Netti Skrevet 24. februar 2002 #1 Del Skrevet 24. februar 2002 Jeg trenger å ta av temmelig mange kilo. Teoretisk vet jeg ganske mye om ulike måter å slanke seg på, men i praksis er det ikke like enkelt. Jeg har blitt gjort oppmerksom på en internettside av en gresk/norsk lege: http://www.ibalanse.no Jeg har også kjøpt boken hans. Han fokuserer på mer protein og på GI-innholdet i matvarer. Er det noen her som har prøvd dette kostholdet, jeg tror på det, men synes det er vanskelig å tilpasse det mine daglige rutiner. For eksempel å spise salater og middagsrester i lunsjen passer dårlig for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em@lie Skrevet 24. februar 2002 #2 Del Skrevet 24. februar 2002 Ja jeg må ned mange kilo selv. Har sett reklame for denne boken,men ikke lest selv. Blir det ikke mye å holde rede på av "koder" og masse annet vi ikke holder på med i hverdagen? Ja og gå ned noen kilo er ikke så enkelt i praksis. Jeg har ikke mulighet til å få i meg mange måltider hver dag på jobb. Jeg rekker knapt nok tre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netti Skrevet 24. februar 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 24. februar 2002 Egentlig er siden vel så instruktiv som boken: http://www.ibalanse.no Har ikke prøvd, men må mote meg litt opp først, lurer på om jeg skal starte med Cambridge-dietten en uke eller to først. Den har jeg gode erfaringer med, men går jo opp igjen etter en stund. I balanse-kostholdet skal man leve med resten og IKKE GÅ OPP ETTERPÅ. En ny måte å leve på? Mye protein og kun karbohydrater med lav GI-index. _________________ -lig hilsen Netti *sss* 1212[ Dette Innlegg er endret av: Netti den 2002-02-25 00:33 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em@lie Skrevet 24. februar 2002 #4 Del Skrevet 24. februar 2002 Jeg mangler tolmodigheten og motivasjonen. det har vært så veldig mange bøker igjennom tidene... Jeg gikk ned 18 kilo på cambr, men du vet du går jo opp igjen. Nå skal jeg prøve noen slankepiller for overvektige som kommer. I følge min lege skal de være veldig bra. Det er vist noe nye greier. Det blir ca 2 mnd før de kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netti Skrevet 25. februar 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 25. februar 2002 Så spennende med den nye slankepillen, har nettopp lest om den og om noe som heter 5-HTP. Jeg har galleproblem så jeg MÅ slanke meg.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em@lie Skrevet 25. februar 2002 #6 Del Skrevet 25. februar 2002 Hva er 5-htp? jeg vet ikke hva den nye pillen heter og det viste ikke legen heller. Jeg skal snart reise på jobb så jeg får den vel da jeg kommer hjem igjen. Hvor leste du om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2002 #7 Del Skrevet 25. februar 2002 Hei! Har gått ned 15 kg med Herbalife. Dette er virkelige flotte produkter. Ta dere en tur inn på hjemmesiden min, og se selv. ------------- Reklame for eget foretak slettet. Regler for forumet finner man her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq-norwe...gian.php#regler @lfa (mod. vikar for Skravla) -------------- [ Dette Innlegg er endret av: @lfa den 2002-02-25 01:24 ] [ Dette Innlegg er endret av: @lfa den 2002-02-25 01:44 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: @lfa den 2002-02-25 01:45 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netti Skrevet 25. februar 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 25. februar 2002 Viser igjen til denne siden http://www.ibalanse.no Til venstre er det flere linker og en av dem viser til Xenical og en annen viser til Reducil. Reducil kommer til Norge om noen måneder, men den selges kun på resept og kan også fåes på blå resept fra indremedisinere for de som er svært overvektige. 5-HTP er et naturlig apetittsenkende middel, som blant annet finnes i protein. Som kosttilskudd senker det matlysten ca. 20 %. Dette kosttilskuddet finnes ikke i Norge, vet ikke om det kommer til Norge heller. Det kan kjøpes via utenlandske internettsider, men jeg vet ikke om det er helsefarlig. _________________ -lig hilsen Netti *sss* 1212[ Dette Innlegg er endret av: Netti den 2002-02-25 02:15 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ida Skrevet 25. februar 2002 #9 Del Skrevet 25. februar 2002 Hei på deg! Metoden som beskrives er ikke noen "kur", men den beste måten (biokjemisk) å slanke seg på. Bygger på medisinsk kunnskap om hva som skjer i kroppen når vi spiser og hvordan kroppen behandler ulike næringsstoffer. mvh12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villen Skrevet 25. februar 2002 #10 Del Skrevet 25. februar 2002 heisann. dette høres fornuftig ut. å ta hensyn til glykemisk indeks og å 'bytte ut' en del karbohydrater med proteiner er så absolutt sunt, og en lur måte å gå fram for å redusere vekta. tar ett forbehold - hvis dette opplegget innebærer altfor lite karbohydrater i forhold til proteiner er ikke det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeanie Skrevet 25. februar 2002 #11 Del Skrevet 25. februar 2002 Har hørt at boken: "Spis deg glad" skal være ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ida Skrevet 26. februar 2002 #12 Del Skrevet 26. februar 2002 Jepp, slutter meg til villen! Alt for lite karbohydrater over for lang tid kan gjøre deg VELDIG syk! Men jeg tror ikke det er noen fare med mindre du går over til å spise kun protein-pulver eller no` sånt...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. H Skrevet 26. februar 2002 #13 Del Skrevet 26. februar 2002 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeCe Skrevet 26. februar 2002 #14 Del Skrevet 26. februar 2002 Ettersom jeg har erfart av boken "Naturlig slank.." er karbohydratmengden ikke for liten. Vet om flere som har begynt å legge opp kostholdet sitt etter måten som skisseres i boka, og er veldig fornøyde hittil. Eneste problemet er at mange av oppskriftene er litt for "middelhavske", og kan være vanskelig å få tak i ingredienser til å lage. CeCe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netti Skrevet 26. februar 2002 Forfatter #15 Del Skrevet 26. februar 2002 Juni02 Er du allerede startet på Cabridge? Når startet du og hvor mye har du tatt av??? Jeg holder på å trappe ned og motivere meg... Skal vi starte en "slankestreng" herinne?Men det bør jo være for folk som er skikkelig overvektige og som trenger å ta av helsemessige grunner. Vi behøver ikke fortelle hva vi veier, men hvor mye vi tar av. Andre kan jo også bli med om de har lyst. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2002 #16 Del Skrevet 27. februar 2002 Hei Netti og andre her Skjønner godt at du vil ha en pang start med Cambridge. Jeg går selv på Grete Roede kurs, maxi-gruppe. Der er folk alt fra 30 til 70 kilo overvektig, så vi er en tung og fin gruppe! Jeg vil jo gjerne anbefale GR til svært overvektige. Min erfaring med spesielle dietter slik som den du beskriver hvor man skal ligge unna karbohydrater er at de er vanskelige å følge, og dette er jo noe man skal gjøre resten av livet. Feilen er jo at vi lever på sultegrensen, for så å spise oss opp igjen når vi endelig kan spise "normal" mat. På GR spiser vi all slags mat. Og 1590 kalorier for dagen. Det er mer enn nok til at man blir mett og god. Poenget er jo å gjøre slankingen om til en kostholdsendring som skal vare livet ut. Det syns jeg GR er veldig flink til. De har oppfølgingskurs både ett og to år etter man har nådd målet. Nå er jeg ikke ansatt av GR for å skryte, men jeg er så fornøyd selv med 22 kilo ned på 5 måneder. Det er flere av de andre som har tatt av mer enn meg på samme tid, så dette nytter. Husk at de fleste av oss har brukt åresvis på å bli så store som vi er, og da må vi tåle å bruke ett år eller to på å slite de vekk igjen, da er sjansen for at de forblir vekke større. Uansett Netti og andre, så ønsker jeg dere virkelig lykke til uansett hvordan dere vil velge å gjøre dette. Klem fra Merkur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2002 #17 Del Skrevet 27. februar 2002 Vurderer å legge om kostholdet jeg også. Får i meg for lite vitaminer, jern osv. Det er flott det er mange her inne som oppmuntrer hverandre. Har planer om å gå ned noen kilo før sommeren jeg også. Uten å bli hysterisk! Lykke til alle sammen. Dere er flike! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netti Skrevet 27. februar 2002 Forfatter #18 Del Skrevet 27. februar 2002 Viktig å ikke bli hysterisk, ja. Har gått på fire Grete Rhode kurs, et Libra-kurs, Herbalife, Nokiadietten og Cambridge. For meg var ikke Grethe Rhode kursene det ideelle, gikk relativt lite ned og fort opp igjen. Libra var litt bedre for meg, inneholdt mer kli og også klipiller som jeg tror er fornuftig under slanking uansett hvilket opplegg. Cambridgekuren var best for meg, vekttapet gikk raskt ned og varte relativt lenge. Derfor vil jeg starte med den før jeg går over til Lindberg sin "metode". Han anbefaler jo også at spesielt overvektige kan starte med ketogen kost og Cambridgekuren er en ketogen kur. Fedon A.Lindberg som står bak "Naturlig slank" og http://www.ibalanse.no er spesialist i indremedisin. Hans budskap er kort sagt: Ingen slankekur Mer protein Mange måltider hver dag Færre karbohydrater Mye frukt Ingen kaloritelling Jeg kommer nok til å savne poteter og brødskiver. Hører gjerne om andres erfaringer med å nå en fornuftig vekt. _________________ -lig hilsen Netti *sss* 1212[ Dette Innlegg er endret av: Netti den 2002-02-27 20:59 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vekten Skrevet 28. februar 2002 #19 Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg kan anbefale Herbalife på det varmeste! Selv har jeg gått ned 5 kilo fra november til februar, men jeg var ikke overvektig! Jeg startet med produktene fordi jeg visste at jeg ikke fikk i meg nok næring OG for mye godterier og chips! Kroppen får alle næringstoffene den trenger i løpet av en dag som igjen gjør at hungeren på søtt og salt forsvinner! Du får mer energi og overskudd og du føler deg virkelig vel! Ingen vidunderkur hvor en pille om morgenen holder hele dagen... Reklame for eget produkt samt pyramidesalg er ikke tillatt på KG. Ønsker du å annonsere så ta kontakt med Gry (red) Avsnittet er derfor slettet. Skravla (mod) Lykke til alle sammen, uansett hva dere velger! _________________ Hei og hå Klem fra Vekten [ Dette Innlegg er endret av: Vekten den 2002-02-28 21:53 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Skravla den 2002-02-28 23:04 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2002 #20 Del Skrevet 28. februar 2002 Hei Vekten! Har lyst å stille deg et spørsmål angående Herbalife... kan man gå opp i vekt med dette produktet også? Og hvor fort virker det, mht. energi og mer overskudd?? Mvh. ei som spiser og spiser og spiser, men aldri går OPP.... slitsomt deg også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå