Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal i 15-1 møte med jobb om 1 mnd, dette i forbindelse med langt sykefravær og rehabiliteringsperiode på 2 år. På dette møtet kan jeg ha med me en person, en person jeg stoler på. Kjæresten min og jeg har vært sammen i 3 år, og vi jobber i samme firma. Vi jobber i forskjellige deler av landet, men han har mye med mine ledere å gjøre.

Jeg kunne ikke tenke meg en bedre person å ha med på møtet enn han. Han kjenner meg godt jobbmessig, han kjenner mine ledere osv. Men han stiller ikke opp på møtet. Forklaringen er at han har et prosjekt som begynner noen dager etter møtet, som han trenger å forberede seg til. Jeg har nok liten forståelse for dette, fordi jeg har ingen andre enn han som er en god representant til å ha med på møtet. Han må ta seg 1 dag fri. Han sa i forrige uke: "Beklager, jobben må komme først denne gangen".

Jeg tenker at jobben alltid har kommet først for han. Da jeg ble syk taklet han ikke tilværelsen, han fikk tilbud om en bedre jobb internt i firmaet lengre nord. I mine øyne dro han fra meg da jeg trengte han mest, og nå vil han ikke ta seg 1 fridag for å stille opp på møtet for meg. Jeg vrir på huet mitt og snur situasjonen: jeg ville bedt om fri fra min sjef og gjort alt jeg kunne for å delta i møtet for å hjelpe han hvis han var i samme situasjon - uten å nøle. Det er jobben min det er snakk om, min økonomiske sikkerhet når jeg blir friskmeldt.

Han skal ikke kommunisere på dette møtet, kun være med som et vitne på det som blir sagt.

Krever jeg for mye av han?

Videoannonse
Annonse
Gjest Illiya
Skrevet

Kanskje forklaringen er at han ikke vil blande sin private rolle som kjæresten din med den rollen han har på jobb?

I og med at han har mye med dine ledere å gjøre, er det kanskje ikke heldig for noen av dere at akkuat han er den som er med.

Gjest Gjest
Skrevet

Han har ingenting med mine ledere å gjøre i jobbsammenheng, men han kjenner dem fra tiden han jobbet før han flyttet på seg.

Skrevet
Kanskje forklaringen er at han ikke vil blande sin private rolle som kjæresten din med den rollen han har på jobb?

I og med at han har mye med dine ledere å gjøre, er det kanskje ikke heldig for noen av dere at akkuat han er den som er med.

Jeg vil tro dette er forklaringen. Det er profesjonelt av han å ikke ville delta, for sjonglering av roller er ikke ukomplisert. Og når et par jobber i samme firma må rollen man har i firmaet gå foran rollen som artner.

Skrevet

Tja, typen din skal kun være med som vitne, ikke som noe annet. Han skal ikke snakke for deg eller uttale seg om noe som helst, kun være der som et vitne.

Hvis han ikke ønsker det fordi han syns det blir en konflikt mellom deres forhold og forhold til jobb, er en ærlig sak. Men da bør han i det minste være ærlig om årsaken til hvorfor han ikke blir med på møtet, ikke komme med unnskyldninger.

Hadde jeg vært i samme situasjon hadde jeg stillt opp på møte for kjæresten, med mindre vi hadde samme leder e.l

Gjest neivel
Skrevet

Om jeg hadde vært kjæresten din, så hadde jeg ikke stilt opp på møtet. Det er å blande jobb og privatliv for mye. Du bør ta med en nøytral person på møtet, og en nøytral person i denne sammenhengen er ikke din mann (uansett hvor han jobber) men en utenforstående. Kanskje en tillitsvalgt kan være med?

Gjest Gjest
Skrevet

Vi er ikke en tariff-bedrift, så vi har ingen tillitsvalgte. Vi har verneombud, men jeg kjenner ingen av de som sitter i ombudet. Jeg ønsker å ha med en person jeg har tillit til, ikke noen jeg ikke en gang vet hvordan ser ut. Jeg har vært borte såpass lenge at jeg har mistet kontakten med mange, og de to andre som kunne vært aktuelle å ta med seg har nettopp sluttet :sukk:

Okey, jeg får ta med ei venninne, jeg skjønner at jeg tydeligvis krever for mye av han. Han kunne i det minste vært ærlig og sagt den sanne årsaken om hvorfor han ikke blir med i møtet.

Gjest Gjest
Skrevet

Synest det er mer fornuftig av deg å ta med en venninne her ja :)

Lykke til på møtet ditt.

Skrevet

Skikkelig rart at han ikke har forklart deg hvorfor han ikke vil og kan... hvis han hadde gjort det, hadde du jo forstått det bedre. Men du vet..noen ganger tror menn at de har sagt ting de ikke har sagt.

Skrevet
Skikkelig rart at han ikke har forklart deg hvorfor han ikke vil og kan... hvis han hadde gjort det, hadde du jo forstått det bedre. Men du vet..noen ganger tror menn at de har sagt ting de ikke har sagt.

:fnise:

Skrevet

Forklaringen kan være så enkel som at han ikke ønsker å blandes inn i en eventuell konflikt i og med at han har hatt mye med dine ledere å gjøre tidligere, og ønsker å holde seg utenfor dette.

M.a.o vil han heller ikke blande jobb og privatliv.

Uansett så ønsker han ikke å være med på møtet, og du har fått en forklaring, og da må du forholde deg til den.

Om det kun er snakk om å være vitne, så kan du bruke hvem som helst, og det burde egentlig ikke være en stor sak.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes IKKE du forlanger for mye.

Jeg har vært i lignende situasjon som deg.

Min mann stilte opp, ikke minst for å gi meg trygghet.

Hadde det ikke vært for at han ble med hadde det blidt rimelig ille.

Han skulle engentlig kun være vitne og støtte for meg.

Men da legen, fagforening ikke turte si noe som helst under møtet eller diskutere med lederen, var kun min mann som stilte opp for meg. (møtet tok 6 timer)

Er stolt av min mann at han stilte opp når jeg hvirkelig trengte det.

Kunne ikke hatt med meg en bedre person en han.

Hadde stilt opp 100% selv også om situasjonen hadde vært motsatt.

Gjest Gjest
Skrevet

TS her.

Jeg må si jeg rives veldig innvendig. Jeg ser flere her sier "han vil ikke blande jobb og privatliv". Vel, det toget gikk for 3 år siden. Jeg forstår, men alikevel så forstår jeg ikke. Jeg føler at det er viktigere for han å ikke tape ansikt enn at jeg har en jobb å komme tilbake til når jeg blir frisk. Jeg forstår ikke en gang hvordan han skal kunne komme i en konflikt ved å stille opp på møtet, han skal være der som moralsk støtte og vitne. Jeg hadde stillt opp for han uten å nøle. Han er min partner og kommer foran alt. Jeg har få mennesker jeg stoler på, som jeg føler meg trygg på å ta med. Kun 2 mennesker, hvor den ene ikke vil, og den andre har nok med sitt. Jeg skal alltids finne noen, men jeg er ærlig talt skuffet.

Jeg stillte han spørsmålet "hadde du blitt med på møtet hadde det ikke vært for prosjektet". Nei, han hadde ikke det, det var en beleilig unnskyldning. Han kunne ikke en gang gi meg et ærlig svar første gangen jeg spurte han :sukk:

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner godt at han ikke vil blande rollene. Beste for deg er å ta med en fra fagforening eller lignende.

Min mann er advokat - men jeg ville ikke ha han med på mitt møte. Vil ikke blande min mann oppi sånne møter. Han støtter meg selvsagt ellers - men å ta han med på et sånt møte ble helt feil for meg. Jeg tok med meg en fagforeningsansatt og det var det beste.

Jeg ville ikke blandet inn privatlivet og tatt han med.

Skrevet

Som sagt stiller ikke fagforeningen opp på slike møter, og jeg har kun han og en til jeg stoler på.

Skrevet

Hvorfor stiller ikke fagforening opp på slike møter? Gjelder dette alle fagforeninger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...