Gå til innhold

gå ned uten å miste muskler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil prøve å gå ned litt i fett. Jeg har verken vekt eller målebånd, og har ikke tenkt til å skaffe meg det heller, men jeg tipper at det er sånn ca 4-5 kg fett jeg har lyst til å gå ned. Jeg er 173 cm høy og veier vel oppimot 70 kg tenker jeg. (Jeg har veid meg for ca et halvt år siden og da veide jeg det.)

Men det viktige for meg er at jeg ikke mister noen muskler på kjøpet!

Jeg trener mye, 1,5 time hver dag, så dersom jeg kutter ned på alt godteriet jeg spiser vil nok resultatene komme, men spørsmålet mitt er, hvor mange kalorier må jeg spise hver dag for å forhindre at jeg mister muskler?

Treninga jeg holder på med er én time svømming og 30 minutter i trapper foresten.

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg først og fremst å roe litt ned på treningen, trenger ikke trene dette hver dag. Kroppen trenger hvile og derfor er det viktig at du gir den nettopp dette for at du ikke skal bryte ned muskelaturen som du skriver. Samtidig vil jeg anbefale deg å begynne med styrketrening. Da istedenfor noen av øktene dine med svømming/trappetrening.

Ang. mat så ville jeg startet på 2000 kalorierr med all denne treningen, om dette er for mye vil du merke det etterhvert og kan da redusere eller øke om det er for lite. Pass på å få nok med næring for å unngå at du tærer på musklene og føl etter på kroppen at maten du spiser gir deg nok energi gjennom dagen. Om du starter med litt kutt i søtsaker vil du nok merke forskjell fort bare med det!

Prøv deg litt frem, men varirer treningen din og pass på å få litt hvile samt at tålmodighet er viktig også om du vil gjøre dette på den rette måten=)

Gjest gjestbekka
Skrevet

Som hun over, du trenger faktisk ikke trene så mye. Det aller viktigste er kostholdet! Desutten skal en gåtur på 20-30 INTENSIVE min om morgeningen, på tom mage, være genialt for fettforbrenningen. Så eventuewlt legge inn trappe økten din da?

Gjest Methuselah
Skrevet

Man mister ikke muslker. De kan bli mindre men man mister dem ikke

Skrevet

Spis veldig proteinrik kost (minst 2 g protein pr kg kroppsvekt, gjerne 3 g) på et moderat kaloriunderskudd (finn ut hvor mye du forbrenner pr dag, og hold underskuddet på maksimalt 500 kcal). Legg inn tung styrketrening mens du holder på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...