Gå til innhold

Oppvaskmaskinen tar ikke inn vann

Rosalie

Anbefalte innlegg

Oppvaskmaskinen vår nekter altså å ta inn vann i dag. Programmet går som vanlig, men helt uten vann... Aner ikke hvor gammel den er, for vi "arvet" den av tidligere leilighetseier. Det er en Whirlpool ADP 731. Noen tips om hva vi kan gjøre for å se om det bare er "gruff" (filter renset i dag) som vi klarer å fikse selv? Vil det evt lønne seg å reparere eller kjøpe ny? Siden maskinen er arvet har vi naturligvis ikke manualen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke så enkelt som at dere har klart å skru av vannet inn til maskinen ved et uhell da?

Jeg har gjort det på vår engang, da vi har av/på-knotten på vannkrana.

Edit: skrivefeil

Endret av Ms.Blaise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest la novia

Det kan være at aquastoppen en ødelagt? I så fall må du vel ha den på reparasjon. Vi hadde samme problemet, men vår maskin vasket så dårlig at vi byttet den ut uten å sjekke hva problemet var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle er ofte det beste... Vi dro fram maskina og røsket litt i vanninntaket og vips det renner vann igjen.

Fikk forresten et tips om å kjøre en vask eller to med kaffetrakterrens. Så det skal vi gjøre når maskinen er tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes spesiell oppvaskmaskinrens, for eksempel fra Sun. Jeg vil tro det "røsker mer opp" enn hva kaffetrakterrens gjør, sånn for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sjekket om slangen er blokkert? Skru den av og forsøk å undersøke den. Det finnes dessuten visstnok to filtre som kan rengjøres i bunnen av maskinen.

(Vi har hatt ny oppvaskmaskin i hus i to uker. Før det var vi uten i fem uker pga. leveringstid osv. Men problemet var såpass komplisert at vi valgte å kjøpe ny framfor å forsøke reparasjon).

Lykke til; håper dere slipper samme elendigheten! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser vi film, så vi får ta det i morra. Ser IKKE fram til å håndvaske den fulle oppvaskmaskina, altså. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 år senere...
AnonymBruker

Nå ser vi film, så vi får ta det i morra. Ser IKKE fram til å håndvaske den fulle oppvaskmaskina, altså. :sur:

Hei.

Jeg drar opp denne gamle tråden i håp om at du kanskje kan fortelle hva som skjedde videre og kanskje ha noen erfaringer/råd å dele. Vår maskin nekter også å ta inn vann, og jeg klarer ikke finne ut hva som er galt.

Anonymous poster hash: b06f4...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasket f

Hei.

Jeg drar opp denne gamle tråden i håp om at du kanskje kan fortelle hva som skjedde videre og kanskje ha noen erfaringer/råd å dele. Vår maskin nekter også å ta inn vann, og jeg klarer ikke finne ut hva som er galt.

Jeg vasket for hånd i et par uker (og gneldret på samboer som ikke kunne bruke samme kaffekopp to ganger ;) ), så kjøpte vi ny. Vår var uansett klar for utskifting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er den veien jeg frykter det går her også. Dumme maskinen har streiket i en uke, og verken godsnakking eller trusler hjelper. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...