Gjest TS Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Tenkte jeg kunne skive ned noen tanker her, så kan kanskje dere andre si hvordan dere "takler" en lignende situasjon F.eks. i går var jeg på vors hos en venninne, det kom mange kjente men også noen jeg ikke har møtt før. Etter noe timer med drikkeleker kommer alle i litt bedre humør og festen er i gang. En av gangene jeg måtte på toalettet ble jeg stående å snakke med en fyr der, jeg ikke har møtt før. Han var koselig han, men jeg ville vel egentlig "tilbake til festen" men av høflighet og mangel på naturlige grunner å stikke av på ble jeg stående å snakke med ham. Dilemmaet mitt er: Av en eller annen grunn klatre jeg liksom ikke å nevne at jeg har en kjæreste, uten at jeg syntes det virket litt for dumt. Burde jeg har nevnt at jeg har en kjæreste? Men for all del, det kan jo hende han ikke var interessert i meg på den måten, så derfor er det ikke nødvendig å nevne at jeg har kjæreste. Jeg har også et avstandsforhold med kjæresten min nå, og har opplevd at selv om jeg har nevnt kjæresten virker det som om de tenker at siden vi bor med så stort mellomrom er det jo bare å prøve sig allikevel. Så jeg merker at det er flere ganger jeg på en måte kvier meg for å nevne at jeg har en kjæreste, kanskje i frykt for at personen da ikke viser like mye interesse for meg, altså at samtalen fort blir avsluttet og han finner noe andre. Bare for å ha nevnt det, så ville jeg ikke latt gutten få tro det kommer til å skje noe, altså, om jeg føler han bliver for innpåsliten etc. så finner jeg tilflukt hos noe av venninnene og etter erfaring pleier guttene å gi opp da :gjeiper: Hvis/når du bliver sjekket opp og har kjæreste, hva gjør du: -nevner kjæresten i en bisetning sånn at personen er klar over at du er opptatt -nevner ikke kjæresten, fordi du uansett ikke vil la det gå lengre en det du selv mener er akseptabelt -noe annet, skriv gjerne hva du ville ha gjort Hvis noen mener jeg er litt høy på pæra her, som blir sjekket opp hele tiden, kan jeg med trygghet si at det skjer ikke så ofte, så det er kanskje derfor jeg må skriver her for å finne ut hvordan jeg skal takle balansen mellom en koselig samtale og det at gutten muligens tror det kan bli mer enn en koselig samtale. Ser at hele innlegget virker litt dumt, men håper fortsatt på svar
Gjest gutt27 Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Hei! Sier det som regel rett ut, noe slikt: "Forresten, bare sånn at det er på det rene: Har dame, så om det er noe sjekking på gang her så er jeg bortkastet tid. Om det bare er prating som er målet er jo det hyggelig" Synes det er greit å gjøre det på den måten, så har man en helt ærlig samtale uten rom for misforståelser.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Jeg diskuterte dette med en vennine om mente at man måtte si fra nesten med en gang at man hadde kjæreste, for å ikke "lure" personen. Jeg tenker at det er på tide å si fra at man har kjæreste på samme tidspunkt som man ellers hadde sakt i fra om man ikke var interessert, selv om man er singen. Når man er singel så slutter man jo ikke å prate litt med en person bare fordi man vet at man ikke kommer til å ikke være interessert i noe mer enn en koselig samtale. Dermed ser jeg heller ikke poenget med at man må gi beskjed om at man har kjæreste så tidlig i samtalen heller. Jeg bruker ofte å si etter hvert og med et glimt i øyet/smil si at "Jeg vet ikke helt om kjæresten min hadde syntes at det var ok at jeg fortsatte denne samtalen nå, så jeg tror jeg bør gå tilbake til vennene mine nå. Takk for en koselig prat/Det var kjekkt å møte deg". Andre ganger når jeg ikke er interessert i en koselig samtale en gang så sier jeg mye mer dirrekte i fra og bringer kjæresten inn i samtalen ganske tidlig gjerne i form av "ja, jeg og mannen min flyttet hit for to år siden" etc.
Lumina Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 når jeg har vært oppe i sånne situasjoner, noe som foresten kommer veldig an på situasjonen også. om han er veldig klengete og flørter åpenbart så avviser jeg han med og si noe som at "jeg tror ikke kjæresten min hadde likt at du står og flørter" og om min kjære har vært i samme festlokale så hadde jeg også pekt på han og sagt at jeg ikke tror han hadde ville likt det! men om det er bare ren prat om alt og ingenting så holder jeg meg som regel til tema og venter heller på at han prøver og hinte til om jeg er singel, og som regel så spør de rett ut om jeg har kjæreste eller ikke etter litt prating, og det synes jeg er greit for da får vi klarert det ihvertfall! var en hendelse for ikke så lenge siden som at en mann klasket meg på rompa da han gikk forbi meg da jeg var ute med en jeg rotet litt med en periode, og fordi jeg vet at denne mannen har dame og barn og faktisk var min nabo før, så gikk jeg til han med pekefingeren i ansiktet på han og sa at han ikke skulle prøve og gjøre det der en gang til! han sa unnskyld! da jeg hadde gått og satt meg ved et bord og satt og ventet på at min daværende kjære skulle komme bortover, så kom denne mannen og satt seg sammen med meg og begynte og gi komplemanger for kroppen min og "at det må jo være lov til å gi komplemanger fordi om!!!" så sa jeg til han mens jeg pekte på min daværende og sa at "jeg tror ikke han der vil like det"...også fordi min daværende var ganske sjalu av seg så jeg så jo for meg både det ene og det andre siden denne mannen ikke ville gå, men la handen på ryggen min og kom nærmere og nærmere. det endte med at han begynte og spy og min daværende som også vistnok var kompis med han tørket spyet! så det endte godt....men makan til frekkhet! ble egentli kvalm av hele fyren!!!
Gjest LanaLane Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Jeg pleier ikke å si noe, men viser på andre måter at jeg ikke er interessert. Jeg er en sånn som ikke skjønner at folk flørter med meg med mindre de sier "hei jeg heter martin og flørter med deg nå", så jeg synes det blir litt for selvsentrert å tenke "han flørter". Jeg er kanskje litt naiv og tror at alle bare vil snakke som venner, men jeg tar heller og går bort til en av venninnene mine om jeg ikke gidder å snakke mer. Om en fyr er virkelig virkelig innpåsliten så sier jeg at jeg må ta en telefon og sier i røret "hey baby, gleder meg til å se deg i kveld". Da blir ikke avvisningen så brutal for fyren og jeg er heller ikke bitch.
Gjest Wacmoc Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 (endret) Pleier som regel å være avisende da jeg ikke liker å prate med gutter som ikke veit jeg har type, og sier også at jeg har kjæreste i en eller annen setning. Endret 3. mai 2009 av Wacmoc
Gjest Gjest_trine_* Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 En diskusjon jeg har hatt utallige ganger med min tidligere kjæreste, da vi hadde to veldig forskjellige meninger om hva som er "riktig" å gjøre i en slik situasjon. Han var en meget sjalu type som var av den typen som glatt avfeide ei jente som uansett om hun bare var interesert i en hyggelig samtale. Og forventet at jeg skulle gjøre det samme. Mens jeg jeg er av den typen at gjerne kan ha en morsom/hyggelig samtale hvor jeg kan slenge inn en slik "ja, jeg og kjæresten blablabla," eller noe i den duren.. Og hadde heller ikke hatt noe i mot om daverende samboer hadde holdt en liknende samtale med ei jente. Men han følte det ubehagelig, og kunne ikke skjønne hvorfor ikke jeg bare kunne avise folk med en gang.. (Skulle jeg sitte i et hjørne uten å kunne være sosial da?) Diskusjonen kune fortsette i det vide og breie, men fant til slutt ut at; Om noen viste meg interesse følte jeg meg mer atraktiv, og når selvtillitten min øker og jeg føler meg sexy og flott blir det mer sengekos på gubben som jeg er glad i! Men om noen tydelig er ute etter mer en kun prat var jeg ikke sen med å si at "dette tror jeg ikke mannen min vil like!"
Gjest Glør Skrevet 3. mai 2009 #8 Skrevet 3. mai 2009 Jeg ser ikke behovet for å si at man har kjæreste, men avviser på vanlig måte. Å si at man har kjæreste kan like gjerne oppfattes som at man bør være diskre, eller tas som en utfordring, så det er bedre å avvise klart og tydelig.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. mai 2009 #9 Skrevet 4. mai 2009 Hvis jeg blir kjekka opp, så sier jeg med en gang, "sorry, hvis du skal kjekke mæ opp, så d d ikke nå vits, æ har type æ" Men d kommer ann på i hvilken setting du er i å da.. på en hjemme fest, så kan man jo snakke me gutter, men kanskje ikke gi dem forventninger? eller nevne i en bi settning at du har type.
Mir Skrevet 4. mai 2009 #10 Skrevet 4. mai 2009 Jeg synes det kommer veldig an på situasjonen. Det føles dumt hvis en fyr hilser og begynner å snakke til meg og jeg ytrer "jeg har kjæreste"/"jeg er opptatt". Noen folk kan jo bare være sosiale og interessert i å snakke med folk. Hvis man snakker om hva man driver med, jobb og fritid og hvor man bor, så er det jo lett å legge inn en "ja, vi kjøpte leilighet på Grünerløkka ifjor" , så skjønner de fleste hvem "vi" er. Jeg er selv samboer men jeg synes likevel det er interessant å snakke med folk jeg ikke kjenner hvis sjangsen byr seg. Hadde følt det veldig teit hvis det første jeg fikk høre var "jeg er opptatt" . Som LanaLane sa, jeg skjønner heller ikke når folk flørter så jeg kan sitte å preke og ha det gøy helt til jeg plutselig har fått en arm på ryggen osv. Da skjønner jeg det, og da har jeg fått avsmak av hele fyren.
GlaJenta88 Skrevet 4. mai 2009 #11 Skrevet 4. mai 2009 Jeg er enig med de andre her. Det kommer veldig an på situasjonen og på mannen. Jeg har en samboer som ikke er så veldig glad i utelivet. Han blir gjerne med på privat fest, men vil resten på byen for å danse, så drar han heller hjem. Som oftest blir jeg jo med han hjem, men jeg er glad i å danse osv også, så det hender jo at jeg tar en tur på byen alene. Da er det jo koselig å finne noen å prate med synes jeg, og hvis jeg i starten av samtalen må presisere at jeg har type så tror jeg ikke at samtalen hadde vart særlig lenge selv om han egentlig ikke var interessert i å sjekke meg opp. Så lenge man prater om løst og fast osv, så ser jeg ingen grunn til å fortelle alle at jeg har samboer. Kommer man derimot inn på det, f.eks. hvor i byen jeg bor osv, så sier jeg at jeg bor på Byåsen sammen med mannen min. Hvis han da lusker seg unna, så har jeg sagt klart i fra at jeg er opptatt, men var jo oppriktig interessert i å bli kjent med nye venner også. Synes det er grei løsning. Hvis det er en som er veldig frempå, så sier jeg det rett ut. Jeg tror ikke typen ville likt dette her. Eller, jeg tror jeg stikker hjem til typen snart osv.
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #12 Skrevet 4. mai 2009 Ja, jeg har faktisk opplevd et par ganger at en gutt har sagt til meg "du, altså jeg har dame", uten at jeg har vært interessert i han. Så jeg synes det blir ganske innbilsk å dra den. Når man er ute på byen eller fest må man regne med at folk snakker til en i forbifarten uten nødvendigvis å være seksuelt interessert. Det kalles å være sosial.
Gjest sjs Skrevet 4. mai 2009 #13 Skrevet 4. mai 2009 med mindre noen legger direkte an på meg så sier jeg ingenting. jeg kan jo ikke anta at alle som snakker til meg legger an på meg, og så er det jo også slik at om jeg annonserer på vei inn i festen at jeg har kjæreste - så gidder jo muligens ingen snakke med meg..... jeg har hatt kjæreste i 8 år, og synes også det er hyggelig om noen gir meg litt uskyldig oppmerksomhet. men nå er heller ikke jeg en type som er veldig flørtende selv, og inviterer ikke akkurat til åpenlys sjekking. så de som flørter med meg gjør det såpass "diskret" og hyggelig at jeg faktisk aldri er helt sikker på om de er sånn med alle eller bare med meg denne kvelden. dersom noen bare prater med meg ville jeg følt det var ganske innbilsk å si at jeg har kjæreste. jeg antar heller ikke at noen kommer til å ville noe mer den kvelden bare fordi de flørter litt med meg i 5 minutter......
Gjest hogwash Skrevet 6. mai 2009 #14 Skrevet 6. mai 2009 Når man er ute på byen eller fest må man regne med at folk snakker til en i forbifarten uten nødvendigvis å være seksuelt interessert. Det kalles å være sosial. ..kanskje for jenter... veldig mange mannfolk ville aldri tatt kontakt med en dame på byen hvis de ikke så en potensiell sexpartner. Og ja, det gjelder også den sjenerte guttekompisen din som "du kan snakke om alt med".
Gjest LanaLane Skrevet 6. mai 2009 #15 Skrevet 6. mai 2009 ..kanskje for jenter... veldig mange mannfolk ville aldri tatt kontakt med en dame på byen hvis de ikke så en potensiell sexpartner. Og ja, det gjelder også den sjenerte guttekompisen din som "du kan snakke om alt med". Så du mener at når vi har vors her hjemme, med alle kompisene til kjæresten min, og vi sitter i sofaen og snakker sammen om "alt", så vil de i buksa på meg? Nei, den må du lenger ut på landet med gitt.
Gjest howash Skrevet 6. mai 2009 #16 Skrevet 6. mai 2009 Så du mener at når vi har vors her hjemme, med alle kompisene til kjæresten min, og vi sitter i sofaen og snakker sammen om "alt", så vil de i buksa på meg? Nei, den må du lenger ut på landet med gitt. Nå var det ikke helt det jeg sa da Men det forrige innlegget mitt ble nok satt litt for mye på spissen uansett. Poenget mitt er vel at de aller fleste menn som tar kontakt med en dame på byen ikke først og fremst er ute etter en god samtale... Og hva skal jeg på landet å gjøre? Var der i helgen og besøkte familien så ser ikke helt poenget med å dra tilbake med en gang
Gjest Gjest_rose_* Skrevet 6. mai 2009 #17 Skrevet 6. mai 2009 Enig i at det kommer an på situasjonen, og at det faktisk finnes folk - særlig på fest - som bare er sosiale. Gutter med kjærester snakker jo med andre jenter, og jeg snakker jo også med andre gutter når jeg har kjæreste! Det skulle tatt seg ut om man utelukkende skulle snakke og bli kjent med folk av samme kjønn bare fordi man har kjæreste. Jeg er ikke sånn veldig kjapt ute med å si jeg har kjæreste. Jeg behandler situasjonen omtrent akkurat som jeg gjør når jeg er singel, dvs at man kan godt prate om løst og fast med en person for så å trekke seg tilbake, gå et annet sted, snakke med andre, gå hjem alene osv. Evt kan man dra det at man har kjæreste inn i samtalen om man lukter lunta og det faller naturlig. Men det er først når flørtingen er veldig direkte at det er naturlig for meg å si "jeg har kjæreste". Å prate med en fyr (eller ei jente for den slags skyld) på vei ut fra doen på fest er jo noe alle gjør og du bør ikke føle det så beklemt og stresse sånn med hvordan du skal få fortalt ham at du har type. Bare pjatt og smil og ikke ta det videre!
Daria Skrevet 6. mai 2009 #18 Skrevet 6. mai 2009 Ja, jeg har faktisk opplevd et par ganger at en gutt har sagt til meg "du, altså jeg har dame", uten at jeg har vært interessert i han. Så jeg synes det blir ganske innbilsk å dra den. Når man er ute på byen eller fest må man regne med at folk snakker til en i forbifarten uten nødvendigvis å være seksuelt interessert. Det kalles å være sosial. Jeg er singel -det betyr ikke at jeg er tiltrukket av alle gutter jeg snakker med. Hvis en fyr tidlig i en ellers nøytral samtale hadde understret at han var opptatt ville jeg avfeid ham som i overkant innbilsk og/eller lurt på om det var noe i oppførselen min som skrek "man eater". Uansett ville det lagt en demper på stemingen... Flett det inn i en naturlig sammenheng hvis det er viktig å nevne det, men ta det ikke for gitt at enhver samtalepartner har baktanker.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #19 Skrevet 6. mai 2009 Jeg ble helt satt ut da en kollega på et julebord plutselig kom med "prøver du sjekke meg opp eller".... var så langt i fra hva jeg hadde i tankene at jeg begynnte bare å le... Trodde vi hadde en rimelig nøytral og hyggelig prat jeg.. Hadde faktisk akkurat pratet om partnerene og barna våre til og med. Men tenkte litt på det etterpå at jeg antakelig fornermet fyren,, han ble litt snurt og forsvant fort.
ninuska_ Skrevet 6. mai 2009 #20 Skrevet 6. mai 2009 Jeg sier aldri rett ut "jeg har kjæreste" om en gutt kommer bort og skal snakke med meg - jeg syns det høres teit ut rett og slett, selv om han flørter - men jeg formidler det gjennom hvis han spør hvor jeg bor, hvor lenge jeg har bodd i byen etc. "Jeg flyttet opp hit med samboern min for ett år siden" f.eks. Jeg syns man kan flørte selv om man har kjæreste - så jeg tenker egentlig ikke over det når gutter kommer bort for å snakke - jeg liker å snakke med andre og være sosial, og om jeg kommer med "Jeg har kjæreste - så om du prøver å sjekke meg opp nå, kan du bare gå" - da hadde jeg ikke fått kontakt med nye folk - det er nå min mening. Syns det virker innbilskt og "stramt" å legge det ut på den måten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå