Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 Hei Hvordan blir gruppelivsforsikring og ulykkesforsikring som er betalt av arbeidsgiver, beregnet for hver ansatt? Er det et fastsatt beløp pr ansatt pr måned eller år, eller kan beløpene som blir spesifisert på lønnsslippene variere gjennom året? Takk for svar! Trine
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Med avsatt antat jeg du mener for skatt? Hos meg trekkes jeg for premien bedriften betaler hver måned, men tipper det er enkelte mindre bedrifter som kun gjør dette årlig.. Det kan vel variere fra måned til måned dersom noe er glemt trukket tidligere el.l, men så lenge forsikringssummen er den samme skal beløpet være det samme. Bedriften får oppgitt premie per person som den innberetter på hver enkelt ansatt. Håper dette var klart.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Så forsikringstilbyder, feks KLP, melder fra til bedriftene hva de aktuelle beløpene er hvert år? Eller får bedriften en faktura, og beregner ut fra den hvilket beløp som skal innberettetes? Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå