Gjest Crow Skrevet 1. mai 2009 #1 Skrevet 1. mai 2009 Håper på å få innspill fra andre i ulike aldere om dette. Jeg har veldig sans for morsomme topper med trykk. Her snakker vi type dyr, morsomme tekster, ikke "playboy" typen. Men jeg har begynt å lure på om jeg har blitt for gammel for den type klær. Så jeg lurer på, er det en aldersgrense hvor en bør kle seg mer "kledelig"? Er i slutten av tyveårene selv, og lurer på om jeg må gå over til en mer voksen klestil. Hva mener dere?
Gjest Gjeste Blondie56 Skrevet 1. mai 2009 #2 Skrevet 1. mai 2009 Etter min mening går aldersgrensen for platinableket hår, bar mage og miniskjørt et sted mellom 30 og 40. Resten blir et uttrykk for personlig stil. Nå har ikke jeg sett dine topper med trykk på så jeg kan vanskelig uttale meg om de er "barnslige" eller ikke. Men hvis alle som har passert 30 skulle gå rundt i drakt i enhver anledning så hadde det blitt et kjedelig samfunn.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #3 Skrevet 1. mai 2009 Jeg tenker at det er mer "alt til sin tid" en alderen som er regel. Det kan være helt ok å ha koselige/morsomme topper på av og til, for eksempel på kafe med venner eller på mer dageligdagse behøk hos noen etc. Når man bør ha en mer voksen klesstil? I det man er i en mer seriøs jobb bør man kle seg mer voksent, uavhengig av alder egentlig. I det man selv opplever at man kanskje har en klesstil som gjør at andre ikke helt tar en seriøst i forhold til den alderen en er feks kan det også lønne seg å kle seg mer "voksent" for å bli tatt mer som den personen man faktisk er. Det hele handler vel egentlig om hva en selv ønsker å fremstå som, og hvordan man ønsker å bli oppfattet. Selv er jeg liten og har et veldig barnslig ansikt, og er i samme aldersgruppe som deg. Jeg kler meg veldig bevisst etter hvilket inntrykk jeg ønsker å forme, og kler meg litt mer "seriøst" for å kvitte meg litt med tenåringsutseendet mitt. Veldig mange er nok ikke så besvisst på hvor stor del av vår fremtreden våre klær er, og går mest i det man selv finner behagelig uten å oppfatte at dette kanskje går litt mot det inntrykket av seg selv som person som de egentlig ønsker å fremme. Det er derfor alt til sin tid er så viktig. Man kan være seg selv i mer private settinger, med sitt barnslige/søte/uskyldige etc. preg, men i offentligheten kan man ha stor nytte av å kle seg mer "offentlig" og seriøst ettersom man trer inn i mer seriøse roller.
Transe Skrevet 2. mai 2009 #4 Skrevet 2. mai 2009 Kjenner ei dame som er 62 år. Slank og fin kropp. Hun bruker mange tøffe t-skorter og topper. Det klær henne veldig godt. Man endrer da ikke klæstil om en runder 30 vel.
Gjest Mea Culpa Skrevet 2. mai 2009 #5 Skrevet 2. mai 2009 Jeg syns det er viktigere hvordan man setter sammen klaerne og hvilken stil man har enn alder. Selv er jeg 30, men jeg gaar fortsatt i miniskjoert av og til. Men da som regel med en litt mer anstendig overdel.
Gjest Bond Skrevet 2. mai 2009 #6 Skrevet 2. mai 2009 (endret) Det er veldig avhengig av hvordan man kler seg, og utseende ellers. Av og til ser man noen 40+ damer som kler seg helt fryktelig (virker som om de har blitt inspirert av Britney Spears og det sier jo sitt mtp at hun er ikke verdens stiligste). Jeg synes at for å bruke lårkorte skjørt når man er over 35 (sånn +/- avhengig av menneske), må man da ha ganske fine bein og være dekket i andre steder (dvs - viser du bein, skal du ikke vise kløft), og det passer absolutt ikke sammen med en solskadet og rynkete ansikt og kropp (noe jeg har sett mye i Norge). Utover det - tja, jeg merket godt at et sted når jeg kom over midtpunktet av 20-årene, forandret stilen min. Det er visse ting som bare føles ikke riktig lenger. Men det er jo meg og min livssituasjon. Om man har en annerledes jobb, livsstil og interesser, kan man godt bruke mer 'ungdommelige' klær (huff, her høres jeg nok ganske gammel ut heh) til godt over 30-årene. Men jeg kunne tenke meg at rundt 30 kan man ha sluttet å handle i ungdomsavdelingen på H&M... Endret 2. mai 2009 av mrs_bond
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Det har mer med personlighet enn alder å gjøre. Knut Nærum er jo Norges maskot når det gjelder morsomme/kule fargerike t-skjorter, og du er jo langt yngre enn ham.
Shinana Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 Hei, Meninger om slikt blir selvsagt bare synsing for der finnes ingen fasit på det. Likevel; man bør vel ha et normalt snev av kritisk sans slik at man holder en stil som passer til utseende og alder. Igjen så er dette svært individuelt. Har en venninne i London, og hun har passert 50 med god margin. Likevel synes jeg hun matcher mye av det vi vil kalle for tenåringsklær. Hun tåler dem veldig godt faktisk, og gjør dem til sin egen stil med sitt tilbehør. Hun klarer det uten å være utrert, og får mange komplimenter for det. Skal ikke underslå at jeg har flørtet litt med det samme som henne, og det er moro hvis man føler at det klaffer!
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #9 Skrevet 4. mai 2009 Når det kommer til sånne ting synes jeg det har mest med personlighet å gjøre. Jeg er 32 og liker også t-skjorter med trykk. Blant kollegaene mine (fagmiljø, ikke én arbeidsplass) er det faktisk ganske vanlig langt opp i åra, men man tilpasser jo gjerne utforming og farger etter alderen da. Bar mage, åletrange topper og dyp utringning er gjerne ikke så fint når man er over 30 eller ikke er trent. Noen klær synes jeg absolutt ser bedre ut på unge enn godt voksne, og man bør ikke desperat prøve å se yngre ut enn man er. Samtidig synes jeg ikke at det hører med til alderen å begynne å klippe håret kort, farge det ukledelig rødlig og ta krøllpermanent samtidig som man begynner å shoppe på Møre Design. Min observasjon er at kvinner som klarer å kle seg i en litt personlig stil bærer alderen bedre enn de som begynner å kjøpe blomstrete kjerringkjoler eller bare vide t-skjorter og uformelige bukser når de er 35. Men det forutsetter jo også at man er klar over at man ikke er fjortis lenger. Det hender jeg fortsatt kjøper klær på ungdomsavdelingen til H&M, men det blir gjerne ikke de ekstreme tingene (sist var det vel en treningsjakke, ellers noen skjørt og t-skjorter). Men mange av plaggene på dameavdelingen synes jeg blir ganske kontor/drakt-kjedelige, det passer ikke meg i det hele tatt. Jeg bruker også fortsatt ting jeg kjøpte for flere år siden, men velger nok stort sett gradvis mer nøytrale plagg enn da jeg var yngre.
Pingting Skrevet 4. mai 2009 #10 Skrevet 4. mai 2009 Jeg tror det har mye å si hva du kombinerer det med, i riktig kombinasjon kan de fleste plagg gå an. Men ærlig talt: du er i slutten av 20-årene. Du er ung!
FrizzleSizzle Skrevet 4. mai 2009 #11 Skrevet 4. mai 2009 T-skjorte med trykk og miniskjørt synes jeg er mer kjerring enn ungdommelig. Hettegenser synes jeg ikke er fint på folk som nærmer seg 30.
Geir-Anders Skrevet 5. mai 2009 #12 Skrevet 5. mai 2009 Hettegenser synes jeg ikke er fint på folk som nærmer seg 30.
Arwen Skrevet 5. mai 2009 #13 Skrevet 5. mai 2009 Jeg er nærmere 30 enn 20 og kler meg nok litt ung og fjortis innimellom men bryr meg fint lite om hva andre synes. Har jeg lyst å ha på kort skjørt så har jeg det, handler også både på bikbok og ungdomsavdelingen til HM hvis jeg føler for det. fjortis til the bitter end og trives med det. Nå skal det sies at jeg har en veldig casual jobb i utgangspunktet så der trenger jeg ikke tenke på hva jeg har på meg. Hadde jeg jobbet et annet sted hadde jeg nok hatt en litt annen jobbgarderobe om ikke annet.
Geir-Anders Skrevet 8. mai 2009 #14 Skrevet 8. mai 2009 Det gjør Arwen helt rett i,går en inn for å bli kjappere eldre,så oppnås d ganske så lett dersom en forandrer på klesstilen,så derfor får de som ønsker å kle seg eldre gjøre d,men sier meg enig med Arwen fortsett å holde på den ungdommelige stilen,prøver også å gjøre d selv...
hjertesukka Skrevet 14. mai 2009 #15 Skrevet 14. mai 2009 Kjenner ei dame som er 62 år. Slank og fin kropp. Hun bruker mange tøffe t-skorter og topper. Det klær henne veldig godt. Man endrer da ikke klæstil om en runder 30 vel. Bare for å fortsette i samme tralten; kjenner ei dame på 89 og hun er alltid lekker og velstelt, brun, slank og fin- men kler seg også i siste mote uten å være hverken vulgær eller anstrengt ung. Så det går an! Sikker på at hun hadde kledd en hettegenser også. :-) Jeg syns det er viktigere hvordan man setter sammen klaerne og hvilken stil man har enn alder. Helt enig i det.
Gjest hahaderegamliserass Skrevet 14. mai 2009 #16 Skrevet 14. mai 2009 Men vi må jo innrømme at enkelte klesplagg ser malplasserte ut på en eldre kvinne? Miniskjørt er jo et ganske godt eksempel. Det virker mot sin hensikt når gamle damer bruker det for å se yngre ut ..
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2009 #17 Skrevet 15. mai 2009 Men vi må jo innrømme at enkelte klesplagg ser malplasserte ut på en eldre kvinne? Miniskjørt er jo et ganske godt eksempel. Det virker mot sin hensikt når gamle damer bruker det for å se yngre ut .. Jo seff. Enkelte romatiske sommerkjoler for eks..med store blomstertrykk, stropper og lårkort lengde. Det ville jeg som 37 år holdt meg unna. Men jeg har en lårkort sort minikjole med båthals, og sammen med tykke strømper og støvletter ser det absolutt bra ut. Men jeg ville ikke brukt det uten strømper så hud vises...der er det litt forskjell på ung og mer voksen. Ellers så kjøper jeg klær overalt, også ungdomsavdelinger. Enig i at det handler om hvordan man setter sammen antrekk - ikke alle som får til det like bra, uansett hvor voksne klær de kjøper.
Gjest Gjest_chris_* Skrevet 20. mai 2009 #18 Skrevet 20. mai 2009 glem det idiotiske alderen. Gå med det du har list til, alderen haar egentlig ingen mening. Se på syngere Chris Brown, han er 20 år gammet, men han har brukt hettegensere siden han hvar 16 og hvis du går in på youtube og ser på syngerne Akon, lil wayne, birdman, t-pain og T.I bruker de gutta mange gangster og typisk 18 - 20 år still, så aldere kan ikke si en dritt
absinthia Skrevet 20. mai 2009 #19 Skrevet 20. mai 2009 Hettegenser synes jeg ikke er fint på folk som nærmer seg 30. Sørgelig virkelig sørgelig,for d er jo tross alt mange som er godt over 30 som har og bruker Hettegensere,blant annet jeg Det gjør både jeg og kjæresten også, så du er i godt lag - vi er over 30 begge to. Ellers så synes jeg at man kan kle seg i det man vil uavhengig av aldersgruppe, men at det ser litt rart ut med "rosa" 50 åringer med typiske fjortisklær. T-skjorter med trykk på bruker jeg enda og har aldri tenkt på at det liksom skal være noe man blir for gammel til. Tror det handler mest om personlig stil ellers også.
donna julianna Skrevet 20. mai 2009 #20 Skrevet 20. mai 2009 Men jeg kunne tenke meg at rundt 30 kan man ha sluttet å handle i ungdomsavdelingen på H&M... Jeg har tenkt å handle i den avdelingen til jeg dauer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå