Gjest Kanalje Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Noen her som har fotografering som hobby? I så fall: Hvilket kamera bruker du? Hvilke objektiver har du? Hva fotograferer du? Er kameraet med overalt?
Gjest MissBella Skrevet 2. mai 2009 #2 Skrevet 2. mai 2009 Noen her som har fotografering som hobby? I så fall: Hvilket kamera bruker du? Hvilke objektiver har du? Hva fotograferer du? Er kameraet med overalt? Jeg elsker å fotografere og har med meg kamera overalt, nesten i hvert fall. Jeg har et olympus kamera. Begynner å bli litt gammelt så jeg skal få meg et nytt kamera etter hvert. Digitalkamera jeg har nå. Jeg tar mest bilder fra ferier men også andre ting. Diverse aktiviteter med venner og familie.
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 2. mai 2009 #3 Skrevet 2. mai 2009 Conon EOS 400d speilrefleks kamera. Ville nok kjøpt et nyere kamerahus om jeg trengte nytt i dag. 5D er nok det jeg sikler mest på akkurat nå. Av optikk har jeg; - Zoom EF-s 55-250 mm med IS (stabilisering). - EF 100-300 - EF-s 18-55 mm - EF-s 10-22 - EF 25 mellomring ... og samler stadig. I tillegg har jeg stativer, blitz, veske. Jeg har alltid med meg kameraet da det skjer noe, med mindre det er alt for upraktisk/risiklabelt å dra på det. Men det har vært med på lange fjellturer, cruise, badeferie, storbyferier... Jeg bærer på store deler av utstyret uansett, ofte legger jeg ut et par av linsene, noe avhengig av hva jeg skal (trenger ikke 10-22 på fjelltur). Jeg fotograferer det meste, favoritten er nok naturbilder, å trikse med lys og innstillinger. Jeg er også glad i situasjonsbilder av mennesker. Setter meg i en krok med zoomlinsa når det er selskap - da blir det mange flotte bilder. Jeg har også et par kompaktkameraer, samt godt kamera på mobil. Men da kvalitetten på dette er elendig i forhold til speilrefleksen brukes det skjeldent Imidlertid er de kjekke å ha liggende i veska, eventuelt være med dersom jeg skal på konsert, ut på byen eller bading.. der det er noe risikabelt å ta med utstyr for flere tusen kroner.
Gjest Marlo Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Nikon d70s Nikon d80 Makroobjektiv x 2, telelinse, vidvinkel, portrettobjektiv, fisheyeobjektiv. Har med meg d70`en overalt med ett av mine makroobjektiv. Skal jeg på "fotosafari" så tar jeg med meg sekken som inneholder alt. Tar bilder av det som er interessant, spiller ingen rolle hva motivet er så lenge jeg blir tiltrukket av det.
Zzyzx Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Hvilket kamera bruker du? Pentax K10D (men det skal visst snart byttes ut, tenker jeg) Hvilke objektiver har du? Lyssterk normalzoom, lyssterk fastoptikk, makroobjektiv, noen andre småting som egentlig ikke er av veldig god kvalitet (tamron 70-300, f.eks), en lensbaby 3G og så har jeg store planer om å skaffe meg pentax sin 60-250, men det betinger en viss lottogevinst i forkant... Hva fotograferer du? Det jeg føler for. jeg har ofte en tanke i bakhodet når jeg går ut og tar med meg optikk deretter. Jeg har ytterst sjelden med meg mer enn det objektivet som står på kameraet. Jeg liker bedre å utvikle meg som fotograf ved å gi meg selv begrensninger i motsetning til å være 100% klar for enhver situasjon fordi jeg har med meg tonnevis med optikk. Er kameraet med overalt? Overhodet ikke. Det er veldig sjelden med, for jeg tar ikke bilder bare for å ta bilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå