Gjest MåneSkygge Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Hvordan gjør man det? Man sier jo at man ikke skal gi barna kumelk for de er året, hvordan gjør man det når de er gamle nok? Regner med det lønner seg og venne de til det forsiktig? Hvordan har dere gjort det?
Gjest imli Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Vi begynte bare å gi ham litt kumelk av gangen, kanskje rundt 50 ml, like før han fylte ett år. Da fikk han litt kumelk til frokosten. Økte vel gradvis litt på, etter en uke eller to fikk han vel 1-1,5 dl. Men han er ikke så veldig glad i søt melk, vil heller ha biola, så nå får han stort sett det istedet. Rundt 1-2 dl pr dag, og det er vel stort sett det han får av melkeprodukter.
Gjest MåneSkygge Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Vi begynte bare å gi ham litt kumelk av gangen, kanskje rundt 50 ml, like før han fylte ett år. Da fikk han litt kumelk til frokosten. Økte vel gradvis litt på, etter en uke eller to fikk han vel 1-1,5 dl. Men han er ikke så veldig glad i søt melk, vil heller ha biola, så nå får han stort sett det istedet. Rundt 1-2 dl pr dag, og det er vel stort sett det han får av melkeprodukter. Ok. Takk for svar Da er det vel ikke lenge til hun kan få smake litt vanlig melk. Jeg er drikker laktose redusert melk, kan hun drikke det eller må det være h-melk? Noen som vet det?
Gjest imli Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Ok. Takk for svar Da er det vel ikke lenge til hun kan få smake litt vanlig melk. Jeg er drikker laktose redusert melk, kan hun drikke det eller må det være h-melk? Noen som vet det? De kan sikkert drikke laktoseredusert melk. Tror man anbefaler lett eller ekstra lett melk til barn. Noen sier h-melk. Tror helsemyndighetene er litt uenige. Men skummet er i alle fall ikke anbefalt. Du kan jo også gi sur melk, som biola, mange unger liker det bedre enn søtmelk.
Gjest MåneSkygge Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Ok Da prøver jeg vel med den melken jeg drikker også biola. Blir spennende og se om hun liker det. Biola kan hun vel få litt av allerede nå?!
Gjest MåneSkygge Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 Da skal jeg kjøpe biola til henne i morra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå