Gå til innhold

Hvordan er fordelingen på inne og ute ogppgaver på deg og mannen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hei_*
Skrevet

Mannen er jo flink, men jeg vil også være ute.

Hver sommer er det det samme. Mannen klipper gress, vasker bil, raker, planter, feier og spyler.

Selvfølgelig kan jo jeg bare være ute jeg også, men med to små barn er det alltids mye å gjøre inne. Mat, klesvask, opprydding, barn som skal ha bleie og hjelp.

Har gitt beskjed mange oppgaver om at jeg vil være ute, men hvis jeg feks klipper gresset og han skal være inne å passe barna (hvis de ikke vil være ute), ender han opp med å se på banetv el.l med de. Arbeidsoppgavene inne blir ikke gjort evt kommer han ut igjen og starter med noe ute.

Hvordan gjøres det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det akkurat samme greia! Han er kjempeflink ute, det er ikke dét. Men er han inne så gjør han ingen ting. Så hvis vi bytter på, og jeg raker hagen for eksempel, så blir det til at jeg må rydde oppvaskmaskin og støvsuge når jeg kommer inn. Mens gubben ser tv. :jepp: hvorfor er det sånn tro?

Gjest Gjest
Skrevet

Hos oss er det stikk motsatt. her er det mannen som er inne og ordner alt der ( jeg hjelper til jeg og da), og jeg som driver med alt ute.

Ett lite spørsmål til dere som vil være ute også: Er dere like ivrige til å bytte med snømåkingen om vinteren?

Jeg vet at jeg i alle fall ville aldri det om det hadde vært noe valg for meg. Ville heller foretrukket sofaen, varm kaffe og ett pledd fremfor snømåking ja, men om sommeren er jeg glad hagen er min uansett.

Skrevet

Er likt her, mannen står på ute, og jeg må ta alt inne.

Skrevet

Holdt på både ute og inne, men han tok seg av plenen og matlaging når han ikke var bortreist på jobb flere uker i slengen, da falt alt på meg.

Gjest imli
Skrevet

Hehe, er som å lese om oss det ;)

Gjest Andine
Skrevet

Hvis det passer at jeg gjør det, så gjør jeg det. Hvis det passer at han gjør det, så gjør han det. Noen ganger gjør den ene mer enn den andre, men det pleier alltid å jevne seg ut. Noen ganger har jeg fri, noen ganger har han fri. Den som har fri pleier nesten alltid å gjøre mest.

Og jeg pleier faktisk å måke snø, siden jeg alltid står opp i otta alikevel. Den som står opp først, måker. Så blir det gjort.

Det er fordømt god trim også, særlig hvis innkjøreselen er en lang bakke.

Gjest Gjest
Skrevet

Han holder på ute, mens jeg også er ute og ordner i bed (eller slapper av). Når jeg ordner inne, er han også inne og ordner. Han vasker opp, lager mat, støvsuger etc - akkurat som jeg gjør. Det er såpass mye å gjøre, at det er greit å dele på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...