Michelin Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Hvor lang tid i forkant av bryllupet er det vanlig å starte med bryllupsplanlegging og forberedelser?
Jade Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Hvis du allerede nå vet datoen, så ville jeg ha booket lokale, catering, evt. toastmaster og fotograf allerede nå. De gode lokalene (hvor du kan ha med egen drikke og som ikke koster skjorta) går fort unna! Ellers begynner man vel så smått et år i forveien.
Gjest Apple- i.i Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Det er bare å begynne! De store tingene først, som Jade sier, men også andre ting. Det er så utrolig mange små detaljer som skal bestemmes, bestilles, utføres, så det er bare å sette i gang. Det som kan gjøres på forhånd, er det bare å gjøre, sier nå jeg, og jeg snakker av erfaring. Jeg skal gifte meg om fem uker og har enormt mye igjen å gjøre, skulle ønske jeg hadde gjort mye av det for lenge siden... Lykke til!
Jade Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Sett opp todo-liste! Alle detaljer! Oppdater listen hele tiden med hva du har gjort. Flytt over det du har gjort i en egen liste, oppdatert med alle detaljer. La deg inspirere av KG-brudenes lister for å se hva du har glemt Vil anbefale å bruke mye mail når du spør om priser og mange spørsmål til leverandører. Med mindre du har god hukommelse, eller sitter med notatblokk mens du snakker i telefonen. Få alt ned på papir/data med det samme!
effy Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 I følge tickern din så er det 1 år og 7 mnd til bryllupet- da har du jo god tid. Det viktigste er å booke kirke/ tinghus og festlokale. Resten har du goood tid til. Men som nevnt over så er det lurt å sette opp en to-do liste.
leirbål Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 Jeg ville begynt så smått nå. Selv om du har god tid, så går tiden fort. Spesielt bestilling av fotograf, lokale og kirke ville jeg ha gjort nå. Og så kan du jo begynne å kikke og tenke etter hva slags bryllup dere vil ha. Det er fantastisk koselig.
Gjest Gjest_augustbrud_* Skrevet 5. mai 2009 #7 Skrevet 5. mai 2009 Vi trodde som " alle andre" sier at man trengte minst ett år på planleggingen. Vi forlovet oss i februar i fjor, og siden vi ville ha et sommerbryllup så vi oss nødt til å vente helt til i år, altså halvannet år. Nå som vi har tre mnd igjen til bryllupet ser jeg at all den tiden IKKE var nødvendig. Det hadde gått heeelt fint med kun 6 mnd og, og da kunne vi ha feiret ett års bryllupsdag i år istedet Men man har jo problemet med at enkelte lokaler og kirker er veldig populære og kan være fullbooket i lang tid framover.... Men alt går :D
noffi Skrevet 5. mai 2009 #8 Skrevet 5. mai 2009 Hei hei. Jeg og min samboer skal gifte 1.august i år, og det er nesten tre måneder igjen. vi forlovet oss i begynnelsen av mai i fjor:D Har planlagt i vell et år nå og har storkost meg. Det er så kosli å sitte med planlegging av den store dagen. Jeg startet med å kjøpe meg brudemagasinet og Mona Grudt sin bok om bryllup- den har hjulpet meg så utrolig mye. Fikk mange tips derfra som virkelig har hjulpet meg. Jeg for min del startet med å leie kirke, lokale og snakket med toastmaster og vi valgte oss forlovere. Jeg kjøpte meg kjole. Jeg har laget alt av invitasjoner, bordkort,kirkekort selv. Og dette har jeg virkelig kost meg med. jeg begynnte tidlig å kjøpe inn pynt til brylluppet. Og det har i allefall hjulpet på i forhold til det økonomiske. tatt litt etterhvert og da merker man det ikke så godt. Men jeg vet da endelig hva jeg skal bruke feriepengene på i år:D men det er da verdt det. gleder meg så vannvittig til den store dagen. Og gruer meg til planleggingen er over for det har vært en fantastisk herlig tid. vemodig at planleggingen snart er over:D så kos deg med planlegging. ta litt etter litt. kos deg masse. det er verdt det:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå