Pinheiro Skrevet 2. mai 2009 #1 Del Skrevet 2. mai 2009 Meg og kjæresten har snakket om å dra på vår første ferie sammen på 1 års dagen. Noen månder til, men vi må begynne og spare. Sted er ikke bestemt, derfor vil jeg overasske litt, uten at han vet hvor vi skal. Vi er unge begge to, jeg er 18 og han fyller 19. Jeg ønsker å dra til et fint, varmt sted. Ikke altfor langt unna, gjerne for å slappe av og bare kose oss. Ikke noe sånn festby akk. Å ikke så veldig dyrt, siden vi har ikke all verden med penger heller, lurte på om det er noen som har noe å anbefale? eller vet om noe? gjerne nettsider også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. mai 2009 #2 Del Skrevet 2. mai 2009 Sozopol i Bulgaria! Var der med ei venninne i juni i fjor, fantastisk nydelig. Ikke festeby, men en nydelig fiskelandsby, delt opp i en eldre og nyere del. Veldig billig der, brukte i gjennomsnitt mellom 30-40 kr på en middag, inkl. drikke, drinker, dessert osv. I tillegg til at det også var nydelig strand og mulighet for shopping. Om man ønsker å reise hit, må man ta fly til Bourgas, og reise enten med buss eller taxi videre til Sozopol, noe vi prøvde (prøvde faktisk begge deler, og begge deler er svært, SVÆRT billig). Vi reiste dog gjennom Lilleput-reiser, men det kan godt være andre turoperatører fører opp dette stedet. Er en ganske så urørt perle, med fantastiske solnedganger. Her kan man oppleve alt fra utendørs kino på kvelden, til sceneshow i amfiteateret i gamlebyen. Vil bare tilføye at vi var begge to ganske så fattige studenter, og jeg hadde problemer med å bruke opp 1000 kr på 1 uke der nede.(..) Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinheiro Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 2. mai 2009 wow, såpass, trodde ikke sånt var mulig. tror jeg skal sjekke ut det der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. mai 2009 #4 Del Skrevet 2. mai 2009 wow, såpass, trodde ikke sånt var mulig. tror jeg skal sjekke ut det der Vi brukte ca 3000 kr på fly + hotell for en uke, bare så det er sagt, men godt mulig du finner noe billigere (det tror jeg er fullt mulig). Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinheiro Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 2. mai 2009 Vi brukte ca 3000 kr på fly + hotell for en uke, bare så det er sagt, men godt mulig du finner noe billigere (det tror jeg er fullt mulig). Mvh Yvonne Men det var jo ikke ille da, ja tenkte og sjekke litt rundt nå. Åssen er shopping mulighetene der nede? jeg er altfor glad i og shoppe skjønner du og hvor mye anbefaler du og ha med som lommepenger? jeg har aldri reist alene så jeg vet ikke hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 2. mai 2009 #6 Del Skrevet 2. mai 2009 Norwegian har supersommerkampanje for øyeblikket, med billetter fra 229,- til diverse destinasjoner i øst-Europa Feks. Berlin, Amsterdam, Riga, Tallinn, Vilnius, Budapest, Praha, Szczecin, Warzsawa, Krakow, etc. Selv vil jeg spesielt anbefale Szczecin eller Budapest dersom dere vil ha en rimelig destinasjon med mye å gjøre Det er billig å bo der nede, og med mindre dere shopper dere fordervet, går pengene sakte. Jeg var en uke i Szczecin og tok en dagstur til Berlin med tog (kostet kr 50,- tur/retur per pers). Tok ut 2500,- da jeg kom til Polen og slet virkelig med å bruke det opp, selv om jeg shoppet til kofferten nesten ikke ville lukke seg Hadde likevel med meg en 3-400,- tilbake til Norge. Var i Budapest i høst med samboeren og vi hadde en kjempekoselig tur :rødme: Veldig rimelig der også, og gode muligheter for å skjemme seg bort på spa uten at det koster mer enn en brøkdel av prisen her hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. mai 2009 #7 Del Skrevet 2. mai 2009 Men det var jo ikke ille da, ja tenkte og sjekke litt rundt nå. Åssen er shopping mulighetene der nede? jeg er altfor glad i og shoppe skjønner du og hvor mye anbefaler du og ha med som lommepenger? jeg har aldri reist alene så jeg vet ikke hehe I Sozopol er det helt greit, ikke de helt store mulighetene, men Bourgas er Bulgarias tredje største by så vidt jeg vet, så der er det selvsagt ganske mange flere muligheter. Det går direktebuss som jeg nevnte fra Sozopol til Bourgas, eller så kan man ta taxi. Bourgas er jo en skikkelig turistby, så der finner du alt fra klesbutikker til you name it. Skal sies, du finner slikt også i Sozopol, men da av litt snevrere utvalg. Mye fin kermaikk og den typen ting, samt kunst (flere flotte kunstgallerier), butikker som vever vesker, skjorter og alt mulig, samt smykkebutikker er det flust av i Sozopol. Vi levde svært godt på 1000 kr, men jeg tok med rundt 3500 kr, bare sånn just in case. Jeg hadde vel kanskje 2000 kr når jeg kom hjem, men så handlet jeg vel for noen 100-lapper på taxfree'n hjemme også. Ville kanskje tatt med en 3000 kr, sånn at man lever godt for en uke, men vi klarte oss som sagt veldig fint på mindre. Lunsj kostet oss f. eks 27 kr, inkludert drikke, så det skal jo litt til for å bruke opp pengene også. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinheiro Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 2. mai 2009 I Sozopol er det helt greit, ikke de helt store mulighetene, men Bourgas er Bulgarias tredje største by så vidt jeg vet, så der er det selvsagt ganske mange flere muligheter. Det går direktebuss som jeg nevnte fra Sozopol til Bourgas, eller så kan man ta taxi. Bourgas er jo en skikkelig turistby, så der finner du alt fra klesbutikker til you name it. Skal sies, du finner slikt også i Sozopol, men da av litt snevrere utvalg. Mye fin kermaikk og den typen ting, samt kunst (flere flotte kunstgallerier), butikker som vever vesker, skjorter og alt mulig, samt smykkebutikker er det flust av i Sozopol. Vi levde svært godt på 1000 kr, men jeg tok med rundt 3500 kr, bare sånn just in case. Jeg hadde vel kanskje 2000 kr når jeg kom hjem, men så handlet jeg vel for noen 100-lapper på taxfree'n hjemme også. Ville kanskje tatt med en 3000 kr, sånn at man lever godt for en uke, men vi klarte oss som sagt veldig fint på mindre. Lunsj kostet oss f. eks 27 kr, inkludert drikke, så det skal jo litt til for å bruke opp pengene også. Mvh Yvonne ikke dårlig :-) tror jeg må sjekke ut litt mer om det der asså :-) virker som et kjempeflott sted! Og utrolig billig også! Åssen er strand forhold der? og varmen? eller det er jo tross alt i bulgaria, så sier seg selv at det er syden vær eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 2. mai 2009 #9 Del Skrevet 2. mai 2009 (endret) ikke dårlig :-) tror jeg må sjekke ut litt mer om det der asså :-) virker som et kjempeflott sted! Og utrolig billig også! Åssen er strand forhold der? og varmen? eller det er jo tross alt i bulgaria, så sier seg selv at det er syden vær eller? Nydelige strender, fantastiske. Herlige og deilige sandstrender. Dette er ved Svartehavet, og ja, det er ble veldig varmt da vi var der, rundt 35 i skyggen i juni, blir dog varmere i juli. Hotellet vi lå på hadde egen strand. Men ja, det er skikkelig 'sydenvær'. Mvh Yvonne Endret 2. mai 2009 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinheiro Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 3. mai 2009 Takk for den herlige anbefalingen. Tok meg litt tid igår å kikket rundt på reiser dit og hoteller, og det er ikke dyrt. Fant fra 3000 oppover. Så tror det blir sånn ca 99% for at vi reiser ned dit :-) Tenkte og reise via apollo og de hotellrommene som var der var herlig! takk for hjelpen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_chris_* Skrevet 3. mai 2009 #11 Del Skrevet 3. mai 2009 Takk for den herlige anbefalingen. Tok meg litt tid igår å kikket rundt på reiser dit og hoteller, og det er ikke dyrt. Fant fra 3000 oppover. Så tror det blir sånn ca 99% for at vi reiser ned dit :-) Tenkte og reise via apollo og de hotellrommene som var der var herlig! takk for hjelpen :D Kan jeg spørre hvor du fant priser fra 3000 og opp? Jeg er i akkurat samme situasjon som deg og fant dette til stooor nytte:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinheiro Skrevet 7. mai 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 7. mai 2009 Da har meg og kjæresten bestilt biletter :-) det ble litt over 3700 per person, i å med at det koster ekstra for å få transport osv til hotellet. Gjest chris - jeg har bestilt og reise på apollo sine sider, jeg ville anbefalt deg og ta en titt der, hvis du leiter etter nesten det samme :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. mai 2009 #13 Del Skrevet 7. mai 2009 Gratulerer så mye, håper du koser deg! Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinheiro Skrevet 8. mai 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 8. mai 2009 Takk for det :-) gleder oss veldig. Vi skal bo på hotell coral, men du som har vært der nede, er det noen steder som vi må innom? eller noe som må oppleves? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 8. mai 2009 #15 Del Skrevet 8. mai 2009 Takk for det :-) gleder oss veldig. Vi skal bo på hotell coral, men du som har vært der nede, er det noen steder som vi må innom? eller noe som må oppleves? :-) Hmm, jeg må tenke. Jo, jeg synes dere bør prøve utendørskinoen i gamlebyen, det er jo en litt spesiell opplevelse. Ellers finnes det pannenkakeboder over alt (pannekaker er en spesialitet), og de er supergode. Personlig pleide jeg alltid å spise pannekaker med sjokolade til dessert hver dag (veldig godt, men også veldig mettende). Du står og ser på mens de lager pannekakene, og mens de stekes legges fyllet på, og du kan velge mellom alt fra sjokolade til ost og skinke. De har også mye fin pottekunst, og flere pottemakere sto og lagde potter og diverse midt i gamlebyen mens vi var der. En restaurant jeg kan anbefale, er en restaurant vi kalte for "den hvite mølle". Ved utgangen er det en liten hvit mølle, om jeg husker riktig, mye mulig restauranten heter "The White Mill" eller noe. Uansett, restauranten ligger i gamlebyen, hvor de har veldig god mat. Her har de også slike festaftener, tror det er hver fredag og lørdag kveld, hvor bulgarske dansere og musikere kommer og har oppvisning. Litt morsomt om man vil oppleve litt kultur. I tillegg er det omtrent hver eneste dag oppvisning i amfiteateret i gamlebyen, hvor ofte barna rundt omkring (f. eks danseskoler eller amatørteater) har sine oppvisninger. Er veldig populært, og en opplevelse i seg selv. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinheiro Skrevet 12. mai 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 12. mai 2009 Takk for masse fantastiske tips :-) vi må vel sjekke ut noe av det .. Da er det bare til og sette igang og spare penger, og glede seg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hoe Skrevet 13. mai 2009 #17 Del Skrevet 13. mai 2009 Meg og kjæresten har snakket om å dra på vår første ferie sammen på 1 års dagen. Noen månder til, men vi må begynne og spare. Sted er ikke bestemt, derfor vil jeg overasske litt, uten at han vet hvor vi skal. Vi er unge begge to, jeg er 18 og han fyller 19. Jeg ønsker å dra til et fint, varmt sted. Ikke altfor langt unna, gjerne for å slappe av og bare kose oss. Ikke noe sånn festby akk. Å ikke så veldig dyrt, siden vi har ikke all verden med penger heller, lurte på om det er noen som har noe å anbefale? eller vet om noe? gjerne nettsider også Jeg og ei venninne bestilte i dag til barcelona , hotell og fly 4 netter = 2500 kr. billig, hotell 1300 kr for 4 netter. hotellet har 3 svømmebassenger, - en på taket med utsikt og bar. treningssrommet. sentralt. kort til strand. bestilll norwegian tur/retur 1300 kr .... roma er også fin, hellas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinheiro Skrevet 13. mai 2009 Forfatter #18 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg og ei venninne bestilte i dag til barcelona , hotell og fly 4 netter = 2500 kr. billig, hotell 1300 kr for 4 netter. hotellet har 3 svømmebassenger, - en på taket med utsikt og bar. treningssrommet. sentralt. kort til strand. bestilll norwegian tur/retur 1300 kr .... roma er også fin, hellas takk for tips men som du ser har vi allerede bestilt reise :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest min Skrevet 13. mai 2009 #19 Del Skrevet 13. mai 2009 takk for tips men som du ser har vi allerede bestilt reise :-) Å ja,- hehe. Gratulerer, kos dere masse på tur!! )) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest_lillema Skrevet 27. mai 2009 #20 Del Skrevet 27. mai 2009 Hei Yvonne! jeg ble litt gira på sozopol. Blir aktuelt i slutten av juni isåfall, men er litt skeptisk til bulgaria etter jeg var i albena for endel år siden. Hvordan var stemningen der? Er det mye slitsomme innkastere, folk som skal selge etc? Hvordan er strendene - overbefolket? Mye turister? bra mat? hehe.. Jeg skjønner at det er endel å se der nede? mitt reisefølge må ha litt andre ting enn sol og bad.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå