Gå til innhold

MP3 spiller - hvilken?

Anbefalte innlegg

Gjest Golden Girl
Skrevet

Ipod touch

Creative-zen-x-fi

Jeg skal kjøpe ny mp3spiller, og etter litt research står det igjen på disse to. Jeg heller vel mest mot ipod touch, bare fordi... Men samtidig er jeg i tvil.. Jeg har hatt Creative før og vært veldig fornøyd med det, spesielt med tanke på lyden. Noen som har erfaringer med disse spillerne?

Et annet spørsmål, ang størrelsen dersom jeg velger Ipod touch. Jeg kommer til å bruke den hovedsaklig til musikk, så jeg tenker på å holde meg til 8 GB. På min forrige Creative var det 6 GB og jeg fyllte den aldri opp halvveis en gang. Jeg vet man har jo mulighet til å se film på den nå, men når trenger man egentlig det...? Og blir det ikke for liten skjerm til at man får så mye ut av filmen..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ipod touch og kunne ikke vært mer fornøyd! Størrelsen er super, bare klipser den på jakka når jeg beveger ( på tur, vasker huset, sykler osv) Og lyden er god nok for meg :) Vel verdt pengene! Og den gratis graveringen bakpå er jo en bonus ;)

Gjest Golden Girl
Skrevet

Hvor mange GB har du? Bruker du de proppene som følger med?

Gratis gravering? Er det overalt hvor de selger denne?

Den er veldig kul... :sjenert:

Skrevet
Hvor mange GB har du? Bruker du de proppene som følger med?

Gratis gravering? Er det overalt hvor de selger denne?

Den er veldig kul... :sjenert:

Jeg har 80GB ipod classic (hadde en ipod mini og en ipod classic 30gb og, levetiden på mine har vært på rundt 3 år), og er så fornøyd som jeg kan bli! Elsker ipoden min. Jeg har desverre ingen erfaring med den andre typen du vurderer da, men kan no si litt om hva jeg syns om ipoder=)

De forskjellige ipodene er stort sett make, uansett hvilken du velger, eneste forskjellen er vel størrelsen på skjermen og hvor stort minne den har=)

Jeg trenger absolutt ikke 80gb, men det var bare den de hadde inne da jeg kjøpte min i statene og der kostet den jo halve prisen :fnise:

Jeg bruker den ikke til filmer, men til podcaster, du kan laste ned serier gratis via itunes og de er veldig grei å ha på lange bussturer, men det er stort sett da jeg ser på, men det er ikke ofte det heller... å se en hel film tror jeg ikke jeg ville ha orket...

Gravering får du gratis hvis du bestiller den på Apple.no. Like greit å bestille der, da slipper du styret med å komme deg til butikken og den er lett å levere inn hvis den skulle bli ødelagt=) Jeg syns forresten apple er fantastisk på kundeservice når det gjelder ipoden. Jeg har levert inn et par stk (to av mine, pappa sin og søsteren min sin) og jeg har fått alle tilbake etter en ukes tid. Eller rettere sagt jeg fikk ny ipod i alle tilfellene=) Det er jo letter for de å gi deg en ny en eller å reparere den gamle. Det var heller ingen krangling på om det gikk på garantien eller ikke, så jeg er superfornøyd=)

håper det hjalp litt=)

Skrevet

glemte å svare på det med proppene...

jeg kan ikke bruke de, jeg får rett og slett vondt i ørene av de, tror de er for store for ørene mine... men du kan bruke alle slags vanlige ørepropper, så du trenger ikke å kjøpe nye hvis du har fra før av. Jeg er veldig fornøyd med de jeg har, bestilte de på apple.no og lyden er superbra og jeg slipper å høre lyd rundt meg=)

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Dytter denne litt opp jeg... Er så UTROLIG usikker på hva jeg skal velge mellom akkurat disse to?!?! Setter STOR pris på anbefalinger...

Mvh

Vinglepetra :-)

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Noen som kan hjelpe?

Skrevet

Ipod er jo mye betaling av et merke. Jeg har møtt folk som er super fornøyd med både touch og den creativen.

Les denne artikkelen;

http://www.amobil.no/artikler/creative_zen_x-fi/56054

For å si det slik, hadde jeg hatt god råd hadde jeg kjøpt touch. Som student eller lavere arbeiderklasse ville jeg tatt creative som en god erstatter ;)

Skrevet (endret)

Jeg har en Creative som du vurderer (eller i alle fall ganske lik) og har ikke noe spesielt negativt å si om den. Lettfattelige menyer, ikke touch-screen (på min) uten at det betyr noe. Det jeg synes er veldig bra er mulighet for å bruke minnekort. Selv har jeg musikken liggende på internminnet, mens jeg oppdaterer podcaster på minnekortet. Veldig hendig.

iPod vurderte jeg aldri da jeg kjøpte for ca 1 år siden, mye pga av pris. Creative koster vel rundt 1000, mens iPod er det mangeldoble. Greit iPod er bra, men SÅ bra er den nok ikke, og jeg kjøper ikke mp3-spiller utifra hva andre har. Creative fyller kort sagt mine behov, som er å høre musikk og podcast med ok lyd, og jeg tviler på jeg får så mye mer med en iPod.

Dersom man skal se film må man nok opp i minnekapasitet, men til musikk kun musikk føler jeg at 60GB er å kaste bort penger.

At jeg slipper å bruke iTunes for å legge administrere musikken på mp3-spilleren ser jeg også på som noe positivt. Har hørt noen som banner rimelig mye over iTunes, mens Creative bare er vanlig dra-og-slipp som på en hvilken som helst minnepinne. (synkroniseringsoppsett er likevel mulig med programvaren)

Creative har ok lyd, men om man vil ha høyere enn 25 må man legge inn amerikansk programvare (EU har støyreduksjon), men jeg har ikke følt behov for dette.

Endret av Snill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...