Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest magen
Skrevet

Har en helt ok kropp,bmi ligger akkurat på gensen på normal/overvektig.

Det eneste som plager meg er magen og side flesket, føler at jeg ser litt gravid ut:( hva er den beste trenings metoden for å få magen bort?

Spise ganske normalt,men er klar over at jeg må skjerpe meg på noen ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har en helt ok kropp,bmi ligger akkurat på gensen på normal/overvektig.

Det eneste som plager meg er magen og side flesket, føler at jeg ser litt gravid ut:( hva er den beste trenings metoden for å få magen bort?

Spise ganske normalt,men er klar over at jeg må skjerpe meg på noen ting...

for å få en mindre og mere muskulær mage, må fettet bort... altså:fettforbrenning må til :)

Gjest magen
Skrevet
for å få en mindre og mere muskulær mage, må fettet bort... altså:fettforbrenning må til :)

Hva er den beste måten å få fart på fettforbrenningen da?

Skrevet

Kost:

# Spis lite og ofte (for å øke forbrenningen)

# Spis sunt fett (olivenolje og fiskefett)

# Unngå for mye karbohydrater (fint brød, ris og poteter bør spises med måte, sukker bør helst unngås)Det du spiser av fisk og kjøtt bør være av så ren og god kvalitet som mulig

# Ikke spis store måltider sent om kvelden

# Spis frukt og grønt. Ha for vane å skrelle deg en gulrot, en appelsin eller et eple når du er småsulten

# Drikk mye vann

# Spis mye fiberrik mat (grovbrød, knekkebrød)

Så har du en oversikt over mage øvelser her :) Ta å les innpå forum på iform.no, som er :)

Lykke til :nigo:

Skrevet

Når det gjelder trening, har jeg best erfaring med en kombinasjon av kondisjonstrening (3-4 ganger i uken) etterfulgt av 2-3 styrkeøvelser for de store muskelgruppene.

Jo mer muskler, jo høyere forbrenning, ble jeg fortalt.

Skrevet
Når det gjelder trening, har jeg best erfaring med en kombinasjon av kondisjonstrening (3-4 ganger i uken) etterfulgt av 2-3 styrkeøvelser for de store muskelgruppene.

Det var da usedvanlig dårlig formulert av meg, ser jeg.

Antar likevel at meningen kom frem!

Gjest Gjest
Skrevet

Skal du fjerne fettet så kan du trene styrke så mye du vil ,det hjelper ikke det spøtt. Kondisjonstrening er det som må til. Og det som brenner mest er løping.

Gjest hastrhj
Skrevet

for å få bort fettet må du ned i fettprosent totalt - altså bli mindre.

men det gjelds å gjøre det på en lur måte...

den maten som legger seg fortest på midjen er sukkerholdig mat og raske karbohydrater.

jogging er det som forbrenner mest, men jeg har også skjønt at dette skal være det mest effektive for midjefett selv om det strengt tatt ikke går an å punktslanke seg.

om du ikke trener fra før - og ligger på vippen på bmi tror jeg du har mye å hente på å endre kosthold noe, samt jogge/sykle tre ganger i uken.

det burde man gjøre uansett vekt og fasong:=)

Gjest bzkng
Skrevet
Kost:

# Spis lite og ofte (for å øke forbrenningen)

# Spis sunt fett (olivenolje og fiskefett)

# Unngå for mye karbohydrater (fint brød, ris og poteter bør spises med måte, sukker bør helst unngås)Det du spiser av fisk og kjøtt bør være av så ren og god kvalitet som mulig

# Ikke spis store måltider sent om kvelden

# Spis frukt og grønt. Ha for vane å skrelle deg en gulrot, en appelsin eller et eple når du er småsulten

# Drikk mye vann

# Spis mye fiberrik mat (grovbrød, knekkebrød)

Så har du en oversikt over mage øvelser her :) Ta å les innpå forum på iform.no, som er :)

Lykke til :nigo:

støtter alle råd her, men det med ris og poteter er det faktisk ikke enighet om at har noen innvirkning når det gjelder å HOLDE vekten.

man kan gå fortere ned i vekt, men det viser seg at man gjerne går raskere opp igjen i vekt når man introduserer de eliminerte matvarene igjen.

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Dette intervallprogrammet skal visstnok ha god effekt paa magefettet. Om det faktisk virker vet jeg ikke, men intervalltrening er jo bra uansett.
Gjest magen
Skrevet
Dette intervallprogrammet skal visstnok ha god effekt paa magefettet. Om det faktisk virker vet jeg ikke, men intervalltrening er jo bra uansett.

Tusen takk for svar!

da skal jeg mote meg opp å begynne med litt intervall trening jogge/springe 30 sek og gå 30 sek eller noen sånt...

Det med mat synes jeg er mest vanskelig siden jeg skal lage middag til en familie på 4 og det skal gjærne gå litt fort...må bli bedre der også.

Gjest Gjest
Skrevet
Skal du fjerne fettet så kan du trene styrke så mye du vil ,det hjelper ikke det spøtt. Kondisjonstrening er det som må til. Og det som brenner mest er løping.

Nå må du slutte å tulle, mange som går ned i vekt av styrketrening. Økt styrke gir også høyere forbrenning.

Til TS, raske karbohydrater sies å sette seg på magen, så disse bør du kutte i.

Kan du ha noen slags matallergi hvis magen din er veldig oppblåst?

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Nå må du slutte å tulle, mange som går ned i vekt av styrketrening. Økt styrke gir også høyere forbrenning.

Det er sant det. :jepp: Men det aller viktigste er aa finne en treningsform man liker syns jeg. :)

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)
Tusen takk for svar!

da skal jeg mote meg opp å begynne med litt intervall trening jogge/springe 30 sek og gå 30 sek eller noen sånt...

Det med mat synes jeg er mest vanskelig siden jeg skal lage middag til en familie på 4 og det skal gjærne gå litt fort...må bli bedre der også.

Bare hyggelig. :) Les gjennom hele opplegget først saa du skjønner hva det gaar ut paa. Det er lagt opp slik at du bruker tid paa aa la kroppen venne seg til den type trening.

Endret av Mea Culpa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...