Gå til innhold

Vanskelig venninne situasjon..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Unhappy_*
Skrevet

Jeg har da en bestevenninne som er i en litt tricky situasjon, saken er at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre og hvilke råd jeg skal gi så derfor hadde jeg håpet på noen gode råd her..

Hun er da altså i Australia for å studere 1 halvt år. Før hun dro ble det slutt med typen hennes, men de ble sammen igjen like før hun reiste down under. I Australia møter hun en fyr som hun begynner å få et veldig nært forhold til..i begynnelsen begynner hun å få veldig dårlig samvittighet ovenfor typen sin pga denne fyren hun har møtt, særlig når de ender opp å sove i samme seng etter en tur ute (ingenting annet skjer..) Da føler hun seg som dritt etterpå..men etterhvert begynner ting å utvikle seg kan man vel si, de sender meldinger hver dag og de ender opp med å rote en eller annen kveld. Nå har det skjedd en del ganger og de sover sammen og jeg tror hun begynner å falle for han.. Typen hennes hjemme i Norge vet jo ingenting om denne utroskapen, men de krangler mye naturlig nok fordi han mener hun fester for mye og at hun svarer sent på mailer osv. Mens hun på sin side føler at han ikke savner henne fordi han sjeldent sier det.

Hun kommer hjem i juli, og jeg tenker at hun ikke kommer til å stoppe ved roting, men saken er jo at hun ikke har noen framtid med denne fyren der nede for han bor i Australia og hun skal snart hjem til Norge. Men det virker som hun ikke er spesielt intressert i typen sin lenger heller, virker som følelsene rett og slett har kjølnet.

Saken er at jeg er ganske skuffet over henne fordi hun sa til meg for ikke lenge siden at hun aldri ville vært utro fordi hun så hva det gjorde mot med (eksen min var utro mot meg og hun var den som måtte fortelle meg det, hun har aldri sett meg så knust før..) så derfor tenker jeg nå at så du ikke hva det gjorde mot meg, hun har sett det med egne øyne, men samtidig kan ikke jeg sette meg i hennes situasjon og man kan jo ikke styre følelsene sine.

Jeg syns det er ganske ill egentlig, men det er jo hennes liv og jeg tror kanskje ikke jeg burde blande meg for mye. Men hun kommer jo selvfølgelig til meg for råd fordi vi er bestevenninner, trenger egentlig noen andres synpunkter her, for jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si til henne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal si akkurat det du mener til henne. Utrolig dårlig det hun gjør overfor "typen" hennes. Men jeg ville ikke blandt meg noe mer enn det.

Hvis en av mine kamerater var utro mot dama si så skulle han fått hørt det!

Gjest Gjest_Unhappy_*
Skrevet
Jeg synes du skal si akkurat det du mener til henne. Utrolig dårlig det hun gjør overfor "typen" hennes. Men jeg ville ikke blandt meg noe mer enn det.

Hvis en av mine kamerater var utro mot dama si så skulle han fått hørt det!

Saken er at jeg allerede har "driti" meg ut da jeg besøkte henne i Australia for noen uker siden..det var i fylla at jeg på en måte oppfordret henne til å ha sex med han, eller gjøre mer. Det var utrolig dumt av meg, men jeg blir oftest sånn når jeg er full da var alt plutselig greit fordi jeg mente at det hadde gjort like vondt for typen om hun hadde hatt sex med han eller rotet med han, det spilte liksom ikke noen rolle.

Men jeg prøvde dagen etter og si at jeg syns det var ganske "shady" det hun holder på med, men etter det har jeg liksom bare prøvd å komme med gode råd, men sannheten er at jeg vet hvor jævlig vondt det er å bli såret på den måten og derfor skuffer det meg at min bestevenninne holder på sånn bak ryggen til kjæresten sin for jeg trodde bedre om henne..

Skrevet

Men kjære vene! Det er da sikkert ikke så enkelt for henne heller! Selvfølgelig er det vondt for kjæresten hennes, men samtidig er det unaturlig å skulle være "sammen" når man er 6 mnd fra hverandre... get real

Gjest Gjest
Skrevet
Men kjære vene! Det er da sikkert ikke så enkelt for henne heller! Selvfølgelig er det vondt for kjæresten hennes, men samtidig er det unaturlig å skulle være "sammen" når man er 6 mnd fra hverandre... get real

Eh, regner med at dette er en spøk. Hvis ingen par kunne være fra hverandre uten å være utro hadde det vel vært færre som dro på utenlandsopphold og trolig ingen avstandsforhold...get real.

Gjest Gjest_Unhappy_*
Skrevet

jeg har sagt til henne at jeg syns det var dumt av henne og bli sammen med kjæresten igjen like før hun dro til australia. det er en grunn til at det ble slutt. men er man sammen så skal man jo være trofast, men jeg skjønner at hun er forvirra, men jeg ser ikke helt at hun ser en framtid med kjæresten hjemme i norge hvis hun holder på sånn..

Gjest Gjest
Skrevet
jeg har sagt til henne at jeg syns det var dumt av henne og bli sammen med kjæresten igjen like før hun dro til australia. det er en grunn til at det ble slutt. men er man sammen så skal man jo være trofast, men jeg skjønner at hun er forvirra, men jeg ser ikke helt at hun ser en framtid med kjæresten hjemme i norge hvis hun holder på sånn..

Jeg er helt enig med deg og skjønner at det er vanskelig. Det hun egentlig bør gjøre er å slå opp med kjæresten sin i Norge, hvis hun vil oppføre seg som om hun er singel. Men samtidig så er det jo ikke ditt ansvar å få henne til å gjøre det. Har dessverre ikke noe godt råd, hadde hatt det vanskelig i denne situasjonen selv.

Gjest Kråkaa
Skrevet

Oida,selv om du kanskje har hadd dårlig erfaring med avstandsforhold så trenger det ikke å gjelde alle..

Takler man ikke 6 mnd fra hverandre så var det nok et forhold som ikke hadde kommet til å holdt så lenge.

Uansett, Ts; Jeg ville tatt en skikkelig alvorsprat med hun down under og prøvd å fått henne til å forstå at det sitter faktisk en her oppe i nord som venter og er urolig. Ja så sier han kanskje ikke ofte nok at han savner henne men det veier da vel ikke opp for å finne en sengekompis?

Og det at du i fylla støtta henne i dette var nok en liten blemme. Om du skal støtte henne i det hun gjør så få henne til å være ærlig mot typen iallefall.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva???? Herregud...

Det er da mange som lever i langvarige avstandsforhold. F.eks. der en av partene jobber på båt utenriks. Jeg håper at din holdning ikke er utbredt!

Klart det kan være tøft å være fra hverandre så lenge. Men blir man fristet til utroskap så bør man kanskje bare innse at man ikke er moden for et sånt forhold.

Skrevet

Ikke enkelt for henne? Heh, hun får jo i pose og sekk her. Loverboy i Australia, og en type på vent når hun kommer hjem. Hun burde ringt "typen" sin og sagt: "Sorry, jeg er en falsk utro drittsekk. Du bør finne deg en skikkelig jente. Jeg er ikke noe å samle på."

Skrevet

Jeg ville gitt henne beskjed om at jeg fordømmer det hun gjør, og at dersom hun skulle hore rundt fikk hun holde det for seg selv. Hvis hun blandet meg inn i det én gang til ville jeg varsle den såkalte kjæresten hennes.

Skrevet
Jeg har da en bestevenninne som er i en litt tricky situasjon, saken er at jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre og hvilke råd jeg skal gi så derfor hadde jeg håpet på noen gode råd her..

Hun er da altså i Australia for å studere 1 halvt år. Før hun dro ble det slutt med typen hennes, men de ble sammen igjen like før hun reiste down under. I Australia møter hun en fyr som hun begynner å få et veldig nært forhold til..i begynnelsen begynner hun å få veldig dårlig samvittighet ovenfor typen sin pga denne fyren hun har møtt, særlig når de ender opp å sove i samme seng etter en tur ute (ingenting annet skjer..) Da føler hun seg som dritt etterpå..men etterhvert begynner ting å utvikle seg kan man vel si, de sender meldinger hver dag og de ender opp med å rote en eller annen kveld. Nå har det skjedd en del ganger og de sover sammen og jeg tror hun begynner å falle for han.. Typen hennes hjemme i Norge vet jo ingenting om denne utroskapen, men de krangler mye naturlig nok fordi han mener hun fester for mye og at hun svarer sent på mailer osv. Mens hun på sin side føler at han ikke savner henne fordi han sjeldent sier det.

Hun kommer hjem i juli, og jeg tenker at hun ikke kommer til å stoppe ved roting, men saken er jo at hun ikke har noen framtid med denne fyren der nede for han bor i Australia og hun skal snart hjem til Norge. Men det virker som hun ikke er spesielt intressert i typen sin lenger heller, virker som følelsene rett og slett har kjølnet.

Saken er at jeg er ganske skuffet over henne fordi hun sa til meg for ikke lenge siden at hun aldri ville vært utro fordi hun så hva det gjorde mot med (eksen min var utro mot meg og hun var den som måtte fortelle meg det, hun har aldri sett meg så knust før..) så derfor tenker jeg nå at så du ikke hva det gjorde mot meg, hun har sett det med egne øyne, men samtidig kan ikke jeg sette meg i hennes situasjon og man kan jo ikke styre følelsene sine.

Jeg syns det er ganske ill egentlig, men det er jo hennes liv og jeg tror kanskje ikke jeg burde blande meg for mye. Men hun kommer jo selvfølgelig til meg for råd fordi vi er bestevenninner, trenger egentlig noen andres synpunkter her, for jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si til henne..

Det at du sier det ikke er noe fremtid mellom de, i og med at han er fra Australia og hun er fra Norge. Skal ikke ha noen ting og si. Da jeg sitter her i Norge, men min Australske mann som jeg nå er forlovet meg. Og vi flytter snart ned til Australia igjen for og bosette oss. Da Australia har mer og by på enn Norge.

Det jeg vil frem til er at uansett hvor noen er fra, så skal ikke det ha noe og si dersom 2 personer er glad i hverandre!! Om hun føler hun ikke får det hun trenger fra sin kjæreste i Norge, som det i tillegg var slutt med før hun dro, så får det være opp til henne. Du er venninna hennes, beste venninna som du sier, så du skal støtte henne 100% med alle hennes valg, uansett om du er imot det eller ei. Om han her nye Australske kjæresten er mannen i hennes liv, så ska du støtte henne i det, og hjelpe henne på hennes vei med og finne ut hva som må gjøres dersom de vil være sammen!

Kan også nevne at jeg har ei annen Norsk venninne også som bor nå i Australia og skal gifte seg med forloveden sin som igjen er Australsk. Og ei annen venninne av meg som flytter ned i slutten av året, til sin kjæreste som også er fra down under!!

Håper du klarer og se litt klarere nå, og bare støtt venninna de i sine valg. Du setter deg selv inn i denne situasjonen, som du egentlig ikke hører inn i en gang.

Skrevet
Det at du sier det ikke er noe fremtid mellom de, i og med at han er fra Australia og hun er fra Norge. Skal ikke ha noen ting og si. Da jeg sitter her i Norge, men min Australske mann som jeg nå er forlovet meg. Og vi flytter snart ned til Australia igjen for og bosette oss. Da Australia har mer og by på enn Norge.

Det jeg vil frem til er at uansett hvor noen er fra, så skal ikke det ha noe og si dersom 2 personer er glad i hverandre!! Om hun føler hun ikke får det hun trenger fra sin kjæreste i Norge, som det i tillegg var slutt med før hun dro, så får det være opp til henne. Du er venninna hennes, beste venninna som du sier, så du skal støtte henne 100% med alle hennes valg, uansett om du er imot det eller ei. Om han her nye Australske kjæresten er mannen i hennes liv, så ska du støtte henne i det, og hjelpe henne på hennes vei med og finne ut hva som må gjøres dersom de vil være sammen!

Kan også nevne at jeg har ei annen Norsk venninne også som bor nå i Australia og skal gifte seg med forloveden sin som igjen er Australsk. Og ei annen venninne av meg som flytter ned i slutten av året, til sin kjæreste som også er fra down under!!

Håper du klarer og se litt klarere nå, og bare støtt venninna de i sine valg. Du setter deg selv inn i denne situasjonen, som du egentlig ikke hører inn i en gang.

Okei, hun får ikke det hun trenger av typen i Norge. Ærlig sak det. Men kanskje hun burde vært voksen nok til å slå opp med typen sin i Norge da. Slik at han slipper å gå rundt å vente på en slik falsk jente. Eller er det helt ok at han sitter hjemme slik og venter?

Skrevet
Okei, hun får ikke det hun trenger av typen i Norge. Ærlig sak det. Men kanskje hun burde vært voksen nok til å slå opp med typen sin i Norge da. Slik at han slipper å gå rundt å vente på en slik falsk jente. Eller er det helt ok at han sitter hjemme slik og venter?

Og du mener dere to er bestevenner?! Som sier venninna de er falsk? For meg virker det som er sjalu..

Skrevet

Nå er strengt tatt ikke MrNice TS, da. Og tviler sterkt på at han er venninna til jenta i Australia. Så da er det kanskje ikke så farlig om han kaller henne falsk, eller?

Gjest Gjest_Unhappy_*
Skrevet
Og du mener dere to er bestevenner?! Som sier venninna de er falsk? For meg virker det som er sjalu..

Eh..? Jeg har aldri kalt bestevenninna mi for falsk..det er ikke jeg som skrev det. Og du som sier jeg har satt meg i en situasjon jeg ikke hører hjemme i? Det er venninna mi som kommer til meg og ber meg om råd og hun forteller i detalj hva som skjer, og jeg har selv sett det med egne øyne! Jeg har besøkt henne der nede og sett hvordan de er med hverandre. Jeg er ikke sjalu på henne, jeg vil kun hennes eget beste, men poenget her er at jeg er usikker på om hva slags råd jeg skal gi henne, eller om jeg rett og slett bare skal si at jeg ikke vil blande meg noe mer inn.

Saken er at vi er utrolig close, jeg og henne, selvfølgelig siden vi er bestevenninner. Og vi forteller hverandre sånt og da er det naturlig at jeg "blir blandet inn", men jeg tror jeg heller holder tankene mine for meg selv her..jeg prøver bare å få litt råd fordi jeg ikke er i hennes situasjon og dermed er det vanskelig for meg å relatere, men jeg har blitt bedratt og jeg vet at det er det verste jeg har opplevd.

Eksen min som også var venn av bestevenninna mi var utro mot meg i sommer og da var det henne som måtte fortelle meg det, og hun kuttet ut kontakten helt med eksen min da jeg tilga han, FORDI han hadde vært utro mot meg og hun var så utrolig skuffet over han. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor det er så lett for henne å gjøre dette mot typen sin nå, eksen min rota med en jente i fylla ÈN GANG, men det hun gjør gjør hun bevisst bak ryggen til typen, flere ganger.

Men nå er det hennes liv og hennes valg, man lærer best av egne feil. Og jeg vet at det sliter på henne og at hun er utrolig forvirret nå..jeg ble bare litt skuffet..er det så vanskelig å forstå?

Skrevet

Har du fortalt henne det du skriver i siste innlegg? Tar hun ikke til fornuften etter det, må du bare la henne holde på. Men jeg holder fast på at var det min venninne hadde jeg gitt henne beskjed om at hun da står alene. For en slik beslutning kan jeg ikke stå bak.

Gjest Gjest
Skrevet

Synes det er merkelig at du ikke forteller venninnen din hvilke tanker du har om denne utroskapen. Si hva du synes, og at du er overrasket over at hun som tok eksen din sin utroskap så tungt, kan ta så lett på det når det gjelder sin egen utroskap.

Dere er da venninner. Da må du kunne si hva du mener. Skjønner ikke problemet!?

Gjest Gjest_Unhappy_*
Skrevet
Synes det er merkelig at du ikke forteller venninnen din hvilke tanker du har om denne utroskapen. Si hva du synes, og at du er overrasket over at hun som tok eksen din sin utroskap så tungt, kan ta så lett på det når det gjelder sin egen utroskap.

Dere er da venninner. Da må du kunne si hva du mener. Skjønner ikke problemet!?

Jo..det er ikke noe problem sånn sett å være ærlig med henne, det har vi alltid kunne vært. Men burde jeg si noe nå plutselig? Med tanke på at jeg ikke har sagt noe før..jeg skal prøve å finne en måte å formulere meg på så sier jeg det vel til henne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...