Gå til innhold

Piggsvin på terrassen

Anbefalte innlegg

Gjest Løve66
Skrevet

Ok - piggsvin er ikke kjæledyr, men fant ikke noe mer passende sted poste enn her. Saken er at vi hadde en sovepose til lufting på terrassen og der flyttet snart et piggsvin inn. Nå vil jeg gjerne ha tilbake soveposen, men den lille krabaten ser ut til å trives svært så godt der, så spørsmålet er; hva annet kan jeg legge ut som den liker å ligge i? (vet at piggsvin ikke TRENGER noe å ligge i da, men det var jo hyggelig å ha den der!!)

Kan jo sikkert bare legge ut noe teppelignende greier, men det har jeg egentlig stadig vekk der uten at noe piggsvin har vist interesse for det. Soveposen derimot var visst populær. Noen piggsvinkjennere der ute?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mea Culpa
Skrevet

Pinnsvin er skjoenne da! Hva med en Hedgie bag? :ler: Kan ikke vaere saa vanskelig aa lage noe saant selv.

Skrevet

Så koselig da!

Du kan bare løfte den vekk! Har holdt i mange piggsvin jeg, de er så nudelige atte.

På begynnelsen når du holder den så utsonderer den lukt, men etterhvert som den blir trygg går det over.Når den er trygg så legger den piggene bakover og blir myke.Da stikker den hodet sitt fram også...sånn etterhvert!

Ikke ta den med inn for det blir for varmt for den.Da begynner den å renne i øynene og munnen.

----

Legg ut noen pledd eller lignende som den kan få ligge på isteden.

Det beste fóret du kan gi til et piggsvin er tørrfór for katter og vann! NB!! IKKE melk.

Piggsvin er ikke flokkdyr så du risikerer ikke å bli innvadert av piggsvin om du mater den.

Gjest Løve66
Skrevet

Ser på de "piggsvinhusene" at det nok var som jeg trodde - at de likte noe å krype inn i eller legge seg under. Har nå lagt ut tepper, men neida - han skal inn i soveposen.

Og jamen godt jeg fikk vite at de ikke skal ha melk for nå holdt jeg på å la den få det.

Forresten; i går datt den ned på foten min og i dag er jeg helt rødprikkete der etter piggene!

Gjest Silmarill utlogget
Skrevet
Forresten; i går datt den ned på foten min og i dag er jeg helt rødprikkete der etter piggene!

Piggene er bare omdannete hår, og er ikke giftige. Men piggene kan bli veldig skitne og fulle av bakterier og andre småkryp som lever i jorda og lufta. Vask deg grundig der du ble stukket:)

Ikke gi melk som sagt for det tåler dem ikke.Kattetørrfór er bra og snegler, biller og mark:-) De liker å ha et gjemmested fyllt av litt sand og jord.Om du er plaget med snegler i hagen så er piggsvin ideelle:-)

Gjest Yihaa
Skrevet

Pinnsvin er bærere av salmonella. Så vær forsiktig når om du må ta på den, bruk hansker.

(For øvrig synes jeg ikke man skal løfte opp ville dyr utover det som er strengt nødvendig, f.eks. for å ta dem ut av en sovepose...)

Skrevet
Pinnsvin er bærere av salmonella. Så vær forsiktig når om du må ta på den, bruk hansker.

(For øvrig synes jeg ikke man skal løfte opp ville dyr utover det som er strengt nødvendig, f.eks. for å ta dem ut av en sovepose...)

Piggsvin er bærere av salmonella slik du påpeker, men ikke noe mer enn katter for den saks skyld!Det er bare det at Piggsvin har blitt grundigere undersøkt på dette feltet enn eks. katter som går ute, grevling o.l.

Fant en fin side til deg trådstarter:

Piggsvin og Grevling

Skrevet

Piggsvin er bærere av salmonella slik du påpeker, men ikke noe mer enn katter for den saks skyld!Det er bare det at Piggsvin har blitt grundigere undersøkt på dette feltet enn eks. katter som går ute, grevling o.l.

Fant en fin side til deg trådstarter:

Piggsvin og Grevling

Skrevet

Haha, så søtt! Foreldrene mine fant en liten tass inni et hjørne da vi ryddet ut av garasjen vår en gang. Vi prøvde å sette ut en kasse den kunne bo i, og jeg skrev til og med navn på den (navnet ble selvfølgelig Bolla ;)). Også fikk den en skål med melk. Det var faktisk nytt for meg at de ikke tåler det - godt å vite i tilfelle man skulle komme over et igjen! Men - det hjalp ikke, pinnsvinet flyttet. Synes fortsatt det var litt trist merker jeg, til tross for at det er 20 år siden, hehe.

Det jeg skulle forslå er om du har noe som kan ligne på soveposen (stoff, farge og slikt)? Kanksje du kan lure ham til å tro at han har samme hiet? Det er jo tydelig at dte er noe med soveposen han foretrekker?

Skrevet

Det med melk var ikke jeg klar over heller før ca 5 år tilbake:-)

De liker uansett kattetørrfór og tåler vann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...