Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?

Gjest irr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet ikke om jeg har skrevet det tidligere. Men angående dette med helsepersonell som sier og gjør utrolig mye dumt i TV-serier. Det som også irriterer er når legen som skal være geni sier mye som er helt feil. Da mister folk som har peiling helt illusjonen om at dette er en geni-lege. 

Gjelder ikke kun helsepersonell. Det gjelder alle profesjoner: leger, advokater, ingeniører, etterforskere, osv. Svært ofte har ikke manusforfatterne peiling så når de forsøker å få karakteren til å virke som et geni så sier karakteren ofte noe helt feil.  Eventuelt så sier de noe helt banalt og det fremstilles som noe helt genialt.

Anonymkode: 6b235...1da

Enig. Noen ganger er researchen for slapp. Spesielt hvis feilen er skikkelig åpenbar. Da klarer jeg ikke nyte filmen, sitter bare og irriterer meg over at en lege ikke kan mer enn hva jeg, som ikke er lege, kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stonegiant skrev (På 9.9.2024 den 9.43):

Nummer 1 kommer alltid til å være happy endings. Er så møkklei av forutsigbarheten i alle Hollywood-filmer.

Det startet på '80-tallet. Fra og med da måtte helten alltid vinne. Før '80-tallet visste man aldri hvordan en film ville ende. Kom helten til å vinne? Kom helten i det hele tatt til å overleve? Var protagonisten egentlig en helt i det hele tatt? Umulig å vite.

Dette med happy endings kom vel lenge før 80-tallet?  James Bond startet på  tidlig 60-tallet og alle visste hvordan de filmene ville ende. Var sikkert vanlig før det også. Men jeg så aldri på de gamle cowboy-filmene så jeg skal ikke si for sikkert hvordan de sluttet, men jeg regner med at det var sjeldent at hovedkarakteren døde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I TV-serien Suits kommer karakterene hele tiden med referanser fra andre filmer og TV-serier. Men karakterene ser aldri på TV. De har også en livsstil hvor det forventes at man jobber hele tiden. Så de har mest sannsynlig ikke tid til å se noe særlig på TV-serier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De drar på pub, hiver ned drinker og shots nok til at jeg hadde blitt bevisstløs, og så kjører de hjem. Jeg så akkurat en film hvor hovedpersonene skyldte på fylla for at de havnet i senga sammen. Men de kjørte fra puben til senga. Hvis de er så drita at de tar dumme valg i senga, så burde de strengt tatt ikke kjørt bil heller?

Forøvrig er jeg alltid imponert over hvor mye alkohol de tåler. Særlig kvinnelige rollefigurer. De veier knapt 50 kilo, men klarer fint å kaste innpå shot etter shot, uten å bli bevisstløse og måtte pumpes. Mulig jeg er en lettvekter når det kommer til alkohol, men hvis jeg hadde tatt 10 tequila på kort tid, så hadde det vært pumping neste

Anonymkode: 265c9...d41

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det filmes inne i biler. 

Omgivelsene rundt bilen beveger seg, gjerne igjennom svinger og blant mye trafikk, mens sjåføren ikke svinger på rattet og er mer opptatt av å sjabbe med personer inni i bilen - der blikket kan forlate veien i mange sekunder fordi de absolutt skal se på hverandre når de snakker. 

Det er så fake laget at jeg får vondt i nøttene.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva betyr det? Står ikke i ordboken. 

Anonymkode: f7d7f...d9f

Jøss, er ikke sjabbe et offisielt ord? Vel, det betyr å prate løst og uformelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva betyr det? Står ikke i ordboken. 

Anonymkode: f7d7f...d9f

Å jabbe har jeg hørt og brukt. 

Anonymkode: 7d7cd...ed5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 23.9.2024 den 23.12):

Jøss, er ikke sjabbe et offisielt ord? Vel, det betyr å prate løst og uformelt.

Det ordet var det lenge siden jeg hørte, jeg hadde helt glemt det. Vi brukte det her før, men jeg har altså ikke hørt det på mange år. :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (På 23.9.2024 den 20.51):

Når det filmes inne i biler. 

Omgivelsene rundt bilen beveger seg, gjerne igjennom svinger og blant mye trafikk, mens sjåføren ikke svinger på rattet og er mer opptatt av å sjabbe med personer inni i bilen - der blikket kan forlate veien i mange sekunder fordi de absolutt skal se på hverandre når de snakker. 

Det er så fake laget at jeg får vondt i nøttene.

Nesten enda verre når de svinger unaturlig mye på rattet 😂

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste scener hvor de "kjører" bil, så kjører de ikke bil de er bak på en lastebil.

Anonymkode: 74b08...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bakgrunnshistorien til en karakter endres i en TV-serie. I den ene episoden så kommer vedkommende fra en rik familie som gir han mye penger og i den neste episoden så har vedkommende aldri opplevd luksus før og snylter på andre fordi han har så dårlig råd. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 15.57):

I de fleste scener hvor de "kjører" bil, så kjører de ikke bil de er bak på en lastebil.

Det er det en god grunn til. Det å spille krever i seg selv så mye fokus at det ville vært uforsvarlig å la dem faktisk kjøre bilen.

Anonymkode: 59da4...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.9.2024 den 20.46):

Det er det en god grunn til. Det å spille krever i seg selv så mye fokus at det ville vært uforsvarlig å la dem faktisk kjøre bilen.

Anonymkode: 59da4...d7a

Greit nok, men de burde være såpass skuespillere at de klarer å late som de kjører bil og faktisk SE på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 15.57):

Det er vel i TV-serier? I action-filmer tror jeg de fleste bilscener er CGI. 

Anonymkode: 27731...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de aldri sier hadet til den de snakker med når de legger på telefonen. 

Anonymkode: d83d4...49e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At de aldri avslutter telefonsamtaler på en ordentlig måte. Ikke noe hadet el lignende, bare av.

Anonymkode: 4e527...30b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de nesten aldri spiser noe. Skjønner at det ikke alltid er ekte mat,eller at det er kaldt og ikke smaker så godt,men ser så dumt ut når de bare snakker uten å ta en bit. 

Anonymkode: dd8e3...0ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungekyss, gjorde meg ingenting før.. men nå er det bare ekkelt. 

Anonymkode: 1cd34...203

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens de opererer, forteller de hverandre dype ting, og ofte går alarmen akkurat da, for da tenker de selvfølgelig ikke på operasjonen de holder på med. I virkeligheten hadde de blitt sparket for sånne ting (mer enn "god helg?" "ja/nei" og lignende)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...