Murf Skrevet 4. mai 2009 #21 Skrevet 4. mai 2009 Fargevalg kan være lurt å spørre foreldrene om, siden noen synes rosa og pasteller er topp, mens andre er på andre enden av skalaen.
Gjest Gjest_Anne Marie_* Skrevet 5. mai 2009 #22 Skrevet 5. mai 2009 Om du har første utgave av boken må du være obs på at det er en del feil (rettelser ligger på nett et sted)! Det er rettet opp i andre utgave. Takk for det, har tenkt å strikke den ene jakken det var mye rettelser på, så godt å vite om det på forhånd!
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #23 Skrevet 5. mai 2009 Du kan se bildene av ulike mønstre på dalegarn.no, sandnesgarn.no i tillegg til de som er nevnt over. Det koster litt å kjøpe et hefte, men mange steder får du kun en gratis mønsterkopi likevel, fordi de er utsolgt for andre hefter enn de aller siste. Synes selv at tepper (både tykt og tynt), jakker, votter uten tommel, luer med gode øreklaffer, sokker og bukser er supernyttig. Når det kommer til bukser med seler, så er det fint om de kan kneppes i skrittet så du slipper å ta av hele buksa for å skifte bleie. Noen kan også strikkes med seler der du kan flytte knappen på, så varer buksen litt lenger. Jeg strikket et sett der jakken passet i flere månder lenger enn buksa nettopp fordi knappene ikke kunne flyttes. Lurt som folk sier å tenke litt på hvilken årstid babyen kommer på, men også om sommeren kan det være dager som ikke er varme, hvertfall kvelder- og da kan tynne ulljakker og tynt teppe i ull være fint likevel.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2009 #24 Skrevet 6. mai 2009 Hei! Ser du har fått mange svar men hiver meg på likevel: Det vi har brukt masse JAKKE (en med èn farge (=tynn) og en med to farger (=tykkere..!) BUKSE , RIBBESTRIKKET!! og ekstra høy i livet- går under armene nå (er 3 mnd) Ser for meg at jeg forlenger bena - og evt. livet litt så den kan brukes en sesong til. Genialt. Skal man ha "INNEKLÆR" til vinterbaby anbefaler jeg bukse med kun smale seler og med ribbestrikk over mage/bryst (sitter godt) Gulpebabyer griser fort til, mindre sjangs for at selene blir skitne enn et bærestykke som går helt opp til halsen.. OG selene kan reguleres- og buksen kan brukes lenge. Da er ribbekant i fotenden et must- kan brukes selv om den er litt lang i bena. SOKKER: har et par veldig tykke tovede sokker som er mye brukt,og noen tynnere par sokker til innebruk. (trenger ikke så veldig mange sokker i samme str.) VOTTER: Har et par veldig tykke tovede her også, mye brukt ute i vogna. Har også et par tynnere votter som er brukt til bilturer etc og som brukes nå på våren. Strikka LUER har jeg ikke brukt på vinteren- de jeg har fått har vært for tynne syns jeg- selv til bruk i vogna.. er livredd trekk til ørene.. ellers har du jo fått gode råd ang. passform osv. her.. Siden det er gutt jeg har så har jeg nå stikket en VEST i tynt garn! Veldig kjekk nå som det er for varmt til ulljakke og for kaldt til kun body! og så fiin han blir Kos deg med stikkinga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå