Haris Pilton Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Hvor fort føler dere det er greit å hoppe i høyet med en ny person etter et brudd? Eller å offentliggjøre et nytt forhold? Både med tanke på hva dere selv synes er naturlig, og evt for å skåne eksen litt.
Gjest singel lesbe Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Etter mitt første forhold tenkte jeg at et sort sørgebånd på overarmen var noe vi begge burde gå med i laaaang tid Etter mitt andre brudd syntes jeg det var greit at jeg gjorde som jeg ville når jeg ville, mens hun burde holde seg på matta av respekt for meg i noen mndr etter bruddet. Stikkordet her er hva som er årsaken til bruddet, og hvem som er årsaken til problemene som gjorde at man gikk. Tipper at du får flest svar som sier: "Det er slutt. Begge må gjøre som de vil og har ingen plikter overfor hverandre lenger". Jeg er litt mer konservativ enn som så og det er svaret mitt preget av.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Etter mitt første forhold tenkte jeg at et sort sørgebånd på overarmen var noe vi begge burde gå med i laaaang tid Etter mitt andre brudd syntes jeg det var greit at jeg gjorde som jeg ville når jeg ville, mens hun burde holde seg på matta av respekt for meg i noen mndr etter bruddet. Stikkordet her er hva som er årsaken til bruddet, og hvem som er årsaken til problemene som gjorde at man gikk. Tipper at du får flest svar som sier: "Det er slutt. Begge må gjøre som de vil og har ingen plikter overfor hverandre lenger". Jeg er litt mer konservativ enn som så og det er svaret mitt preget av. Er enig i dette, men som regel er det en ny i bilde når det blir slutt!
Haris Pilton Skrevet 1. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2009 Jeg for min del synes det er greit å kikke på alternativene, gjerne interessere seg for noen nye bare for å ikke føle at eksen var den ENESTE i verden. Men noe sex eller liknende sånn de første ukene synes jeg blir litt...rart. Jeg vet ikke. Samtidig synes jeg det blir ganske feil om den andre går inn i et nytt forhold og offentliggjør det innen 1-2 måneder etterpå. Da hadde jeg følt meg rimelig dum. Tror jeg hadde "skjult" det litt i begynnelsen om jeg skulle finne noen nye sånn med det første.
Rosalie Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 Jeg syns at man av respekt både for seg selv, eksen og ny partner bør ta en time out og finne ut hva man virkelig vil. Denne time outen må gjerne inneholde ONSer, fyll og fanteri, men det er greit at senga rekker å bli kald etter eksen før ny kjæreste overtar madrassen.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #6 Skrevet 1. mai 2009 Da jeg ble skilt tok det 2 mnd fra bruddet til jeg forelsket meg i en annen. Vi ventet 3 mnd før vi hadde sex. Jeg hadde ikke dårlig samvittighet overfor eksen. Han hadde hatt noe på gang med enn annen dame de siste 2 årene vi var gift og hun var årsaken til bruddet. Vi var enigie om bruddet og ingen hadde følelser for hverandre mer. Etter det ble slutt med han jeg ble sammen med da, har jeg ikke vært sammen med noen andre. Ikke hatt sex med andre eller kysset andre heller. Det er 1 år og 5 mnd siden. Jeg har fortsatt følelser for han og vi treffes av og til. Har også hatt sex med han etter det ble slutt. Tror det blir lenge til jeg er klar for et nytt forhold eller sex med andre enn han. Det er altså ikke noe fasitsvar på dette. Det avhenger av følelser og årsaken til bruddet. Hvis bruddet er vanskelig for den ene synes jeg man bør ta litt hensyn til den som fortsatt har følelser, og vente noen uker/måneder før man innleder et nytt forhold. Det ville ihvertfall jeg gjort for å hjelpe eksen gjennom en vanskelig periode.
Gjest Mann, 40 Skrevet 1. mai 2009 #7 Skrevet 1. mai 2009 Eks-konen og jeg ble skilt nå i forrige måned, og det var sjokk for meg. Lyn fra klar himmel. Vi har og barn og de bor hos henne. Jeg har hatt sex med en annen kvinne fra og med måned 7 i separasjonstiden. Vet ikke hva som skjer videre med det.
Honesty Skrevet 1. mai 2009 #8 Skrevet 1. mai 2009 Er enig i dette, men som regel er det en ny i bilde når det blir slutt! Det var da en noe snever måte å se det på; det er som å si at det kun finnes én eneste årsak til at et forhold tar slutt, nemlig at man har funnet en ny. Kanskje du har opplevd dette selv, men det er på langt nær Sannheten for alle. Til trådstarter: Jeg tror, som flere allerede har svart før meg, at det er litt klokt å ta en liten time-out, og tenke seg om i etterkant av et brudd, både for å kjenne på følelsene, og for å kanskje bli i stand til å virkelig gå videre. Det er fort gjort å panikkaste seg inn i et nytt forhold fordi man har en slags angst for å være alene.
Gjest snødronningen Skrevet 1. mai 2009 #9 Skrevet 1. mai 2009 Jeg brukte ca 15 mnd på å bli klar til å så mye som tenke på å date etter bruddet. Det til tross for at det var jeg som ville ut. Jeg trengte disse måndene til å finne meg selv i tilværelsen. Er nå gått 5 år, og har ikke følt meg klar for nytt forhold enda... For min del henger det sammen med ting som skjedde i etterkant av bruddet, etter jeg begynte å se på andre... Pluss at jeg hadde et barn med eksen, så vi måtte ha med hverandre å gjøre.
Gjest Gjest_Trond_* Skrevet 1. mai 2009 #10 Skrevet 1. mai 2009 Det tok et par måneder så var jeg helt klar for en ny!
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 3. mai 2009 #11 Skrevet 3. mai 2009 Kommer veldig ann på. Noen forhold har vært veldig modne for å ende og da har det gått rimelig fort. Fra en uke til noen måneder. Noen har jeg ønsket skulle endt anderledes og bruddet vært sårende og da har det tatt en tid. 3-4 måneder. Det kommer også ann på om man møter noen. Jeg har møtt noen ny rimelig kjappt etter at forhold har tatt slutt. Tror nok det hadde tatt lengre tid for å bli mentalt klar for å gå videre dersom ikke nye damer hadde kommet inn i bildet såvidt kjappt som i mine tilfeller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå