Gjest Ransoffer Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Ble utsatt for væpnet ran på bensinstasjonen hvor jeg jobber i november i fjor. Gjerningspersonen ble idømt 10 mnders fengsel, og dømt til å betalte erstatning til arbeidsgiveren min, altså, jeg får ingenting. Lurer på om noen har erfaring med voldsoffererstatning? Har jeg grunnlag for å få dette?
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Ble utsatt for væpnet ran på bensinstasjonen hvor jeg jobber i november i fjor. Gjerningspersonen ble idømt 10 mnders fengsel, og dømt til å betalte erstatning til arbeidsgiveren min, altså, jeg får ingenting. Lurer på om noen har erfaring med voldsoffererstatning? Har jeg grunnlag for å få dette? Dersom du er påført personskade som følge av ranet. kan du ha krav på voldsoffererstatning: http://voldsoffererstatning.no/index.php?lang=nor&cid=4 Det er neppe nok å ha blitt ranet, du må nok ha fått varige problemer
Haris Pilton Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Dersom du har hatt inntektstap eller fysiske/psykiske følger av ranet og du kan dokumentere det kan du ha rett på det, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå