Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Jeg er en normalt trent slank ung person, men har ikke jogget på lenge. Bor midt i en by, så eneste alternativ er asfalt. Har gode joggesko. Her jeg bor er det nesten ingen rette flater, det går mest opp og ned, men ikke veldig bratte stigninger. Jeg har en løype hvor det er en del bratte oppoverbakker som jeg går fort, og en del slake lange nedoverbakker hvor jeg løper. Jeg har hørt noe om at nedoverbakker er belastende for knær og at man bruker 'feil' muskler når man løper de, men dette er ganske slake nedoverbakker der jeg ikke føler jeg må bruke kroppen for å bremse farten, det er mer som om det bare blir lettere å løpe (naturlig nok). Burde jeg ikke gjøre dette så ofte eller tror dere jeg kan ta denne løypen annenhver dag et par måneder?
Gjest Bolledeig Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Løping i nedoverbakker innebærer en høyere skaderisiko. Om du ikke er spesielt tung, ikke har skader fra før eller noe ville jeg bare prøvd forsiktig. Kroppen er ganske flink til å si ifra om det er noe den ikke liker, om man bare hører etter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå