Gå til innhold

Irritert Donpedro

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg er så LEI av at visse brukere ødelegger så mange tråder.

Tenker da på de som bare skriver dritt om kvinner, og i liten grad er interessert i diskusjon. Helt greit at man har ulike syn, og vet at det ville vært urealistisk å utestenge.

Men når ALLE svar handler om "dette skjønner ikke dere små skapninger", "godt det er menn som styrer verden" osv, så blir jeg så oppgitt.

Vanligvis så gidder jeg ikkelese innleggene, eller svare på de. Men når tråder jeg synes er interessante, eller har startet selv fordi jeg vil diskutere noe bare blir vannet ut i tåpelige kommentarer som "din akademikerspire, det er tydelig du ikke har lært noe" osv, blir jeg SUR.

Kan man ikke diskutere uten å ødelegge en tråd, fullstendig, bør man holde seg unna.

Og før jeg får en kommentar nå, så vil jeg si at jeg LIKER at folk er uneige med meg, ville ellers vært en dårlig diskusjon. Men man kan da for helvete være saklig og noe nyansert.

:kjempesinna:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg donpedro! Selv prøver jeg å overse disse innleggene. Når hovedbudskapet stort sett er "kvinner er dumme" kan man jo lure på hva innsenderne gjør på Kvinneguiden?

Skrevet
Og før jeg får en kommentar nå' date=' så vil jeg si at jeg LIKER at folk er uneige med meg[/quote']

Skulle gjerne vært uenig med deg, Donpedro, men det er jeg ikke! Jeg sier bare et høyt og tydelig AMEN, for dette har irritert meg litt også!

Skrevet
Kan man ikke diskutere uten å ødelegge en tråd, fullstendig, bør man holde seg unna.

Og før jeg får en kommentar nå, så vil jeg si at jeg LIKER at folk er uneige med meg, ville ellers vært en dårlig diskusjon. Men man kan da for helvete være saklig og noe nyansert.

:enig::enig::enig::enig::enig::enig::enig::enig::enig::enig:

Det som forundrer meg er at en bruker her inne får lov til å drive med diskriminering av kvinner i den grad h#n gjør.

Det er iflg reglene på KG ikke lov til å uttale seg rasistisk - men, etter det jeg kan lese og fremdeles leser så er enkelte av utsagnene til denne brukeren SÆRDELES rasistiske overfor kvinner.

Hvorfor godtas dette? Dersom jeg sier f.eks at jeg hater negre og at negre er dumme - så blir jeg moderert. Dersom denne brukeren sier at kvinner er dumme, vet ingenting etc. etc - så skjer faen døtte meg ingenting!!

Skrevet

Det er iflg reglene på KG ikke lov til å uttale seg rasistisk - men, etter det jeg kan lese og fremdeles leser så er enkelte av utsagnene til denne brukeren SÆRDELES rasistiske overfor kvinner.

Hvorfor godtas dette? Dersom jeg sier f.eks at jeg hater negre og at negre er dumme - så blir jeg moderert. Dersom denne brukeren sier at kvinner er dumme, vet ingenting etc. etc - så skjer faen døtte meg ingenting!!

Dette spørsmålet har vært oppe tidligere. Den gang svarte både Gry og Hege på hvorfor modereringa er forskjellig når det gjelder disse innleggene. Kanskje denne tråden kan gi dere svar på noe av det dere lurer på?

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=7462

Nala - moderator

Skrevet

Er også enig.

Å diskutere er da å sette fram argumenter for eller mot en sak, og da blir det irriterende å bla seg gjennom "gjentagelser" av lite argumentativ karakter. Akademikerspire eller ikke!

Skrevet

Javel, så da er det fritt frem for å kalle kvinner f.eks uintelligente møkkakjerringer? Mens det å si at mørkhudede er det samme er ikke ok?

Vel, jeg har bare en kommentar til dette - det er utrolig diskriminerende!

Gjest Zirine
Skrevet

Du har rett til å få utløp for din frustrasjon, men generelt sett synes jeg det er en uting å løpe til moderator for å klage når folk mener no annet enn deg (evt. formulerer seg litt anderledes slik at man blir støtt og fornærmet, evt. ikke er så høflig som man selv synes man er - det er jo noen som løper til moderator for DET også).

Det er ytringsfrihet i dette landet, og jeg synes man skal strekke seg langt for å ivareta det. Når det kommer til dette eksemplet som du kommer med, så vet jeg hvem du mener og jeg er forsåvidt enig med deg i at vedkommende er ... vel, der er ikke mange hjemme, for å si det sånn. Personlig gjør jeg her som jeg gjør IRL - jeg velger å ikke forholde meg til idioter.

Ignorering er ganske så enkelt og virkningsfult. Får ikke vedkommende respons på innleggene - fra alle - så går h*n nok fort lei, skal du se.

Skrevet

Yepp, stemmer det 10na. Du må veie tunga på vektskåla i ca to timer før du bruker ordet "mørkhudet" her inne. Men kvinner kan diskrimineres fritt. Har innfunnet meg med at reglementet er slik, men synes allikevel det ikke henger ihop.

Men har jo et valg da. Velger å bruke KG allikevel :wink: Tipper moderatorene har vurdert dette op og ned og i mente før. De har sikkert sine årsaker for å regulere dette slik som det gjøres.

Maiken (easygoing i dag)

Gjest Poirot
Skrevet

Zirine: Jeg klager sjelden, og liker uenige diskusjoner.

Det jeg her klager på er når jeg mener en tråd blir ødelagt, av titalls unødvendige innlegg om hvorfor debatten suger siden vi ikke kan noe. Da gidder ikke folk å lese den lenger, og den faller ut.

Litt avsporinger er greit, men ikke ødelegg andres tråder konsekvent med å bare prate om at kvinner er dumme og fæle. Er ikke så lett å overse, når de er der hele tiden, og debatten blir borte i allt mulig pisspreik.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg også er temmelig lei disse innleggene. Hallo, for en interessant vinkling; alle verdens problemer skyldes oss kvinner!

Egentlig burde vi kanskje endre reglene her på KG, slik at kvinnediskriminerende uttalelser ikke ble akseptert? Hvis det skal være ett eneste nettsted i verden der vi kvinner kan møtes for en god og saklig diskusjon uten å bli trakassert, så burde vel nettopp KVINNEguiden være dette ene stedet? Eller??? Trenger vi overhodet å finne oss i dette?

Bare en liten sommertanke fra

Skrevet
Du har rett til å få utløp for din frustrasjon, men generelt sett synes jeg det er en uting å løpe til moderator for å klage når folk mener no annet enn deg (evt. formulerer seg litt anderledes slik at man blir støtt og fornærmet, evt. ikke er så høflig som man selv synes man er - det er jo noen som løper til moderator for DET også).

Møkkakjerring (ja, jeg har LOV til å si det), det er ikke DET det dreier seg om! Det dreier seg om konstant trakassering av en gruppe mennesker som lovliggjøres her inne.

Gjest Zirine
Skrevet
Zirine: Jeg klager sjelden, og liker uenige diskusjoner.

Det jeg her klager på er når jeg mener en tråd blir ødelagt, av titalls unødvendige innlegg om hvorfor debatten suger siden vi ikke kan noe. Da gidder ikke folk å lese den lenger, og den faller ut.

Litt avsporinger er greit, men ikke ødelegg andres tråder konsekvent med å bare prate om at kvinner er dumme og fæle. Er ikke så lett å overse, når de er der hele tiden, og debatten blir borte i allt mulig pisspreik.

Jo, men det er EN person. Og når folk fortsetter å svare denne idioten, så blir det en debatt ut av det - frem til da er det bare et enkeltinnlegg, som meget enkelt kan forsvinne i mengden.

Jeg synes dere skal slutte å la dere provosere. Jeg har vanket på mange ulike diskusjonsforum i mange år, inkl. news som er totalt usensurert og overalt finnes disse menneskene det er snakk om her. Diskusjonene blir kun ødelagt hvis vi lar oss provosere til å svare - fordi da tar innleggene opp plass og det sporer av. Herregud, han er jo bare en liten gutt - la han nå bare få leke seg.

Jeg synes dette skal være vårt bidrag til at dette blir et godt diskusjonsforum - at vi bare svarer de som fortjener et svar. Jeg personlig liker ikke sutring - ei heller sensur.

Gjest Poirot
Skrevet

Konsekvent sletting av innlegg mot kvinner tror jeg ikke ville latt seg gjøre, da kvinner også er uenige om div ting. Se eks min tråd om Skyting på kvinner. Tror det ville vært vanskelig å trekke en grense.

Men mener moderatorene kunne slette innlegg som er helt meningsløse, for ikke snakke om alle de festlige kommentarene "noen" har på hvert innlegg til slutt (ikke i signaturen, men i innlegget)

Dette e ret kvinneforum, og jeg synes det er helt topp med menn her. Så fremt de er saklige (og gjerne morsomme!).

Andre kan diskutere feminisme på vg eller aftenposten, der er det jo plenty av meningsfeller som hater kvinner.

Gjest dorian
Skrevet

:ler:

DP:

Kan du ikke bare se på ham som en kuriositet?

Skal vedde på at han innerst inne er dødsimponert over dere jentene her (slik alle gutta her er - smisk-smisk) :sjarmor:

dorian :ler:

Gjest Zirine
Skrevet

Møkkakjerring (ja, jeg har LOV til å si det), det er ikke DET det dreier seg om! Det dreier seg om konstant trakassering av en gruppe mennesker som lovliggjøres her inne.

Vel, jeg er kvinne og jeg føler meg verken støtt eller provosert. Hvorfor? Fordi han er en liten gutt som har for mye fritid, og jeg vet at det meste han sier er for å provosere. At dere hauser dere så opp for dette, finner jeg nesten litt utrolig.

Du må gjerne kalle meg møkkakjerring forresten - jeg løper IKKE til moderator ;)

Skrevet

Ok Zirine (møkkakjerring :wink: )

Greit nok at du ikke lar deg irritere eller provosere - det gjør ikke jeg heller, men poenget er at det er LOV til å komme med slike uttalelser som denne brukeren gjør.

Etter min mening er det diskriminerende ettersom man ikke har lov til å uttale seg på samme måte om f.eks mørkhudede, islamister, katolikker etc.

Møkkakjerring............... er helt lov til å si det gitt......

Gjest Zirine
Skrevet
Etter min mening er det diskriminerende ettersom man ikke har lov til å uttale seg på samme måte om f.eks mørkhudede' date= islamister, katolikker etc.

Jo, jeg skjønner hva du mener - det er ikke lov, og det er greit nok. Problemet er bare - vanligvis - at det er utrolig vanskelig å finne ut hvor grensen går for hva som er rasistisk ment og hva som ikke er det. Det finnes noen som hyler opp om rasisme bare man svakt antyder at man har belegg for å generaliseringer - de har statistisk materiale i ryggen (tatt ut av luften: asylsøkere topper kriminalstatistikken i Oslo, kvinner er dårligere bilførere enn menn osv) Så vil kanskje noen si at: nei, men det vi mener er at det er ikke LOV til å uttrykke seg nedsettende om folk som har annen hudfarge eller annen religion - eller kvinner for den del - hvor noen igjen repliserer at: nei, de uttrykker seg ikke nedsettende, de bare påpeker et problem som de har belegg for gjennom statistikk. Jeg har sett det uttalige ganger, spesielt når det kommer til innvandring og asyldiskusjoner og religion spesielt. Jeg liker å lese disse diskusjonene og blir forbannet når noen sensurerer disse. Jeg vet at det finnes rasister, jeg vet at det finnes folk som hater kvinner - men jeg tror ikke løsningen er å stenge disse ute fra steder hvor man diskuterer.

Når det kommer til denne kvinnesjikanen - nei, det er kanskje ikke lov - men det ER lov til å overse hele greiene. Jeg mener, hva kan skje i motsatt fall. Brukeren får slettet innlegg - han fortsetter å skrive. Brukeren får stengt kontoen - han kommer inn igjen med et nytt brukernavn. Moderatorene får en helvetes jobb med å løpe etter lillegutt. Er det virkelig verd det?

Gjest Poirot
Skrevet

Ja, jeg ser på ham som en kuriositet, og ja det går ann å overse.

Mitt poeng er at jeg har hatt flere tråder jeg har vært oppriktig intressert i å diskutere, og så blir de bare vås og andre brukere gidder ikke lese de mer. Tråden er dermed ødelagt.

DET er vanskelig å overse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...