Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Hva er det "gjengse", vanlige synet på barneoppdragelse i Russland? Hva fokuserer de på? Noen som kan hjelpe meg med informasjon?
Gjest Lamia Lenis Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Jeg har i hvertfall en stemor fra Murmansk som fortalte at det er vanlig med deng. Hun mente også at det burde innføres i Norge. Med meg, hehe.
Gjest Skya Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Den er annereldes en i Norge. Man annerledes betyr ikke at den er dårlig
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 lillesøstra mi har en venninne som bor i russland, men er i norge i sommerferien hos familie. Av hva jeg har fått med meg så bor hun på skolen, tror jeg. vet ikke om hun gjør det lenger. men de har i hvertfall sykt lange dager. De har karakterer fra 1.klasse. Der rangerer de på veggen hvem som er best i klassen til enhver tid, og får du ikke A, så får du mer lekser. Denne jenta ser foreldrene veldig lite, fordi de jobber utrolig mye. Hun er i norge fra slutten av mai til august. også resten skole. Så de har lang ferie, i hvertfall henne. Hun spiser hva hun vil og tenker ikke så mye på seg selv virker det som. Når hun er i norge så får hun gjøre akkurat hva hun vil og virker veldig bortskjemt. Det kan hende det er et utløp pga hun ikke har det så bra i Russland, det er veldig synd. Jeg synes det virker altfor strengt der borte, nå er det mye jeg ikke har tatt med fordi det er litt diffuse detaljer rundt ting, det er en stund siden jeg snakket med lillesøster om det her. men håper det var til hjelp!
Gjest Gjest fra øst Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Barneoppdragelse er annerledes, det er riktig. Kansje det er litt mer strenge der,ja men på det samme måte det er mye mer hensyn og respekt til de som er eldre. Det er veldig "dårlig" hvis tenåringen kan ikke gi plass i bussen til en gamel dame som står ved siden av ham/hun,det er "misrespekt". Barn får karaktere fra den første klassetrinn og det har aldri vært noe forferdelig for elever, det er en av de mulige motivasjoner og det kan være en måte foreldrene kan få vite hvor "smarte" barna sine er. Utdannig er altfor dyp kanskje, noen ganger tenkte jeg at det kunne være bedre med litt mindre kunskaper:-) På alle skoler og barnehager er det kantiner med varm mat(2-3 forskjellige retter plus saft eller kakao), men på det samme måte,russiske barn bruk ikke så mye tid ute som for eksempel nordmenn gjør. Og det er en av ulemper,synes jeg. ( beklager at jeg tar språk feil,det er min 11 måned i Norge nå :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå