Vilm@ Skrevet 3. mai 2009 #21 Skrevet 3. mai 2009 Jeg er for selvbestemt abort, men ikke som prevensjon.
Gjest dalieo Skrevet 3. mai 2009 #22 Skrevet 3. mai 2009 Jeg er absolutt for selvbestemt abort. Og noe av det som provoserer meg mest er når ukjente mennesker legger seg borti hvorfor andre velger å ta abort.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #23 Skrevet 3. mai 2009 Hva syntes dere om abort? * Nyskjerrig hva synspunk folk har* Synes det er en kjekk ting. Bra tiltak!
Gjest SmallTalk Skrevet 3. mai 2009 #24 Skrevet 3. mai 2009 Jeg er for selvbestemt abort, men ikke som prevensjon. Signerer!
*Nessa* Skrevet 3. mai 2009 #25 Skrevet 3. mai 2009 Synes det er en kjekk ting. Bra tiltak! Høres ut som en luring du
Harlekin Skrevet 3. mai 2009 #26 Skrevet 3. mai 2009 Jeg er som de fleste her inne, for selvbestemt abort innenfor 12-ukersgrensen vi har her i Norge, og med utvidet grense i spesielle tilfeller. Abort bør ikke være et prevensjonsmiddel. Jeg synes også at faren burde få mer å si, selv om kvinnen til syvende og sist skal ha det siste ordet.
Gjest LanaLane Skrevet 3. mai 2009 #27 Skrevet 3. mai 2009 For, absolutt. Men blir irritert på de som sier "jeg hadde ubeskyttet sex, skal ta abort". Leser så mye om folk som var fulle, ikke tenkte, trodde de hadde sikker periode etc, og som er SÅ overraska over at de ble gravide. Uhell skjer, ingen prevensjon er 100% sikker og det går an å glemme en pille. I de tilfellene synes jeg det er helt ok. Men når man selv sprer beina, vel vitende om at man ikke er beskyttet, da synes jeg det er for drøyt.
FoxyFish Skrevet 3. mai 2009 #28 Skrevet 3. mai 2009 Blir også litt lei meg når jeg leser at "vi hadde 2 fra før og det passa ikke så bra" eller "nei, vi hadde ikke planlagt å få barn før om et år eller to". Jeg synes at når man er voksen nok til å ha sex, burde man også være voksen nok til å ta konsekvensene. Jeg synes dette er en total legitim grunn. Har man to fra før og ikke ønsker flere nå, har man mest sannsynlig beskyttet seg. Og uhell skjer! Jeg ser ikke hvorfor dette ikke skal være en god nok grunn i dine øyne. Jeg synes abort da er en bedre løsning enn en mor som tenker at "jaja, jeg får ta konsekvensene og få denna ungen da, selv om det ikke passer helt for meg/oss."
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #29 Skrevet 3. mai 2009 Synes at den som fant det opp skal ha mange takk! Hva skulle vi ha gjort uten? Et bra offentlig tiltak!
Gjest Naria Skrevet 3. mai 2009 #30 Skrevet 3. mai 2009 Jeg er 100% for selvbestemt abort, uansett grunn.
Gjest Papirkurven Skrevet 3. mai 2009 #31 Skrevet 3. mai 2009 Jeg synes dette er en total legitim grunn. Har man to fra før og ikke ønsker flere nå, har man mest sannsynlig beskyttet seg. Og uhell skjer! Jeg ser ikke hvorfor dette ikke skal være en god nok grunn i dine øyne. Jeg synes abort da er en bedre løsning enn en mor som tenker at "jaja, jeg får ta konsekvensene og få denna ungen da, selv om det ikke passer helt for meg/oss." Ja, det er sant. En ting er jo om man beskytter seg, men jeg har opplevd folk som har sagt det etter at de har hoppa av i svingen noen ganger eller bare blåst i å beskytte seg i det hele tatt. Og det synes jeg er litt...uansvarlig? Det er jo ikke bare bare for kroppen å bli utsatt for en abort heller. Akkurat her og nå i livet ser jeg ikke den omspennende forskjellen mellom to og tre, men det kan jo forandre seg. En annen ting er jo at om man kun vil ha to og ikke flere, kunne man kanskje ha brukt litt mer permanente metoder?
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #33 Skrevet 4. mai 2009 Jeg er for fri abort, men jeg mener likevel at abort er å avslutte et liv. Så får man selv ta valget om man vil klare å leve med å ha et liv på samvittigheten. Enkelte ganger er det kanskje også det beste.
Gjest Mea Culpa Skrevet 4. mai 2009 #35 Skrevet 4. mai 2009 Helt greit. Og hvis andre syns at mine grunner for aa ta abort er forkastelige faar det vaere deres problem.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #36 Skrevet 4. mai 2009 At det er et drap, men at drap i mange tilfeller kan forsvares. Men det burde blitt mer fokus på adopsjon i Norge, som et alternativ.
Gjest Mea Culpa Skrevet 4. mai 2009 #37 Skrevet 4. mai 2009 At det er et drap, men at drap i mange tilfeller kan forsvares. Men det burde blitt mer fokus på adopsjon i Norge, som et alternativ. Det at man ikke har lyst til aa gaa igjennom et svangerskap er jo og en av grunnene for aa ta abort, og da er ikke adopsjon noe godt alternativ.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #38 Skrevet 4. mai 2009 For selvsagt. Synes også det bør være lov med abort det første året etter at ungen er født. Er jo ikke før de er er nermere 2 de lærer å snakke og får en bevissthet uansett. Det sies også at barn ikke får sine første minner som de husker før de er i treårsalderen.
Silmarill Skrevet 4. mai 2009 #39 Skrevet 4. mai 2009 Jeg er for. Et embryo under 12 uker, er bare en begynnelse på et liv helt uten sjel eller bevissthet ennå. Støttes! Jeg er for selvbestemt abort, samtidig som man må opplyse mer om prevansjon! Jeg er absolutt imot de som bruker abort som prevasjonsmiddel! Noe ala: "blir jeg gravid så tar jeg bare abort" Tror ikke mange tenker slik da det er en vond og vannskelig avgjørelse å ta abort, men det finns nok de som har tatt mange aborter istedenfor å bruke prevansjon.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #40 Skrevet 4. mai 2009 Det at man ikke har lyst til aa gaa igjennom et svangerskap er jo og en av grunnene for aa ta abort, og da er ikke adopsjon noe godt alternativ. For mange er det å ikke ønske eller klare et svangerskap et av hovedargumentene. Men ikke for alle. Jeg har vært på "begge sider", og når hadde mulighet til å gå gravid, men ikke til å beholde barnet så håper jeg at jeg hadde adoptert det bort. Vet det ikke hadde vært lett, men det var alikevel det jeg hadde som den tydeligeste nødløsningen om prevensjonen skulle sviktet. Ironien er at nå er livet mitt omvendt.. Jeg har alle forutsetninger for å gi et barn et godt liv, men kroppen min hadde ikke takler svangerskapet særlig bra..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå