sofie777 Skrevet 19. mars #4001 Del Skrevet 19. mars De irriterer seg over ting i utlandet også... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #4002 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 26.2.2025 den 22.28): I disse tenåringsfilmene hvor jenta blir regnet som lite attraktiv kun fordi hun bruker briller. Skuespilleren som spiller jenta ser ut som en fotomodell. Anonymkode: 27731...714 Jepp, husker spesielt "plain Jane superbrain" 😅 Maleficenta skrev (På 27.2.2025 den 13.21): Amerikanske familie serier og jentefedre som har sykelig angst for at døtrene skal ha sex med kjæresten. Irriterte meg grønt i seventh heaven og irriterte meg grønt i parenthood. Ja, egentlig ingenting galt med at serier moraliserer og oppfordrer ungdommer til å vente, men det burde jo være likt for gutter og jenter. Tenk bare på Brandon og Brenda i Beverly hills. De var tvillinger, men ble behandlet fullstendig ulikt. Brandon hadde seg tidlig og vasset i damer gjennom hele serien. Mens for Brenda ble det gjort en kjempesak ut av at hun endelig ble med Dylan på hotellrommet etter avslutningen på vgs. Noe hun selvsagt angret veldig på etterpå, da hun ble redd for å ha blitt gravid tross prevensjon. Og endte opp med å gjøre det slutt med Dylan fordi hun ikke følte seg moden for et så voksent samliv. Nesten enda bedre eksempel i Family Ties. Alex hadde seg tidlig med en eldre dame, etterpå kom han ned trappa i slåbrok mens han sang Birds do it, bees do it 😆 Mens da søsteren Mallory vurderte å overnatte hos kjæresten, advarte Alex på det sterkeste. Og moren innkalte datteren til "alvorspraten" som endte med at Mallory bestemte seg for å vente. Og selv mye senere i serien da Mallory gikk på college og hadde vært kjæreste med Nick i årevis og han måtte overnatte hjemme hos Keatons ved en anledning, måtte han sove på sofaen og faren sto klar med balltre for å hindre at han gikk opp til Mallory i løpet av natten 😆 Det nærmeste hintet til at Mallory noen gang mistet jomfrudommen var faktisk da hun sa til faren at Nick likte å sove med hodet mot nord. Da faren spurte hvordan hun kunne vite det, sa hun "Nick told me..." 😆 Anonymkode: d11bd...071 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 20. mars #4003 Del Skrevet 20. mars (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jepp, husker spesielt "plain Jane superbrain" 😅 Ja, egentlig ingenting galt med at serier moraliserer og oppfordrer ungdommer til å vente, men det burde jo være likt for gutter og jenter. Tenk bare på Brandon og Brenda i Beverly hills. De var tvillinger, men ble behandlet fullstendig ulikt. Brandon hadde seg tidlig og vasset i damer gjennom hele serien. Mens for Brenda ble det gjort en kjempesak ut av at hun endelig ble med Dylan på hotellrommet etter avslutningen på vgs. Noe hun selvsagt angret veldig på etterpå, da hun ble redd for å ha blitt gravid tross prevensjon. Og endte opp med å gjøre det slutt med Dylan fordi hun ikke følte seg moden for et så voksent samliv. Nesten enda bedre eksempel i Family Ties. Alex hadde seg tidlig med en eldre dame, etterpå kom han ned trappa i slåbrok mens han sang Birds do it, bees do it 😆 Mens da søsteren Mallory vurderte å overnatte hos kjæresten, advarte Alex på det sterkeste. Og moren innkalte datteren til "alvorspraten" som endte med at Mallory bestemte seg for å vente. Og selv mye senere i serien da Mallory gikk på college og hadde vært kjæreste med Nick i årevis og han måtte overnatte hjemme hos Keatons ved en anledning, måtte han sove på sofaen og faren sto klar med balltre for å hindre at han gikk opp til Mallory i løpet av natten 😆 Det nærmeste hintet til at Mallory noen gang mistet jomfrudommen var faktisk da hun sa til faren at Nick likte å sove med hodet mot nord. Da faren spurte hvordan hun kunne vite det, sa hun "Nick told me..." 😆 Anonymkode: d11bd...071 Ja slik dobbeltmoral er kvalmende. Family ties er jo litt unnskyldt da den serien er gammel og ting var annerledes da. Men slik dobbeltmoral hadde ikke passet seg nå. Ang seventh heaven ble vel både matt og Mary og Lucy behandlet likt i så måte. Alle sparte seg til ekteskapet og det ble forventa. Ble voldsomt bruduljer da Simon hadde ligget med kjæresten sin uten å være gift. Anyway seventh heaven irriterte meg da de aldri snakket om prevansjon. Den strenge oppdragelsen kunne ført til rebelske ungdommer som i protest begynte å ligge rundt uten beskyttelse da de virket til å ikke vite noe om dette. Flaks for foreldrene at de hadde unger som gjorde det de fikk beskjed om... Ang det med damer og briller. Alle med briller er automatisk supernerd og supersmarte. Neida for dumme mennesker kanke ha nedsatt syn liksom... Endret 20. mars av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:11 #4004 Del Skrevet søndag kl 21:11 Maleficenta skrev (På 20.3.2025 den 20.58): Ang seventh heaven ble vel både matt og Mary og Lucy behandlet likt i så måte. Alle sparte seg til ekteskapet og det ble forventa. Ble voldsomt bruduljer da Simon hadde ligget med kjæresten sin uten å være gift. Anyway seventh heaven irriterte meg da de aldri snakket om prevansjon. Den strenge oppdragelsen kunne ført til rebelske ungdommer som i protest begynte å ligge rundt uten beskyttelse da de virket til å ikke vite noe om dette. Flaks for foreldrene at de hadde unger som gjorde det de fikk beskjed om... Seventh Heaven var laget for kristenkonservative i USA så der var nok prevensjon helt utelukket. Ganske synd, for tenåringsgraviditet er et stort problem blant kristenkonservative i USA. Anonymkode: 27731...714 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:54 #4005 Del Skrevet mandag kl 08:54 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Seventh Heaven var laget for kristenkonservative i USA så der var nok prevensjon helt utelukket. Ganske synd, for tenåringsgraviditet er et stort problem blant kristenkonservative i USA. Anonymkode: 27731...714 I USA så har det også vært problem at uhjelp til fattige land ikke skal brukes til å undervise om prevensjon. Det er ikke et problem for USA, men det er et problem for de fattige landene som mottar uhjelp. Familieplanlegging er sikkert det mest effektive tiltaket mot fattigdom. Anonymkode: 27731...714 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:08 #4006 Del Skrevet mandag kl 10:08 Den nye Snehvit filmen irriterer meg. Skjønner ikke hvorfor de skulle lage en nyinnspilling av Snehvit om de skulle endre på absolutt alt i filmen. De som ønsker å se en nyinnspilling gjør det som regel fordi de er nostalgiske og ønsker å se den samme historien igjen. De ønsker ikke en film som er noe helt annet og som prøver å shame de som likte originalen. Hun som spiller Snehvit gikk faktisk ut og shamet originalen. Vet noen si at det ikke er vits å lage en ny film om den skal ha samme handling som originalen. I utgangspunktet er jeg enig og godt mulig det beste hadde vært å ikke lage en nyinnspilling. Men om de skulle laget en nyinnspilling tror jeg det hadde vært bedre å bruke samme manus som originalen, men oppdatere animasjonen. Originalen er 90 år gammel og det synes. Mange hadde nok likt om Disney prøvde å lage en ny tegnefilm og viste hvor vakre tegnefilmer kan bli når de lages i 2025. Om de prøve å gjøre det til verdens mest visuelt vakre tegnefilm. Da hadde Disney også vist at de fortsatt kan drive innovasjon med nyinnspillingene. Anonymkode: 27731...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:45 #4007 Del Skrevet mandag kl 10:45 Nå er jeg spent på om om jeg får noen sinte etter meg Jeg hater nemlig når de gir hovedroller og lager filmer/serier med skuespillere som har annen hudtone/hårfarge enn det som allerede er etablert. Ofte så kommer de med unnskyldninger som «Vi valgte den beste skuespilleren», men den kjøper jeg ikke, spesielt nå når det snart er flere nye live action filmer med black washing enn uten. Det samme gjelder land/etnisitet. Hvis historien foregår i japan eller kina med en hovedperson som liksom skal være derifra, da blir jeg irritert om det dukker opp en bleik skandinavisk tulling i den rollen. Anonymkode: ff884...796 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:59 #4008 Del Skrevet mandag kl 10:59 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå er jeg spent på om om jeg får noen sinte etter meg Jeg hater nemlig når de gir hovedroller og lager filmer/serier med skuespillere som har annen hudtone/hårfarge enn det som allerede er etablert. Ofte så kommer de med unnskyldninger som «Vi valgte den beste skuespilleren», men den kjøper jeg ikke, spesielt nå når det snart er flere nye live action filmer med black washing enn uten. Det samme gjelder land/etnisitet. Hvis historien foregår i japan eller kina med en hovedperson som liksom skal være derifra, da blir jeg irritert om det dukker opp en bleik skandinavisk tulling i den rollen. Anonymkode: ff884...796 Samme når man prøver å putte moderne verdier inn i historiske filmer. Anonymkode: 27731...714 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet tirsdag kl 12:37 #4009 Del Skrevet tirsdag kl 12:37 AnonymBruker skrev (På 24.3.2025 den 11.08): Den nye Snehvit filmen irriterer meg. Skjønner ikke hvorfor de skulle lage en nyinnspilling av Snehvit om de skulle endre på absolutt alt i filmen. De som ønsker å se en nyinnspilling gjør det som regel fordi de er nostalgiske og ønsker å se den samme historien igjen. De ønsker ikke en film som er noe helt annet og som prøver å shame de som likte originalen. Hun som spiller Snehvit gikk faktisk ut og shamet originalen. Vet noen si at det ikke er vits å lage en ny film om den skal ha samme handling som originalen. I utgangspunktet er jeg enig og godt mulig det beste hadde vært å ikke lage en nyinnspilling. Men om de skulle laget en nyinnspilling tror jeg det hadde vært bedre å bruke samme manus som originalen, men oppdatere animasjonen. Originalen er 90 år gammel og det synes. Mange hadde nok likt om Disney prøvde å lage en ny tegnefilm og viste hvor vakre tegnefilmer kan bli når de lages i 2025. Om de prøve å gjøre det til verdens mest visuelt vakre tegnefilm. Da hadde Disney også vist at de fortsatt kan drive innovasjon med nyinnspillingene. Anonymkode: 27731...714 Men nå til dags animerer de jo og det blir aldri like fint som når det er tegnet for hånd, slik originalen ble gjort. Men hva sa hun om originalen? Litt nysgjerrig på det jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet tirsdag kl 12:40 #4010 Del Skrevet tirsdag kl 12:40 AnonymBruker skrev (På 23.3.2025 den 22.11): Seventh Heaven var laget for kristenkonservative i USA så der var nok prevensjon helt utelukket. Ganske synd, for tenåringsgraviditet er et stort problem blant kristenkonservative i USA. Anonymkode: 27731...714 Men jeg husker det var snakk om at både Lucy og kona til matt brukte p piller etter de giftet seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet tirsdag kl 13:40 #4011 Del Skrevet tirsdag kl 13:40 Apropos 7th Heaven, denne dukket akkurat opp i tv-systemet mitt: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:58 #4012 Del Skrevet tirsdag kl 13:58 En person er så ruset at de så vidt kan stå oppreist/prate, men i neste scene sitter de ved et bord med en kaffekopp i hendene og er helt edru igjen. Anonymkode: 61a81...ed6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamel Skrevet tirsdag kl 17:17 #4013 Del Skrevet tirsdag kl 17:17 Dej pinlige stillheten som oppstår hver gang noen har middagsselskap eller er ute på noe hyggelig. Også er det en som sier noe også blir det stillhet og trykket stemning en stund, før noen begynner å snakke igjen, også utvikler det seg til krangel og at noen forlater stedet 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:19 #4014 Del Skrevet onsdag kl 16:19 Maleficenta skrev (På 25.3.2025 den 13.37): Men nå til dags animerer de jo og det blir aldri like fint som når det er tegnet for hånd, slik originalen ble gjort. Men hva sa hun om originalen? Litt nysgjerrig på det jeg. In 2022, Zegler told Extra TV that the original Snow White has “a big focus on her love story with a guy who literally stalks her. Weird! WEIRD!” In other interviews, she’s talked about how the film is “dated” in terms of its representation of women in power, saying she approached playing Snow White as someone who would “be dreaming about becoming the leader she knows she can be” rather than as a character who is solely looking for her Happily Ever After. https://time.com/7267440/snow-white-disney-rachel-zegler-gal-gadot/ Ziegler er hun som spiller Snehvit i den nye Snehvit-filmen. Vet mange har kommet med lignende kommentarer som det Ziegler kommer med. Men det er forskjell på om du og jeg kaller prinsen en stalker og at personen som spiller hovedrollen i nyinnspillingen kaller prinsen stalker. Hennes jobb er jo markedsføre filmen og å prøve å få så mange som mulig av de som likte originalen til å se nyinnspillingen. Angående at tegnefilmer tegnet for hånd ofte er penere så er jeg helt enig. En av grunnen til at jeg ikke likte nyinnspillingen av Løvenes konge var at jeg syntes originalen var mye penere. Skjønnheten og udyret-tegnefilmen er et annet eksempel, den tegnefilmen er en av de visuelt vakreste filmene som er laget. Sier ikke at dataanimerte filmer ikke kan være pene. Men synes det er kjedelig at alle filmene i dag skal være dataanimerte og at ingen skal være tegnefilmer. Anonymkode: 27731...714 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:30 #4015 Del Skrevet onsdag kl 16:30 os Maxilla skrev (På 2.3.2025 den 1.25): Denne scenen har jeg sett sikkert hundre varianter av (og den er alltid helt forbanna lik) Det er mange i rommet. Det er en eller annen krangel/konflikt eller forvirret situasjon. Folk snakker høyt til hverandre, "du gjorde sånn", "jammen DU gjorde sånn!", en tredje person bryter inn med en replikk, og så bryter det ut i fullt ropekaos. Alle kjefter på hverandre, det går ikke an å høre hva noen sier, kameraet skifter ofte for å vise hvor craaazy det er. Wæææ, så kaos det er nå! Så, plutselig, etter ca 4-5 sekunder med babbel roper en av de som har holdt seg litt i bakgrunnen "STOOOOPP!" Alle blir helt stille, ser forvirret ut, ser mot denne personen. Som så holder en eller annen smart ass tale av typen "kanke alle bare være venner a" Jeg blir like skuffa hver gang jeg ser denne scenen er nytt sted. Så oppbrukt som det kan bli, og enda et eksempel på situasjoner som bare aldri skjer i det virkelige liv. Helt enig! Anonymkode: 27731...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:10 #4016 Del Skrevet onsdag kl 17:10 Angående historiske filmer. Jeg skjønner at man ikke kan lage en film helt historisk korrekt og at det heller ikke er meningen at en spillefilm skal være en dokumentar. Men noe som irriterer meg er når man skriver om historien slik at folk som i virkeligheten var forferdelige mennesker blir fremstilt som helter. Det gjelder også omvendt når folk som var oppegående mennesker i virkeligheten blir fremstilt som feige tullinger. Synes det er respektløst å endre på slike ting. Svært ofte så er det jo også inntrykket fra filmen man sitter igjen med om den historiske personen. Svært få av de som ser en historisk film leser historieboka for å se om ting stemmer. Anonymkode: 27731...714 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
every woman Skrevet onsdag kl 18:04 #4017 Del Skrevet onsdag kl 18:04 AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 14.58): En person er så ruset at de så vidt kan stå oppreist/prate, men i neste scene sitter de ved et bord med en kaffekopp i hendene og er helt edru igjen. Anonymkode: 61a81...ed6 Ja, kaffe har visst en enorm hurtigvirkning på fyll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet onsdag kl 22:23 #4018 Del Skrevet onsdag kl 22:23 AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 14.58): En person er så ruset at de så vidt kan stå oppreist/prate, men i neste scene sitter de ved et bord med en kaffekopp i hendene og er helt edru igjen. Anonymkode: 61a81...ed6 Tilsvarende med en bøtte med iskaldt vann over hodet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 05:53 #4019 Del Skrevet i går, 05:53 AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 14.58): En person er så ruset at de så vidt kan stå oppreist/prate, men i neste scene sitter de ved et bord med en kaffekopp i hendene og er helt edru igjen. Anonymkode: 61a81...ed6 Eller midt i fylla får de en telefon med en alvorlig beskjed og bang. Dønn edru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 05:54 #4020 Del Skrevet i går, 05:54 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Angående historiske filmer. Jeg skjønner at man ikke kan lage en film helt historisk korrekt og at det heller ikke er meningen at en spillefilm skal være en dokumentar. Men noe som irriterer meg er når man skriver om historien slik at folk som i virkeligheten var forferdelige mennesker blir fremstilt som helter. Det gjelder også omvendt når folk som var oppegående mennesker i virkeligheten blir fremstilt som feige tullinger. Synes det er respektløst å endre på slike ting. Svært ofte så er det jo også inntrykket fra filmen man sitter igjen med om den historiske personen. Svært få av de som ser en historisk film leser historieboka for å se om ting stemmer. Anonymkode: 27731...714 Hvilke filmer er dette som gjør om ekte historiske slemme personer til helter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå