Gå til innhold

Kan dere med erfaring anbefale Dentway tannbleking?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer tannbleking. Hos tannlegen koster det 5-6.000 og det tar tid å få laget spesialskinne.

Men annonsen spørsmål/svar fra Dentway virker veldig seriøs og ordentlig:

http://www.dentway.no/faq.php#pris

De sier jo at forskjellen er at de ikke tilbyr en laboratorielaget skinne, men en man kan tilpasse selv. De sier også at det er greit å la det virke på en kunstig tann, om man har det.

Har noen her erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ble ikke fornøyd, nei. tennene ble ikke hvitere, men etter et par ganger med blekemiddelet på fikk jeg noen lysere flekker på baktennene. da var det på tide og stoppe.. ville mye heller tatt det hos en tannlege og fått gjort det skikkelig. der vil du få valutta for pengene ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De sier også at det er greit å la det virke på en kunstig tann, om man har det.

Vil bare gjøre oppmerksom på at en kunstig tann ikke vil bli bleket (selv om den "tåler" blekemiddelet). Ettersom ei krone/bro er laget for å matche fargen på de naturlige tennene dine, så kan den komme til å skille seg ut som mørkere etterpå dersom du bleker resten av tennene.

Tror nok det tryggeste er å konferere med tannlegen selv om det er dyrere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

jeg har brukt det og er fornøyd.

man får ikke kritthvite tenner som kjendiser har i Usa, men det funker. Må ta det flere ganger, det kommer også an på hvor stygge tenner du har som utgangspunkt. Jeg har skal ta en gamg nå bare for å friske opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MåneSkygge

Jeg vil anbefale Crest Whitestrips. Du får kjøpt de billig på e-bay og de funker veldig bra. Venninnen min fikk de anbefalt av sin tannlege som har brukt disse flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
ble ikke fornøyd, nei. tennene ble ikke hvitere, men etter et par ganger med blekemiddelet på fikk jeg noen lysere flekker på baktennene. da var det på tide og stoppe.. ville mye heller tatt det hos en tannlege og fått gjort det skikkelig. der vil du få valutta for pengene ihvertfall.

I reklamen sier firmaet på en overbevisende måte at dette er nøyaktig det samme middelet som hos tannlegen. Dersom dette er løgn, vil jo firmaet bak kunne stevnes`!?

Og der som det faktisk er det samme middelet som hos tannlege; hvorfor sier da folk her at det ikke virker?

Når man gjør dette med skinner fra tannlegen, må man jo sove med dette i flere døgn, det virker ikke etter 1 dag da heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte disse fra denaway, og det var ganske mye styr og opplegg med skinner og doseinger og alt sånn. Det fungerte nesten ikke, fikk veldig liten forbedring, og det kostet jo nesten 1000 kr. jeg syntest også at det så veldig seriøst ut. Men så fikk jeg crest whitening for 300 kr, og de funket helt sykt! nå få rjeg masse kommentarer for mine hvite tenner, og de er mye enklere også. Det er et slags plaster du legger på tennene, også etter 14 dager er tenene dine fint hvite :) anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men:

Når man bleker tennene hos tannlegen sier man at det da blir bleket til "som om man var liten igjen", altså at du starter fra scratch med hensyn til "hvithet".

Dere som tar disse "streeps", sier at dere må fylle på og ta det igjen...så tydeligvis gir ikke det samme langsiktige effekt som hos tannlegen?

Klart, etter en bleking hos tannlegen vil tennene sakte men sikkert misfarges igjen (te, kaffe, vin, m.m), men det vil jo ta flere år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men:

Når man bleker tennene hos tannlegen sier man at det da blir bleket til "som om man var liten igjen", altså at du starter fra scratch med hensyn til "hvithet".

Dere som tar disse "streeps", sier at dere må fylle på og ta det igjen...så tydeligvis gir ikke det samme langsiktige effekt som hos tannlegen?

Klart, etter en bleking hos tannlegen vil tennene sakte men sikkert misfarges igjen (te, kaffe, vin, m.m), men det vil jo ta flere år!

Crest sine whitestrips bruker samme blekingsmiddel som hos tannlegen, og tennene vil ikke bli fortere gule igjen enn hvis du hadde bleket de hos tannlegen. Jeg har akkruat begynt å bruke de stripesene, har brukt de en uke og tennene mine er hvitere allerede=) Fikk tipset fra en venninne i usa, hun fikk veldig hvite tenner av de!

Jeg kjøpte en 42pk til 20 dollar på ebay, det er altså 84 strips i den, men 42 behandlinger til sammen fordi du må ha en for tennene oppe og en for tennene nede=) jeg betalte i hvertfall 169kr for stripsene inkludert frakt, og er storfornøyd=)

Det at folk bruker de om igjen er jo fordi at tennene dine blir jo gulere av kaffe, te og liknende, og å ta en "touch up" innimellom er jo bare for å beholde hvitheten, sånn at du slipper å ta en langvarig behandling senere. Får du tennene bleket av tannlegen så er jo ikke tennene dine like hvite etter et halt år da heller=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Misfornøyd_*

Dentway var bare tull. Om noe ble tennene devis misfarget. Trodde iht netsiden at dette funker på et par ganger. Når det kommer hjem i posten står det at det er 36 behandlinger.

Bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Anonym_*

Jeg var innom ebay og sjekket prisene og slikt for Crest Whitestrips. Men det finnes jo flere typer. Hvilken har dere brukt, som fungerer? Jeg ønsker ikke å kjøpe en som ikke fungerer, hvis det er forskjell. Mine tenner er ganske missfarget og jeg trenger en som fungerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_Cecilie_*

Jeg kjøpte mine Crest Whitestrips på Finn.no. Fikk de etter bare 2 dager, og slapp å betale toll og masse venting!

Har flere venninner som har prøvd det og, og vi har konkludert med at Crest Whitestrips PREMIUM er den beste.

Classic varianten er for svak, mens Supreme/pro effects er for sterk (risikerer å ødelegge emaljen).

Betalte 360,- for blendahvite tenner på en uke!

Det er det verdt!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

• 1 år senere...
Gjest Potetjenta

Jeg vil anbefale Crest Whitestrips. Du får kjøpt de billig på e-bay og de funker veldig bra. Venninnen min fikk de anbefalt av sin tannlege som har brukt disse flere ganger.

Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at det er veldig viktig å holde øye med utløpsdato på denne type produkter, da de taper seg veldig fort etter utløp! Blek i vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

Jeg har brukt dentway, og jeg fikk fine hvite tenner! Jeg så resultater etter bare noen dager. Siden jeg først prøvde å bleke bare overtennene, for å se om det ble noe forskjell.

Jeg har ganske svak emalje fra før, så jeg hørte med tannlegen min om det skadet tennene mine mer om jeg bleket de, og hun sa det gikk helt fint så lenge jeg fulgte bruksanvisningen.

er heller ikke så mye styr med skinnene og sånt som noen sier her. Brukte i underkant 20 min på å forme skinnene. og når de skal settes inn sprøyter man bare på litt av blekingen i hver skinne. Tar ikke lang tid i det hele tatt.

eneste negative jeg kan si om dentway er at det smaker ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var ikke fornøyd med dentway. synes det var vanskelig å "lage" skinnene hvor man puttet geleen. jeg fikk i tillegg skikkelig ille isninger i tennene og kuttet det ut etter en uke da det ble for ubehagelig (i tillegg til at det ikke funket!)

jeg leste en artikkel (muligens tv2 hjelper deg) om tannbleking på postordre kontra tannbleking hos tannlege. der stod det noe om at det middelet postordretannblekingen bruker for å bleke tennene har så mye høyere prosent enn tannbleking hos tannlegen at det kan ødelegge emaljen for godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg har prøvd en tannbleking som heter Advanced Whitening og den fungerte ihvertfall, mem tar ganske lang tid.. dvs. flere kvelder og du må jo gjøre det på dennene både oppe og nede. Men funket på meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Dentaway, men fikk bare vondt i tennene. Dessuten er den forma altfor dårlig til å forme seg til tennene dine. Jeg endte med masse blekemiddel i tannkjøttet.. Au!

Anbefaler ikke dentaway videre i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...