Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Jeg har prøvd å spise mindre i 2 uker nå. Og ser ikke ETT gram forskjell på vekta. Før kunne jeg spise en halv grandis 11 om kvelden og endel godteri og fast-food. Jeg spiser betraktelig mindre men går faen ikke ned!! Begynner å bli nokså frustert. jeg trener ikke, men jeg burde gått ned en kg eller to i tanke på hvordan kostholdet mitt var før. Jeg har veldig treg forbrenning.. tåler ingenting alkohol da kroppen ikke forbrenner "fort nok". Hva skal jeg gjøre?? Jeg er for slapp til å trene og vil aller helst bare forandre på kostholdet.. Noen som har fått dette till og har noen gode råd?
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Altså, trene er jo gull verdt for forbrenningen. Behøver ikke legge mer i det enn en halvtimes gåtur hver dag (noe alle har tid til). Har du erstattet den usunne maten du ikke lenger med noe sunt i steden? Vet jo ikke noe om mengder du spiser eller har sluttet å spise, men å bare spise mindre vil jo ofte bare føre til at kroppen går i sparemodus og tviholder på det den har..... men etterhvert vil den jo slippe da.
Gjest Grafica Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Du burde uansett trene. Om du går ned bare fett uten å bygge muskler, vil du fortsatt ha en "slapp" kropp. Det er mye du kan gjøre hjemme, f.eks. basic styrketrening (push-ups, sit-ups, utfall, knebøy, tåhev, ryggstrekkere, rygghev, bekkenløft...). Det tar deg en halvtimes tid annenhver dag, og det kommer til å hjelpe både på forbrenningen og hvordan kroppen din ser ut. Snakker av erfaring... I tillegg burde du måle deg med målebånd også, ikke bare se på vekt. Hvertfallom du begynner å trene styrketrening. MAn forbrenner også mer, om man har mer muskler (såvidt jeg har forstått hvertfall)
LamaLover Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 Sikker på at du ikke gikk opp i vekt tidligere da? Og at du nå har redusert inntaket til en mengde som gjør at du opprettholder vekta, altså slutter å gå opp. F.eks hvis du tidligere spiste 3000 kcal om dagen (og dermed spiste mer en du brukte) og nå har kuttet ned til 2000 kcal om dagen så vil kroppen din nå få akkurat like mye som du forbrenner og dermed vil du ikke gå ned av det.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 du er heldig som kommer unna det med trening, jeg jogger en halv time fem til seks ganger i uka og går til skolen hverdag, Jeg spiser kun 1200 kalorier om dagen, og jeg har gått ned to hundre gram på TO uker!!
Gjest Grafica Skrevet 1. mai 2009 #6 Skrevet 1. mai 2009 Er ikke rart i du ikke går ned om du kun spiser 1200 kalorier om dagen; du ligger i seriøst kaloriunderskudd, kroppen din går på sparebluss og tviholder på alt den får...
k1kk1 Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Du må trene litt siden dette øker forbrenningen. Men du kan jukse litt ved dette ved å heller skaffe deg litt mer trim. Om du lager mat, ikke sitt deg på en stol å vente, du kan jogge litt, skal du opp eller ned en trapp, gjør det to ganger. Parker bilden med vilje litt lengre unna ¨slik at du får deg litt morgentrim. Har du sjansen til å gå litt ekstra, gjør det. Ta omveien. Dette blir ikke direkte trening, men det hjelper. Var dette jeg gjorde før. Jeg sluttet med det, og da gikk jeg gaske mye opp, i og med at jeg spiste litt ekstra usunn mat. Men bare du prøver å få litt ekstra mosjon i første omgang, så hjelper det..
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #8 Skrevet 2. mai 2009 Ei venninne av meg har gått jevnt opp i vekt de siste årene. Hun har spist det vi begge oppfatter som normalt. Det vil si to skiver til frokost, to skiver til lunsj, en porsjon middag og kanskje en frukt eller et par knekkebrød til kveldsmat. Hun har verken overspist eller spist ekstremt lite. Pålegg og middagsmat har også ligget i "normalskiktet". Hun begynte på et Grete Roede-kurs, og måtte plutselig doble matinntaktet pr dag! Hun fikk noen strengere rammer for hva slags pålegg hun kunne spise og hva middagsmaten skulle bestå av, men det var ikke store justeringer der. Den enorme forskjellen kom i mengden av mat hun måtte få i seg i løpet av dagen. Hun slet noe veldig med å klare å spise alt hun skulle hver dag, og vi begge var overbevist om at NÅ kom hun til å gå kraftig opp i vekt. Men hun gikk faktisk ned! Sakte, riktignok (det er sunnest og mest varig på den måten), men hun gikk ned, og er fortsatt på vei ned. Så man trenger ikke spise ekstremt lite for at det skal være FOR lite. Hvor mange kalorier en kropp trenger pr dag handler i stor grad om hvor mye aktivitet du er i om dagen, og om hvor mye du veier. En overvektig person må faktisk spise ganske mye pr dag for at kroppen i skal gå i det såkalte spareblusset. Det lureste man gjør når man skal ned i vekt er å rådføre seg med lege eller kostholdseksperter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå