Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ensom og usikker
Skrevet

hei..

Trenger noen gode råd her nå når jeg er i en veldig vanskelig situasjon. Problemet er at jeg er gravid og det har virkelig ført meg å samboeren fra hverandre. Vi har vist det i ca 1,5 uke men allikevel tar det livet av forholdet. for det første vet vi ikke om vi vil beholde det, han heller mot å beholde mens jeg heller mot og ta det bort siden tiden ikke passer. Og desto mere vi snakker om å beholde det desto mere forskjellig finner jeg ut at vi er. Han mener bla. at min familie ikke skal ha så mye å gjøre med barnet (siden han ikke ser på de som bra nok), at jeg må signere en kontrakt at barnet er hans vis det skjer noe mellom oss og at vis det er noe han ikke "liker" må vi regne med å flytte. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre... Problemet er at jeg føler at jeg på en måte har fått et valg enten beholde barnet og følge hans "regler" eller ta bort barnet og flytte fra han..

Noen som har noen gode råd?? Må bare lufte tankene og hjerte mitt litt.. Er så vanskelig situasjon

Videoannonse
Annonse
Gjest Tanita
Skrevet

Du velger helt selv. Ikke la han påvirke dine valg, som jeg ser så er han ikke bra for deg. Ta kontakt med Amathea, de kan gi deg gode råd.

Gjest Gjest
Skrevet

Vanskelig situasjon.. Jeg er enig med Tanita og sier du bør velge selv. Hvis du velger å beholde barnet syntes jeg du burde sette egne primiser og ikkje latt han bestemme viktige ting som lite kontakt med din familie. Han har da ingen rett til å ta en slik avgjørelse fordi HAN mener de ikkje er gode nokk...

Gjest Illiya
Skrevet

Hvis du vil, kan du beholde barnet uten å følge hans regler i det hele tatt. Hvorfor i all verden skal du skrive under en slik kontrakt???

Han har ikke mer rett til å bestemme enn du har.

Skrevet

En ting han kanskje ikke har tenkt på: dine foreldre har oppdratt deg, og har tydeligvis gjort mye riktig der siden han ble forelsket og glad i deg? Du ville ikke vært som du var dersom du hadde en helt annen familie.

Jeg anbefaler, som flere over meg, også at du tar kontakt med Amathea. Håper det ordner seg til det beste for deg! :klem:

Skrevet
Hvis du vil, kan du beholde barnet uten å følge hans regler i det hele tatt. Hvorfor i all verden skal du skrive under en slik kontrakt???

Han har ikke mer rett til å bestemme enn du har.

Veldig godt sagt. Ta kontakt med Amathea, og snakk med dem. Men ikke skriv under på, og gå med på alle disse reglene og avtalene.

Du kan ha et vidunderlig liv som mor, med eller uten ham. :jepp:

Skrevet
hei..

Trenger noen gode råd her nå når jeg er i en veldig vanskelig situasjon. Problemet er at jeg er gravid og det har virkelig ført meg å samboeren fra hverandre. Vi har vist det i ca 1,5 uke men allikevel tar det livet av forholdet. for det første vet vi ikke om vi vil beholde det, han heller mot å beholde mens jeg heller mot og ta det bort siden tiden ikke passer. Og desto mere vi snakker om å beholde det desto mere forskjellig finner jeg ut at vi er. Han mener bla. at min familie ikke skal ha så mye å gjøre med barnet (siden han ikke ser på de som bra nok), at jeg må signere en kontrakt at barnet er hans vis det skjer noe mellom oss og at vis det er noe han ikke "liker" må vi regne med å flytte. Vet liksom ikke hva jeg skal gjøre... Problemet er at jeg føler at jeg på en måte har fått et valg enten beholde barnet og følge hans "regler" eller ta bort barnet og flytte fra han..

Noen som har noen gode råd?? Må bare lufte tankene og hjerte mitt litt.. Er så vanskelig situasjon

Et tredje valg er å beholde barnet, etter dine regler. Du kan selvfølgelig skrive under på at han er faren. Så får tiden vise om han blir det praktisk, eller som barnebidragsbetaler. Du bør vise ham at du er steintøff, og støtte deg på din familie. Stiller de opp for deg, så er de bra nok. Hvis mannen din stiller opp for deg, så er han også bra nok, men hvis han prøver på manipulering og hersketeknikk, så er han enten ikke bra nok, eller så må han settes på plass. Jeg tror at det finnes bra nok ordninger for enslige mødre til at du og barnet kan overleve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...