beach resort i en 2 etasjes leilighet i Australia ifjor. Der var hele leiligheten i slipt betong! Det var vanvittig fint og saa utltramoderne ut, men det kommer nok av at resten var moderne. Tror et slikt gulv er fleksibelt i stil, og tilpasser seg omgivelsene. Eneste negative er at det lett blir sprekker hvis gulvet er lagt i et hus som ikke er fri for bevegelser. Jeg er litt betenkt til aa legge det paa badet i leiligheten min, siden mye av husstrukturen er av tre...

Forresten, det gaar dessuten aa ha benkeplate til baade kjökken og bad i slipt betong. Det er utrolig fint det ogsaa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men etter hva jeg forstår er betong langt fra vedlikeholdsfritt - her har jeg begrensede kunnskaper, men det bør i hvert fall sjekkes på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse platene, er det slike som skal se ut som fliser?

Jeg vurderer vinylbelegg istedenfor fliser på et vaskerom jeg skal pusse opp. Jeg har hørt det er veldig dyrt å få lagt vinyl. Husker du hvor mye dere betalte? For dette er vel ikke no man kan gjøre selv - hjørner og skjøter skal vel sveises?

Og tarkett? Jeg trodde det var en type laminat?? :klø:

Vi har tre ulike plater; vaskerom: Helplater 60 cm brede. Bad vegg 1: "store fliser" 60 cm bred, 30 høy. Bad vegg 2: Mindre fliser 20 cm brede 30 cm høye. Det er nøyaktig lagt slik at fugene stemmer overens der de to typene møtes. Samme type innvendige og utvendige hjørnelister på hele badet.

For oss var slitestyrke viktig for gulvet, og med gjenomfarget vinyl ser man ikke hakk og skader. Derfor valgte vi litt opp i pris. Men tror ikke det var så mye dyrere enn andre belegg. Men selvsagt må det sveises....

http://www.tarkett-commercial.com/floors/s...292/product.asp

Har 2 vennepar som nå angrer på at de ikke sjekket bedre, for da ville de heller lagt belegg enn de flisene de har på sine nyoppussede bad i dag. Belegget tåler varmekabler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaby

Jeg ville helst ha hatt tre på gulvet, ikke det mest praktiske på et bad, men åh så lekkert. Speilblank epoxy inntar andreplassen!

Veggene har jeg ikke helt bestemt meg for enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

epoxy er fint. Lurer på å ta det på vaskerommet, for der har jeg bare malt betong.... Ellers synes jeg at disse plateeksemplene var superfine, beleggene er jeg litt mer usikker på .... Noen som har brukt andre typer belegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...