Gjest Methuselah Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 1.Gigliola Cinquetti ( Italia ) 2.France Gall ( Frankrike ) 3.Vicky Leandros ( Hellas ) 4.Jacqueline Boyer ( Frankrike ) 5.Isabelle Aubret ( Frankrike )
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 7. mai 2009 #2 Skrevet 7. mai 2009 Min helt personlige liste bærer selvfølgelig preg av hva slags musikk jeg liker... Og forteller mye om min snevre kjennskap til sangere som synger andre sjangere enn det jeg hører mye på... Har dessverre også bare tre å nevne... Men uansett: 1. Helen Sjöholm (Sverige) Antakelig kun kjent fra "Så som i himmelen" for de fleste. Men hun er også en av Sveriges mest kjente (og kjære) musikalsangere, har blant annet spilt Kristina i "Kristina från Duvemåla", og Florence fra "Chess. Spiller også fast med Benny Anderssons orkester. Hun har en fantastisk varme i stemmen, og et scenisk nærvær man bare kan være misunnelig på/beundre. 2. Maria Farandouri (Hellas) Også en kvinne med en nydelig varme i stemmen. Hun har sunget en masse Mikis Theodorakis, blant annet den vakre "Ta magia": Jeg smelter hver gang... 3. Benedicte Adrian (Norge) Sic! I de hine hårde hadde hun en stor, stor stemme, og en sjelden evne til å beherske både opera ("Nattens dronning", anyone?) og mer pop-rettet musikk. En underlig, fin blanding og klarhet og styrke, Benedicte Adrian a la 80-tallet var i særklasse!
Guinevere Skrevet 7. mai 2009 #3 Skrevet 7. mai 2009 Min helt personlige liste bærer selvfølgelig preg av hva slags musikk jeg liker... Og forteller mye om min snevre kjennskap til sangere som synger andre sjangere enn det jeg hører mye på... Har dessverre også bare tre å nevne... Men uansett: 1. Helen Sjöholm (Sverige) Antakelig kun kjent fra "Så som i himmelen" for de fleste. Men hun er også en av Sveriges mest kjente (og kjære) musikalsangere, har blant annet spilt Kristina i "Kristina från Duvemåla", og Florence fra "Chess. Spiller også fast med Benny Anderssons orkester. Hun har en fantastisk varme i stemmen, og et scenisk nærvær man bare kan være misunnelig på/beundre. 2. Maria Farandouri (Hellas) Også en kvinne med en nydelig varme i stemmen. Hun har sunget en masse Mikis Theodorakis, blant annet den vakre "Ta magia": Jeg smelter hver gang... 3. Benedicte Adrian (Norge) Sic! I de hine hårde hadde hun en stor, stor stemme, og en sjelden evne til å beherske både opera ("Nattens dronning", anyone?) og mer pop-rettet musikk. En underlig, fin blanding og klarhet og styrke, Benedicte Adrian a la 80-tallet var i særklasse! Å, Helen Sjöholm er FANTASTISK! Særlig sangene hennes fra "Kristina från Duvemåla" er nydelige. Jeg har bodd utenlands noen måneder nå, og får tårer i øynene hver gang jeg hører "Hemma" og "Min astrakan".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå