Anglofil Skrevet 27. mai 2009 #21 Skrevet 27. mai 2009 (endret) Hei Yvonne! jeg ble litt gira på sozopol. Blir aktuelt i slutten av juni isåfall, men er litt skeptisk til bulgaria etter jeg var i albena for endel år siden. Hvordan var stemningen der? Er det mye slitsomme innkastere, folk som skal selge etc? Hvordan er strendene - overbefolket? Mye turister? bra mat? hehe.. Jeg skjønner at det er endel å se der nede? mitt reisefølge må ha litt andre ting enn sol og bad.. ) Opplevde ingen innkastere, og strendene er vel som vanlige strender vil jeg si, noen dager mer folk enn andre, men ikke overbefolket. Stemningen var god, vennlige mennesker som egentlig ikke var til så veldig mye bry sånn sett, lite selgere, tiggere osv. Dette har til nå ikke vært et typisk turiststed, dog mange russere reiser dit på ferie, ergo så var det veldig lite "turistifisert". Maten er kjempegod, den er en blanding av det bulgarske og greske, i tillegg til at du finner også andre restauranter som serverer f. eks italiensk. Og hva man kan se der nede er vel litt opp til hva man forventer også, samt hvilke begrensninger man setter seg. Det er nok ikke som London, der det er lagt opp for turistene, da dette ikke er noen typisk turistby (og kan kanskje oppleves noe spartansk), men det er ingenting i veien for å gjøre andre ting enn sol og bad, så absolutt. Husker de hadde utflukter en kunne være med på, og jeg anbefaler også å besøke Bulgarias tredje største by, Bougas, ikke så langt unna. Samtidig, det er verdt å oppleve f. eks utekinoen, de koselige gatene med kunsthandlere og keramikkhandlere, spise middag og se utover Svartehavet, spise de lokale pannekakene, gå til amfiteateret i byen og titte på menneskene som har oppvisining der osv. Mvh Yvonne Endret 27. mai 2009 av Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå