Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Dagens frigjorte moderne jenter har fått lov å innføre en ny standard, tilpasset deres single-liv som seksuelt bevisst kresen og tøff amazone- "jeg vil ikke ha en snill fyr, jeg vil ha en jeg kan bryne meg på!"

Man er enten en leader eller en follower, tydeligvis. Hvor ofte hører man ikke jenter som klager til go'vennen sin om hvor ille og ufine og enspora og bedritne vi mannesvin er? "Hvorfor kan jeg ikke finne en snill fyr som deg? En somk tar meg på alvor, som er oppmerksom og som bryr seg om meg som person?"

Er det flere som reagerer på det irrasjonelle i dette? Er det slik kvinner egentlig er? Eller følger de bare på en trend og et kvinnekollektiv som kjører sitt eget løp, uavhengig av hva naturlovene måtte ha lagt til grunn for relasjonen mann-kvinne?

Men altså...bad boys, hva er nå det? Er det et diffust uttrykk noen kvinner har brukt om den latente tøffheten/lekenheten de kanskje finner fysiskt tiltrekkende hos mannen rundt eggløsningsperioden når kåtheten styrer litt? Denne siden av naturen er vel ganske klar, og de færreste menn har vel problemer med det? Man kan vel være pågående og "mannlig" osv når det "trengs" vel?

Men derfra til denne syke greien kvinner idag har satt som minstekrav til oss menn i form av tøff-i-trynet-krav som går på tvers av vår oppdragelse og input fra mora i huset...blir ikke det litt i overkant provoserende? Skal man ikke kunne slappe av i et forhold, uten å hele tiden måtte tenke etter: "Hmmmm, er jeg for snill nå? Gir jeg for mye etter nå? Er jeg tøff nok nå? Blir hun lei av meg, strekker jeg til? Skal jeg være huleboer nå? Er timingen rett?" osv.

Hvis det hele tiden er sånn at vi menn må være på vakt og tenke etter hva vi sier og gjør, er ikke dette en indikasjon på at noe er fundamentalt galt!?

Er det slik kvinner egentlig er? Hva sier isåfall dette om deres lune og psyke? I konstant opposisjon mot mannen, konstante krav og standarder?

Og skal vår lykke og ønske om tosomhet, noen å elske osv være avhengig av hvorvidt vi trår rett og bruker rette type skuespill i rette situasjoner?!?

Det er ikke rart at ekteskap går i oppløsning, og at det kryr av single folk her til lands! Når kvinnen fordrer to menn i sin tilværelse, badboyen og den snille kjønnsløse vennen, har man jo lagt lista på et nivå som forhåpentligvis flere og flere menn ikke gidder etterkomme!

Og det er jo sikkert for mange også provoserende å høre sannheten. Tenker da på kvinner.

Man får et helt klart inntrykk av at de har laget en forsvarsmekanisme som brukes ganske bevisst ifht "anklager" de måtte få fra oss menn.

Hvis vi våger å si imot dem, forsvare oss selv osv, ja da er vi noen surpomper! Da er vi bitre og urimelige, og får så hatten passer!

Hvis vi ikke sier noe, toner det ned eller er avventende, ja da høster vi forakt for unnfallenhet! Da er vi veikrygget og tør ikke stå opp for oss selv osv..

Er det rart at man som mann blir forvirra og oppgitt ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Når kvinnen fordrer to menn i sin tilværelse, badboyen og den snille kjønnsløse vennen, har man jo lagt lista på et nivå som forhåpentligvis flere og flere menn ikke gidder etterkomme!

Og det er jo sikkert for mange også provoserende å høre sannheten. Tenker da på kvinner.

Du har sikkert rett i det du skriver, for slik har det jo vært i alle år for kvinnen:

"Hore/madonna-syndromet" er jo et kjent begrep fra lange tider tilbake, der mannen vil ha "to kvinner i en innpakning", så hvorfor ikke motsatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...