Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er helt fersk her på KG så jeg har ikke fått gjort meg kjent med brukerene på forumet, så jeg har ikke funnet ut om det finnes en tråd med samme tema...

Men jeg er ute etter å finne noen som deler min lidenskap for musikk. Helt siden jeg var 11-12 år har jeg vært ekstremt opptatt av musikk og har siden den tid opparbeidet en respektabel CD-samling som jeg er rimelig stolt av :biggrin:

Jeg er definitivt ikke en av dem som "hører på alt" og er nok ganske selektiv og kresen, men har en relativt stor bredde i samlinga. I min hylle finnes det mye Classic Rock & Metall ala Deep Purple, Led Zeppelin, Whitesnake, AC/DC, Black Sabbath, Ozzy, Dio, Rainbow, Judas Priest, Iron Maiden, Metallica, Queensrÿche +++

Mye Prog Rock & Metall som Rush, Pink Floyd, Marillion, Jethro Tull, Dream Theater, Ayreon, Circus Maximus, Seventh Wonder, Pagens Mind, Opeth, Porcupine Tree, Kamelot, Pain of Salvation, A.C.T, Threshold, Arena, IQ, Coheed&Cambria, Symphony X +++

Men du finner også band som Kent, Blackfield, Madrugada, Anathema, Band of Horses, The Beatles, David Bowie, Bon Jovi, Coldplay, The Cure, Morten Abel, Riverside, System of a Down +++

...sånn for å tegne et bilde...

Og det hadde vært artig å komme i kontak med noen for å veksle erfaringer og anbefalinger. For nå er jeg skikkelig sulten på ny musikk!! :digge:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har sånn delvis kick-ass smak du :) det liker man.

jeg er også musikkofil, og prøver også å bygge opp en passe fet cd-samling.

Si meg, får du også av og til spørsmålet "hvorfor gidder du å kjøpe cd'er a? når man like så godt kan laste ned"? Haha, enkelte folk forstår bare ikke.

Gjest Methuselah
Skrevet

Jeg hører egentlig på alt så lenge jeg liker det hører jeg på det. Uansett om noe av musikken jeg hører på kanskje er for noen litt merkelig

Men det ser ut som du har en grei smak ikke dårlig.

Egentlig burde jeg ta og bygge opp cde sammlingen min. Den er egentlig litt liten

Skrevet

HAHAHA! Herlig!

Selvfølgelig får jeg det spørsmålet og jeg blir faktisk frustrert over at ikke flere fatter hva de går glipp av her!

Ingenting som er som å få et nytt album du har gledet deg lenge til, få satt den i spilleren, slengt deg ned på sofaen med et HÅNDFAST cover du kan bla i! Lese tekster, se cover art osv, komme inn i rett stemning og bare LYTTE.

Gjest Methuselah
Skrevet

Jeg er prinsipielt imot nedlasting av musikk. Er mye bedre og kjøpe cden.

Skrevet
du har sånn delvis kick-ass smak du :) det liker man.

jeg er også musikkofil, og prøver også å bygge opp en passe fet cd-samling.

Si meg, får du også av og til spørsmålet "hvorfor gidder du å kjøpe cd'er a? når man like så godt kan laste ned"? Haha, enkelte folk forstår bare ikke.

Hey! Titta innom bloggen din, og det er utrolig gøy å se at det finnes unge som deg sjøl som holder fast ved de Gode, Gamle Rocker'ne! DET liker man :Nikke: Det gir jo faktisk et lite håp for framtiden :ler:

Jeg er prinsipielt imot nedlasting av musikk. Er mye bedre og kjøpe cden.

Jeg er også mot ulovlig nedlasting av musikk, selv om jeg skal innrømme at jeg ikke har bare rent mel i posen sjøl... Men dersom jeg finner musikken interessant nok så kjøper jeg alltid CD'n. Det er liksom ikke like stas med bare en mp3-fil på iPodden. Men sånn utviklinga er, så er jeg redd vi bare må akseptere at det er sånn det blir. At CD-formatet forsvinner. Snart er det like kult å skryte av CD-samlinga si som det er å skryte av VHS-samlinga... Trist, men sant :(

Gjest nextlife
Skrevet

Lidenskapelig og lidenskapelig fru blom......

Jeg er opptatt av musikk, og må alltid ha musikk rundt meg.

Musikksmaken min er allsidig, men jeg hører jo selv at jeg nok hører mest på tidlig britpop, indie, rock og softelectronica. Det jeg definitivt ikke er glad i er metal og black metall bortsett fra enkeltlåter.

Mitt absolutte favorittband er Suede med Muse på en klar andreplass.

Jeg er gått mer og mer over til nedlastning, men ingenting slår cd egentlig.

Jeg har en bijobb som innebærer at jeg må lytte til mye musikk jeg får servert, og dette har ført til at den utforskningen jeg tidligere var kjemeflink på er sterkt redusert. Nå blir det til at jeg hører mest på det jeg vet jeg liker :)

Skrevet

Jeg har også oppdaget at jeg har mistet noe av gløden etter å oppdage ny musikk. Før var jeg mye mer sulten og kunne stå timesvis i musikkforetninger og bare lete etter nye band; bla igjennom hyller etter hyller, diskutere med de som jobbet der og prøvehørte CDer mens jeg fikk se i coveret. Nå som "alt" har blitt elektronisk, og det har blitt dårligere utvalg i foretningene (det finnes heldigvis noen igjen :) ), så har det blitt mer til at jeg forholder meg til det jeg kjenner, dessverre. Og får jeg anbefalinger, av mp3-format, så blir fort lagt inn på iPodden uten egentlig å sjekke det ut. Og siden jeg for det meste lar iPodden gå på shufle, så er det for gjort at nye låter forsvinner i mengden. Dukker det opp en ukjent låt, så blir det ofte med at jeg tenker "Jøss, bra låt" eller "Det må jeg se å få sletta!" også blir det med det...

Kjøper jeg CD'er derimot, så har jeg en egen hylle for "Nye CD'er jeg ikke har hørt ennå", og de blir ikke arkivert før jeg har gått igjennom og gjort meg opp en mening om de :)

Så litt av håpet med å starte denne tråden, var å få nye tips fra folk som deler samme interesse. Jeg ser jo at jeg ofte faller i gruven rock/metall, men det må ikke være det for å fortjene en plass i samlinga mi ;) Så kom gjerne med konkrete tips til nye band jeg BARE MÅ sjekke ut.

Jeg kan jo komme med et først jeg da: Pure Reason Revolution

Siste bandet jeg "oppdaget". Et ungt og sultent band som faller i kategorien New Prog, og inneholder en del elektroniske-elementer, mer enn jeg trodde jeg ville like, men dette er det skikkelig Trøkk og Driv i. Tøft! :biggrin:

Gjest Cipheria
Skrevet

Eg høyrer mykje på musikk, fleire timar om dagen. Men er nokså kresen i smaken. Høyre for det meste på metall. Nokre dagar prøver eg å finne nye band ved å sjå på metallnettsider, nettradioar eller bruke andre sine erfaringar som utgangspunkt. Men det er sjeldan eg finner noko eg likar.

Desse er absolutte favorittar; Dibalo Swing Orchestra, Kamelot, Scar Symmetry, Helloween og Machinae Supremacy.

Så har eg ein del andre som har nokre bra songar; E Nomine, Paramore, Pain of Salvation, Aina, Blind Guardian, Rhapsody, Sonata Arctica, Masterplan, Tarot, Dark Moor, Dream Evil, Knorkator, Epica, Finntroll, Borknagar, five finger death punch, in flames, children of bodom, three days grace, all that remains, disturbed, tiger army, samt litt spel- og filmmusikk.

No ønskjer eg meg hodetelefonar med bra lydkvalitet, for lyden på PC'n er ikkje den beste.

Ein bra song blir mykje betre dersom lyden er god.

Skrevet
Ein bra song blir mykje betre dersom lyden er god.

Veldig enig med deg! Lyden fra PC-høyttalere duger ikke, med mindre du har investert i noen bra noen da.

Av hodetelefoner har jeg nesten utelukkende brukt KOSS PortaPro og er strålende fornøyd med de. Veldig skjelden jeg bruker hodetelefoner hjemme da. Kobler som regel iPoden til stereoanlegget og den bærbare PC'en har trådløs tilkobling. Funker helt ypperlig :)

Av bandene du listet opp, har jeg hørt en del, men det var også mye ukjent. Skal se om det ikke blir tid til å sjekke ut noe ;) Takk Takk

Skrevet

Amen!

Hekla;

Hørt Godsmack?

de har jeg oppdaget nå (takk broder'n!) og synes de er bra!

Skrevet
Hei

Er helt fersk her på KG så jeg har ikke fått gjort meg kjent med brukerene på forumet, så jeg har ikke funnet ut om det finnes en tråd med samme tema...

Men jeg er ute etter å finne noen som deler min lidenskap for musikk. Helt siden jeg var 11-12 år har jeg vært ekstremt opptatt av musikk og har siden den tid opparbeidet en respektabel CD-samling som jeg er rimelig stolt av :biggrin:

Jeg er definitivt ikke en av dem som "hører på alt" og er nok ganske selektiv og kresen, men har en relativt stor bredde i samlinga. I min hylle finnes det mye Classic Rock & Metall ala Deep Purple, Led Zeppelin, Whitesnake, AC/DC, Black Sabbath, Ozzy, Dio, Rainbow, Judas Priest, Iron Maiden, Metallica, Queensrÿche +++

Mye Prog Rock & Metall som Rush, Pink Floyd, Marillion, Jethro Tull, Dream Theater, Ayreon, Circus Maximus, Seventh Wonder, Pagens Mind, Opeth, Porcupine Tree, Kamelot, Pain of Salvation, A.C.T, Threshold, Arena, IQ, Coheed&Cambria, Symphony X +++

Men du finner også band som Kent, Blackfield, Madrugada, Anathema, Band of Horses, The Beatles, David Bowie, Bon Jovi, Coldplay, The Cure, Morten Abel, Riverside, System of a Down +++

...sånn for å tegne et bilde...

Og det hadde vært artig å komme i kontak med noen for å veksle erfaringer og anbefalinger. For nå er jeg skikkelig sulten på ny musikk!! :digge:

Høres ut som en kvinne med fantastisk musikksmak!!!! Kudos!

Skrevet

Green carnation. Veldig gode venner av meg, samt at de er styggbra synes jeg selv da:)

Skrevet
Hekla;

Hørt Godsmack?

de har jeg oppdaget nå (takk broder'n!) og synes de er bra!

Har hørt om de, men ikke noe av de, før nå. Hører på et par klipp fra YouTube i skrivende stund og høres jo ut som dette tilhører i min gate. Imponerende egentlig, sånn til første inntrykk å være i alle fall. Jeg grisedigger band som virkelig legger vekt på trommer og perkusjon!(hørte Drum Duel) Slikt gjør meg glad! :jepp:

Vokalmessig får jeg umiddelbare assosiasjoner til Metallica. I alle fall på låta jeg hører nå, I Stand Alone.

Ser de har gitt ut 6 album og hvis jeg skal velge 2 av dem, for starters, hvilke to kjøper jeg da?

Høres ut som en kvinne med fantastisk musikksmak!!!! Kudos!

Tusen hjertelig takk, Draven :) Selv om jeg må jo si jeg synes det selv også! :ler:

Green carnation. Veldig gode venner av meg, samt at de er styggbra synes jeg selv da:)

Sjekket ut noen låter på YouTube (med varierende lydkvalitet), men absolutt noe jeg skal sjekke ute mer av! Crushed to Dust hadde et herlig driv.

Norge har jammen klart å hoste opp flere skambra Prog-band altså!

Men hvilket album kjøper jeg sånn til å begynne med? Her var det jo 6 studioalbum og et par DVD'er å velge mellom...

Skrevet

The acoustic verses

The trilogy

Og a night under the dam er absolutt å anbefale:)

Sjekk også ut.

www.myspace.com/wwwmyspacecomrubin

Feedback takk:)

Skrevet
The acoustic verses

The trilogy

Og a night under the dam er absolutt å anbefale:)

Sjekk også ut.

www.myspace.com/wwwmyspacecomrubin

Feedback takk:)

Men The Trilogy er en samleboks, så vidt jeg forstår? Vil det si at den inneholder en slags Best of fra de tre foregående album?

Skrevet

Den inneholder journey to the end of the night, light of day day of darkness og A blessing in disguise.

Så der får du kjernen av bandet samlet ja. Mye bra stoff.

Skrevet

Finner The Trilogy kun på vinyl hos både amazon og play.com. Litt dumt format siden jeg ikke har platespiller...

Men fant Acoustic Verses til £2.90, og det går det jo an å leve med! :)

Skrevet (endret)

Jeg laster ikke ned musikk, jeg synes at dersom musikken rører meg såpass at jeg vil ha plata så har jeg ingen problemer med å betale for den. Putter ikke ting jeg vil ha fra butikken i lomma uten å betale for dem heller.

Pluss at jeg faktisk slipper å miste all musikken min dersom pc'n/eksterndisken kræsjer eller blir stjålet ;)

Jeg er ekstremt lidenskapelig opptatt av musikk - jeg klarer ikke å gå gjennom en hel dag uten å høre god musikk, og jeg synes det er fysisk ubehagelig å høre musikk jeg ikke liker.

Havner kanskje litt i "indie-båsen" jeg også (selv om jeg synes det er en meningsløs kategorisering) med favoritter som: Placebo, The Cure, The Clash, Dúné, Veto, Monomen, Billy Talent, Tom McRae, Muse, TV on the Radio, The Raveonettes, Broder Daniel, The Flaming Lips, Doves, Radiohead, Depeche Mode, Tori Amos, Joy Division, White Stripes, White Lies, Belle & Sebastian, David Bowie, Bloc Party, Death cab for cutie, Madrugada, The floor is made of lava, Casiokids, Datarock, Whitest Boy Alive, Dredg, Interpol, Hästpojken, Modest Mouse, Bob Hund, The Walkmen, Kashmir, The Fashion, etc, etc...

Endret av Mermaid Blues
Gjest nextlife
Skrevet
Jeg laster ikke ned musikk, jeg synes at dersom musikken rører meg såpass at jeg vil ha plata så har jeg ingen problemer med å betale for den. Putter ikke ting jeg vil ha fra butikken i lomma uten å betale for dem heller.

Pluss at jeg faktisk slipper å miste all musikken min dersom pc'n/eksterndisken kræsjer eller blir stjålet ;)

Jeg er ekstremt lidenskapelig opptatt av musikk - jeg klarer ikke å gå gjennom en hel dag uten å høre god musikk, og jeg synes det er fysisk ubehagelig å høre musikk jeg ikke liker.

Havner kanskje litt i "indie-båsen" jeg også (selv om jeg synes det er en meningsløs kategorisering) med favoritter som: Placebo, The Cure, The Clash, Dúné, Veto, Monomen, Billy Talent, Tom McRae, Muse, TV on the Radio, The Raveonettes, Broder Daniel, The Flaming Lips, Doves, Radiohead, White Stripes, White Lies, Belle & Sebastian, David Bowie, Bloc Party, Death cab for cutie, Madrugada, The floor is made of lava, Casiokids, Datarock, Whitest Boy Alive, Dredg, Interpol, Hästpojken, Modest Mouse, Bob Hund, The Walkmen, Kashmir, The Fashion, etc, etc...

Enig med deg at indie er en menigsløs kategori ettersom den er svært dynamisk, og forandrer seg kjappere enn jeg greier å henge med.

Jeg vil resisere at jeg laster ned musikk, men betaler for det jeg laster ned. Jeg er motstander av gratisnedlasting og finner heller seriøse kilder der man betaler for seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...