Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg leser bøkene for ungene, vi er kommet til nr 5.

Leste imidlertid her:

http://no.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter

en setning om at HP er villig til å dø selv for å myrde Voldemort, men skjer det? Jeg har lest litt her og der når det har vært spekulasjoner ifm utgivelser, men vet ikke noe om de "store tingene".

Dør han i den siste boken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Puh :biggrin:

Jeg vet ikke hvem som er mest besatte etter hvert nemlig, meg eller ungene :sjenert: er helt hekta...

Gjest Mea Culpa
Skrevet

:fnise:

Fort gjort aa bli hekta paa de boekene!

Skrevet
Jeg leser bøkene for ungene, vi er kommet til nr 5.

Leste imidlertid her:

http://no.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter

en setning om at HP er villig til å dø selv for å myrde Voldemort, men skjer det? Jeg har lest litt her og der når det har vært spekulasjoner ifm utgivelser, men vet ikke noe om de "store tingene".

Dør han i den siste boken?

Du må da ikke spørre om slikt. Da ødelegger du jo spenningen for deg selv. ;) Det blir bare mer og mer spennende.

Skrevet

Ja, men jeg GRINER skjønner du :fnise: jeg leste under hele kampen med Voldemort i fireren, når Fredrik Djervell ble tatt, måtte skjerpe meg for å ikke stortute... tenkte bare jeg skulle være forberedt, så ungene slipper en hulkende mamma :sjenert: jeg griner ikke litt, liksom, griner på ordentlig...

Skrevet
Ja, men jeg GRINER skjønner du :fnise: jeg leste under hele kampen med Voldemort i fireren, når Fredrik Djervell ble tatt, måtte skjerpe meg for å ikke stortute... tenkte bare jeg skulle være forberedt, så ungene slipper en hulkende mamma :sjenert: jeg griner ikke litt, liksom, griner på ordentlig...

Det er helt naturlig å bli fanget av Harry Potter! Det er en utrolig forførende serie. Jeg kjøpte egentlig første boka til en av nevøene mine og har i dag alle bøkene på engelsk, lydbøkene på norsk (bra lydbøker) og i to engelske utgaver, pluss alle fimene. .... og jeg får aldri dilla på noen bøker. Jeg var kjemperørt i siste boka i et kapittel som forklarer utrolig mye, men som jeg ikke kan fortelle deg, for da ødelegger jeg for deg.... og jeg er Mannemann!

Gjest Grafica
Skrevet

Sprilis mener du det kapitellet med minnene? Ååååh det er så fint :grine:

Jeg elsker de bøkene. Helt totalt utrolig mye.

Skrevet

Det er utrolig trist når Cedric Diggory (Djervell) dør, men det er bare barnemat i forhold til alt det utrolig triste, rørende og nydelige som skjer i nr. 6 og 7! Forbered deg på mange tårer sammen med barna dine :).

Jeg elsker Harry Potter og har lest hele serien flere ganger. Digger filmene også. Husker at jeg og mannen dro på ferie til Italia den dagen nr. 6 kom ut, så vi kjøpte med oss et eksemplar. Det ble til at jeg måtte lese hele boken høyt for mannen, fordi vi måtte få med oss alt som skjedde, samtidig :ler:. Den ene dagen var vi i Vatikanet og stod i timelange køer i Peterskirken. Foran oss stod en gutt og nileste i den samme boken, og han hadde kommet lenger enn oss :fnise:. Hadde sååå lyst til å be ham fortelle hva som skjedde.

På flyet hjem kom jeg selvfølgelig til Det Store Høydepunktet i bok nr. 6, og strevde skikkelig for å holde tilbake krampegråten foran mine medpassasjerer :ler:.

*løper for å hente bøkene, må visst lese dem en gang til :fnise: *

Skrevet
Sprilis mener du det kapitellet med minnene? Ååååh det er så fint :grine:

Jeg elsker de bøkene. Helt totalt utrolig mye.

Det var det kapittelet jeg tenkte på ja. Gudene skal vite at jeg hadde fundert og spekulert på hvordan det hang sammen, men jeg hadde ikke fjæra av anelse om hva som lå bak.

Skrevet

Du har nok litt grining igjen, for å si det sånn. Både i neste bok og i en siste. Mer enn det skal jeg ikke røpe, men da er du forberedt ;)

Jeg hører på dem på lydbok nå, lest av Stephen Fry. Han er helt utrolig flink til å lese! :Nikke:

Skrevet

Det dobbeltnavnet en liten gutt har på siste side i Deathly Hallows er også litt rørende da... :sjenert:

... Nei dette blir for følsomt. Jeg får gå ut i skogen og hugge ned et tre eller noe så jeg får gjennopprettet balansen. :ler:

Skrevet

Enig - Stephen Fry er helt fantastisk å høre på. Han introduserte meg til Harry :).

Skrevet
Det dobbeltnavnet en liten gutt har på siste side i Deathly Hallows er også litt rørende da... :sjenert:

:grine:

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg hører også pålydboken med Stephen Fry nå, sammen med min kjære. Han er sørenmeg fantastisk til å lese!

Skrevet

Haha, samme her! Jeg har ikke grått av en bok siden jeg leste Lassie som barn, men da jeg kom til slutten i den siste Harry Potter-boken grein jeg så fælt at jeg bare måtte ta en pause. Glad jeg var singel og bodde alene på den tiden, egentlig... :ler:

Gjest Grafica
Skrevet

Åh, jeg får tårer i øynene bare av traileren...

Skrevet

GLEDER MEG GLEDER MEG GLEDER MEG GLEDER MEG GLEDER MEG GLEDER MEG GLEDER MEG GLEDER MEG GLEDER MEG GLEDER MEG!

...gruer meg.

Skrevet

Ååååå som jeg gleder meg!! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...