Jentepusen Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Ved oppstart får jeg opp en melding om at : Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: <windows root>\system32\hal.dll. Installer en kopi av filen ovenfor på nytt. Men når jeg kjøpte Dell Inspiron 6400 for 3 år siden fulgte det ikke med noen Windows cd........ Dette var integrert i maskinen. Hva gjør jeg nå? Finner jeg denne filen på nett, hvor jeg kan laste det ned og "boote fra cd"? Mister jeg alt på maskinen nå?
NoAngel Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 det er visst meningen at du skal brenne det ut på en cd når du får pcen... hipp hurra .. glemte det jeg og.. så nå må jeg betale for en ny.
Aftensol Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Heldigvis har produsentene gjort det så å si "idiotsikkert" med pc nå Om du mister cd/dvd som du har brent ut, eller ikke gjort det, så ligger det fremdeles en skjult partisjon på pcen din med recovery delen.. Aner ikke hva det er på dell, men du kan ringe de og høre.. (Hp har feks f11 under oppstart) Og hvis mot formodning den skjulte partisjonen er skadet kan du kjøpe nye recovery cder direkte fra leverandør og bare betale 4-500kr for de siden du allerede har betalt for lisensen når du kjøpte pcen din.. Så du trenger uansett ikke ut med flere tusen kr for ny lisens Fant forresten en link om hvordan du skal gjøre det på dell inspiron 6000 serien: http://www.gregellison.net/general/dell-in...00-os-recovery/ Men hvis ikke det virker, så ring dell support.. (velg forresten slettende recovery, du mister alt på pcen, men med den feilmeldingen skal det litt til for å redde det som er på den uansett...)
Gjest Gjest_Jentepusen_* Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Takk ringe dell og dem sender meg en i posten Ikke lett å skjønne at man skal brenne ut noe når man ikke kan så mye fra før av med ny pc .....
Yummy_Mummy Skrevet 7. mai 2009 #5 Skrevet 7. mai 2009 Men før du installerer, prøv å koble disken din til en annen maskin. Kanskje er det mulig å redde ut filene dine (disse forsvinner når du reinstallerer).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå