Gjest Sandbekken Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 (endret) Ja, det var det frisøren, ordrett, sa jeg hadde! Jeg er lys, og har norsk familie.. Håret mitt er ganske grovt og er stritt øverst (har blitt kalt for hestehår fordi det er så stivt ) Men det håret som vokser under, i nakken og sånn, kruser og krepper seg helt sykt! Det ser ut som om jeg har kreppet håret, eller at det er helt ødelagt!! Frisører spør meg altid om jeg har kreppet håret, om jeg tar kurer, om jeg stusser ofte.. Jeg svarer: Nei, ingen krepping, ja jeg kurer håret, jaaa jeg går til frisør.. Ingen frisører skjønner hva det er, og ingen har sett det før! Jeg har også vert uheldig et par ganger, da var det frisører som trodde håret var helt ødelagt og bare kjaffset av halve stasen! FIKK BESKJED OM AT HVIS DE SKULLE TA ALT SOM VAR SLITT MÅTTE DE BARBERE!! Selv vet jeg at håret ikke er skadet, i og med at jeg har hatt det siden jeg var barn.. Er det noen her som har erfaring med slikt hår? Hva kan jeg gjøre for at det skal bli glattere? Vitaminer? Endret 2. mai 2009 av Sandbekken
Hilde Christina Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Har du vært hos mange ulike frisører..? Synes det høres noe merkelig ut at ingen kan vite hva det er, mister litt troen på frisører da i grunn :-/
Aurela Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Klarte ikke helt å se for meg hvordan håret ditt er, men en venninne av meg har lyst "negerhår", ser hvertfall sånn ut. Helt sinnsykt mye krøller, nesten som en afro Hvertfall, hun har sluttet å gå til "vanlige" frisører, men går nå kun til afrofrisører (eller hva det heter?) i oslo. Der kjenner de den typen hår og hvordan det skal klippes og styres med, hvertfall i forhold til mange andre frisører. Der finner hun også en spesielhårkur eller noe som hun sier er helt fantastisk i håret hennes. Det er et stykke for henne å reise, men hun tar med en dag shopping i det så det ikke blir så ille..
Gjest Grafica Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Det er ei jente her i byen som ser ut som om hun har kreppet hår konstant. Jeg kjenner noen som kjenner henne, og det er visst helt naturlig, ikke noe å gjøre med det. Men jeg vil tro det lønner seg for det å skaffe deg én fast frisør! Om ikke annet så fordi den frisøren etterhvert blir kjent med håret ditt og dere sammen kan prøve ut forskjellige produkter osv på det.
*Nessa* Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Huff stakkars. Ubrukelige frisører. Har du vært innom en afro sjappe (de selger produker til afro hår ) Der har de et middel som stritter ut håret. Har en vennine som er mulatt. Hun er ikke helt afro men har ganske krusete hår. Hun bruker dette å får kjempe fint hår. Kanskje dette kunne vært noe for deg?
Gjest Papirkurven Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 Kusina mi er 100% norsk (altså vi har ingen utenlandske gener), lys og blond....og har afrostruktur i håret. Hun har alltid hatt (det jeg definerer som nyyyyydelige) krøller, men ville bli kvitt dem ved permanent utglatting. De prøvde vanlig permanentvæske, men måtte til slutt ty til væske for afrostrukturert hår. Håret hennes er ganske slitt nå pga. den behandlingen, men hvis hun stusser det jevnlig holder det seg fint. Lurt å bruke sjampo med mye fuktighet, ihvertfall. Og jeg har opplevd stor effekt med Doves glattesjampo
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 Hmpf, frekk frisør! Det heter ikke neger. Jeg tror også at du kan få bedre hjelp ved å gå til en frisør for dem med afrohår.
Umuriel Skrevet 3. mai 2009 #8 Skrevet 3. mai 2009 Jeg har også et slikt felt i håret. Heldigvis ikke overalt, men et bittelite felt litt ved siden av krona. Mange frisører har stusset over hva dette kan være, men sist jeg var hos frisør sa hun at det så ut som det var ekstremt småkruset, nærmest som afrohår Håret blir ekstra slitt og tørt akkurat der, men ellers er håret på hodet normalt. For meg funker det å gre det mens det er vått, da blir det nesten helt flatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå