Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Så var det store korslaget over, med en etter min mening helt ufortjent vinner, riktignok de er flinke å synge men : noe skurrer, nesten på grensen av konspirasjonsteori. Team Hanne fremførte i program nummer 5 O Fortuna, og i Se&Hør sa Hanne Krogh at det var datteren hennes som foreslo at Team hanne skulle synge denne låten. Her er den sangen: Men det som er litt snålt er at konseptet "Det store korslaget" gikk for et år siden i Sverige, og vinneren av programmet sang akkurat samme sangen,med samme kostymer, samme lyssetting,samme produksjonen. Her er beviset: http://www.youtube.com/watch?v=-81pmO-JyQQ...PL&index=62 Neste konspirasjonsteori er som følger: I sverige sang vinneren denne sangen ( ''Livin La Vida Loca'' ) : http://www.youtube.com/watch?v=xfiAAghPZvc...feature=related I Norge synger Team Hanne akkurat samme sangen et år etterpå: Say no more... De burde fratas seiern...
Gjest Gjest_minni_* Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Litt for like til at det er et sammentreff.. Huff jeg mistet helt sansen for Hanne i går, syns hun oppførte seg blærete. Hun fortjente ikke å vinne..
freezepop Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Hvis du skal rope konspirasjon tror jeg heller du burde se på hele serien, ikke Team Hanne. Synes de vant fortjent, selvsagt skulle jeg gjerne sett Vinnie stikke av meg seieren, men av de to finalistene synes jeg HELT KLART Hanne var overlegent best
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 http://www.youtube.com/watch?v=yLWhfxq8Jhs...feature=related Syns denne å ligner svært mye på Hannes fremføring... Men hun sparte sikkert mye arbeid på å "låne" koregrafi.. Da fikk hun god tid til å opptre i se og hør osv.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Hvis du skal rope konspirasjon tror jeg heller du burde se på hele serien, ikke Team Hanne. Synes de vant fortjent, selvsagt skulle jeg gjerne sett Vinnie stikke av meg seieren, men av de to finalistene synes jeg HELT KLART Hanne var overlegent best Hva har "å se hele" serien med dette å gjøre? Selv du må se at sangene Team Hanne fremførte var svææææææææææææært lik det andre har gjort før?? Prøv å se linkene før du utaler deg...
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 Hanne var ikke rett vinner... Vinny burde fått denne seieren... Han var orginal og jukset i allefall ikke. Lonsome traveller blir nok årets sommerhit!!
juliane Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 Jeg vil heller si at det er TV2 som har dårlig fantasi jeg, det var hverken Team Hanne eller Team Cans som valgte den sangen på egenhånd. Og når det gjelder O fortuna er jo iscenesettelsen veldig lik, men hva slags valg har man da egentlig når det gjelder en sånn sang? Jeg hadde valgt akkurat det samme selv, uten å ha sett hverken Team Hanne eller Team Cans på forhånd.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #8 Skrevet 3. mai 2009 Det er kun EN ting å si når det gjelder kvalitet på finalen av Det Store Korslaget, og det er at Team Jørn var VESENTLIG bedre enn Team Hanne i går kveld. Men med et tilbakeblikk på alle programmene, så skinner det gjennom at de som jobbet med programmet allerede hadde bestemt seg for hvem de ønsket skulle vinne. Dette sa jeg til mine venner og familie etter 3 program... og rett fikk jeg. Se annonseringen av nest siste program. Da sa programleder at vi skulle få se hvordan de to lagene var kommet til finalen. Det de sender er så hinsides det de annonserer, at man skulle tro de var amatører. Også der så en tendens til at "vi vil ha Hanne" i klippingen av programmet. Så til avstemming. Jeg sendte mange meldinger, men det viser seg at man ikke får bekreftelse på den før langt på natt. Det vil si...meldingene er ikke registrert. Da føler jeg at jeg er blitt lurt for penger. Hvis det er så store forsinkelser, så burde dette være lagt inn i planen for når de stopper avstemming. Etter Korslaget i går kveld, viser det seg at mange jeg kontaktet hadde samme problem. Da må ikke TV2 si at stemmingen er riktig. Som programleder sa, så var det veldig jevnt. Altså kunne resultatet vært et annet om alle stemmer var med. Jeg blir IKKE å betale for mine stemmer til mitt telefonselskap, og jeg håper virkelig andre også protesterer, for dette er kun "melking" av oss forbrukere
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #9 Skrevet 3. mai 2009 Jeg vil heller si at det er TV2 som har dårlig fantasi jeg, det var hverken Team Hanne eller Team Cans som valgte den sangen på egenhånd. Og når det gjelder O fortuna er jo iscenesettelsen veldig lik, men hva slags valg har man da egentlig når det gjelder en sånn sang? Jeg hadde valgt akkurat det samme selv, uten å ha sett hverken Team Hanne eller Team Cans på forhånd. har du kilde på at de ikke valgte sangene selv?? på tv hevdet hanne at hun hadde valgt den.....
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #10 Skrevet 3. mai 2009 har du kilde på at de ikke valgte sangene selv?? på tv hevdet hanne at hun hadde valgt den..... O'fortuna valgte Hanne selv. Livin' la vida loca ble de derimot tildelt av Tv2. Både Hanne og andre kor har nok "lånt" litt koreografi og diverse her og der, men syns ikke det er krise liksom.. Hanne har jo gjort flere kreative og originale låtvalg også, Månemannen f.eks med innlagt rap og Reis meg opp på norsk var jo helt fantastisk. alle disse teoriene om at Tv2 ville at Hanne skulle vinne, skjønner jeg ikke. hvorfor skulle Tv2 ønske det da??!! ser ikke logikken. Synes de vant fortjent, jeg!
juliane Skrevet 3. mai 2009 #11 Skrevet 3. mai 2009 Stemmene blir registrert selv om man ikke får tilbakemelding før noen timer senere, slik er det i alle større publikumsavstemminger; Idol, Norske Talenter, Melodi Grand Prix etc. Det ar Living la vida loca begge korene fikk utdelt ja, beklager at jeg var litt uklar på det.
fiesta Skrevet 3. mai 2009 #12 Skrevet 3. mai 2009 Hanne var rett vinner, hadde blitt skuffet om vinnie hadde vunnet.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #13 Skrevet 3. mai 2009 JØRN var den som burde og fortjente å vinne! Ikke jukse Hanne og co...
freezepop Skrevet 3. mai 2009 #14 Skrevet 3. mai 2009 (endret) Minner meg om et amerikansk valg... finn på en bedre unnskyldning for at Jørn tapte enn at motparten juksa da, it's getting old *himle med øynene* Desuten viste det seg at (SJOKK) alle sangene Jørn sang har i en eller annen anledning blitt sunget før! OMG Endret 3. mai 2009 av freezepop
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #15 Skrevet 3. mai 2009 Minner meg om et amerikansk valg... finn på en bedre unnskyldning for at Jørn tapte enn at motparten juksa da, it's getting old *himle med øynene* Desuten viste det seg at (SJOKK) alle sangene Jørn sang har i en eller annen anledning blitt sunget før! OMG Etter språket å dømme er du max 13 år så.... dette går ikke på at sangene er sunget før men at sang og dans er reint plagiat......
freezepop Skrevet 3. mai 2009 #16 Skrevet 3. mai 2009 Etter språket å dømme er du max 13 år så.... Vet. Det var med vilje. Synes det reflekterte denne tråden ganske godt.
Gjest gjester Skrevet 3. mai 2009 #17 Skrevet 3. mai 2009 For noe sprøyt ! Er det ikke pga stemmer utenfra at korene gikk videre ? Og som nevnt tidligere her; Livin da vida Loca ble tildelt til Team Hanne.. Jeg synes de fortjente å vinne !
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #18 Skrevet 3. mai 2009 Vet. Det var med vilje. Synes det reflekterte denne tråden ganske godt. særlig.. Har sett svar i andre tråder av deg og det er for det meste bare tull det du skriver..
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #19 Skrevet 3. mai 2009 Vet. Det var med vilje. Synes det reflekterte denne tråden ganske godt. Åh? Jeg synes tvert imot at folk har argumentert godt for hvorfor de mener Hanne har jukset. Poenget er jo at det er snakk om plagiat der man har kopiert andres arrangement og koreografi. Det er lite kreativt.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #20 Skrevet 3. mai 2009 Hadde Tv2 ment at Hanne hadde jukset, så hadde de gitt beskjed og hun hadde blitt tatt ut av konkurransen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå