K85 Skrevet 2. mai 2009 #1 Skrevet 2. mai 2009 OK ok.. det er sommer, de røyter, men når jeg kom hjem fra jobb i dag datt det av en stoooor hårdott fra haletuppen. Nå ser han skikkelig pjuskete ut.. noen som har opplevd lignende? vet om en som hadde maine coon, og hvor katten "nappet" halen når han var misfornøyd. Har ikke sett noe napping hos min.. men nå er det sååå lite hår på den ellers store halen hans. Tips? dyrelege mandag?..
Vilm@ Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 En MCO har jo en stor, flott buskehale, så hvis det er veldig tydelig at pus stadig mister hår, så ville jeg ringt dyrlegen, ja.
K85 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2009 En MCO har jo en stor, flott buskehale, så hvis det er veldig tydelig at pus stadig mister hår, så ville jeg ringt dyrlegen, ja. Ja.. blir nok det på mandag tidlig. Han virker i fin form, ikke nedfor, mye ute å leker med nabo kattene. Men alt som virker unormalt er vel verdt å sjekke..
spezitas Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Hvor gammel er han? Er han kastrert? Mange fertile hannkatter får halefett i øverste delen av halen sin, og blir ikke dette fjernet jevnlig, kan de miste hårene på halen sin fordi huden ikke får puste. Halefett er hormonelt og oppstår oftest når katten blir fertil, men kan også oppstå hos yngre katter. Halefett kan fjernes på mange måter- Avfettingsmiddel (Goop, swerfega, Golden arrow, Pre cleaning paste osv.) Majones går også an- la det stå i pelsen i ca 12 timer og vaske så av med oppvaskmiddel. Yes, et svensk oppvaskmiddel blir mye brukt, da dette er mildere enn Zalo.
K85 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2009 Hvor gammel er han? Er han kastrert? Mange fertile hannkatter får halefett i øverste delen av halen sin, og blir ikke dette fjernet jevnlig, kan de miste hårene på halen sin fordi huden ikke får puste. Halefett er hormonelt og oppstår oftest når katten blir fertil, men kan også oppstå hos yngre katter. Halefett kan fjernes på mange måter- Avfettingsmiddel (Goop, swerfega, Golden arrow, Pre cleaning paste osv.) Majones går også an- la det stå i pelsen i ca 12 timer og vaske så av med oppvaskmiddel. Yes, et svensk oppvaskmiddel blir mye brukt, da dette er mildere enn Zalo. Han har akkurat rundet året. Vi kastrerte han nokså tidlig.. begynte å merke at han ble litt aggressiv og følte at noe "var på gang". Føler selv at han er en lykkelig katt som får være mye ute, får kun maine coon for, ikke overvektig, ikke spes stor i str. Tuppen på halen er nå litt "fjonete" .. ikke den store buskete halen han hadde. Men han røyter helt enormt nå.. børster han jevnlig, men føler nesten han mister mer hår ved klapping og kos. hår overalt!!
spezitas Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 Ta dere en tur til dyrlegen dere, for å sjekke ut at ikke noe er galt. Et tips mot ekstrem røyting, er å begynne å gi Omega 3 jevnlig. Salmopet-olje er bra å gi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå