Gå til innhold

Uærlige folk!

Fremhevede innlegg

Gjest MåneSkygge
Skrevet

Ja da ble jeg lurt da!

Hadde annonse inn på finn og skulle selge noe babyting. I annonsen sto det at det kostet 400 og i dag var en her for og kjøpe. Mannen var 40-45år. Han bladde opp 350 og jeg ble litt usikker på om jeg husket feil så jeg turte ikke si noe. Sendte mld etter jeg hadde sjekke annonsen og men får ikke svar.

Vet jeg skulle sagt fra og at det min egen feil men jeg blir bare så sjokkert over at voksne folk er så frekke.

Kunne aldri falt meg inn å gjøre meg til tyv for en femtilapp :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En måte å prute på - å se om du reagerer

Gjest Methuselah
Skrevet

Dette burde lære deg at du ikke skal stole på mennesker.

Gjest MåneSkygge
Skrevet
En måte å prute på - å se om du reagerer

Om han ville prute syns jeg han skulle spurt om det gikk greit med 350 da. Han så vel at jeg var ung og alene, fant ut han ville prøve seg og usikker som jeg ble så turte jeg ikke si no :sjenert:

Gjest MåneSkygge
Skrevet
Dette burde lære deg at du ikke skal stole på mennesker.

Det er mye som mange ganger burde ha lært meg akkurat det. Men syns det er så trist at man må være så skeptisk hele tiden. Jeg er naiv sånn.

Skrevet

Dårlig gjort av ham, men du har lært noe til en annen gang og heldigvis dreide det seg ikke om en formue. :)

Skrevet
Ja da ble jeg lurt da!

Hadde annonse inn på finn og skulle selge noe babyting. I annonsen sto det at det kostet 400 og i dag var en her for og kjøpe. Mannen var 40-45år. Han bladde opp 350 og jeg ble litt usikker på om jeg husket feil så jeg turte ikke si noe. Sendte mld etter jeg hadde sjekke annonsen og men får ikke svar.

Vet jeg skulle sagt fra og at det min egen feil men jeg blir bare så sjokkert over at voksne folk er så frekke.

Kunne aldri falt meg inn å gjøre meg til tyv for en femtilapp :sukk:

Hadde du turt å si noe om du var hundre prosent sikker på at det sto kr 400 i annonsen?

Det er veldig vanlig å prute ved privatkjøp. Tror det er heller uvanlig å betale det beløp som står i annonsen. Han gjorde seg ikke til tyv, men tok en sjanse, og vant.

Men nå er du klokere og sterkere til neste gang. Lykke til.

Skrevet

Jeg ville ikke kalt ham uærlig. Enten så prøvde han å prute på et vis - noe du godtok, eller kanskje han husket feil pris.

Gjest MåneSkygge
Skrevet
Dårlig gjort av ham, men du har lært noe til en annen gang og heldigvis dreide det seg ikke om en formue. :)

Nei det var heldigvis ikke mye penger. Og jeg ble en erfaring rikere :)

Hadde du turt å si noe om du var hundre prosent sikker på at det sto kr 400 i annonsen?

Det er veldig vanlig å prute ved privatkjøp. Tror det er heller uvanlig å betale det beløp som står i annonsen. Han gjorde seg ikke til tyv, men tok en sjanse, og vant.

Men nå er du klokere og sterkere til neste gang. Lykke til.

Det er helt greit at det er vanlig og prute men da syns jeg han burde sagt noe. Han hadde pengene klare så det så ikke ut som han var klar for og betale mer.

Jeg hadde nok sagt i fra om jeg var 100% sikker.

Ja, nå vet jeg bedre neste gang :)

Jeg ville ikke kalt ham uærlig. Enten så prøvde han å prute på et vis - noe du godtok, eller kanskje han husket feil pris.

Om han ikke var uærlig syns jeg han kunne svart da jeg prøvde og kontakte han. Ente sagt at han forsto det som at jeg godtok summen eller at han trodde det var det den kostet.

Det er heller ikke pengene som betyr noe. Jeg hadde bare ikke ventet at han skulle prøve seg.

Men han tok en sjans og det gikk. Jeg er ikke vant med og selge noe og det brant jeg meg på. Men som sagt, heldigvis var det ikke store summen.

Skrevet

Jeg er så godtroende i mange tilfeller at jeg vil tro at han hadde en "ikke-kriminell" runn (fant ikke noe bedre ord) for det han gjorde.

Hvis ikke. Fatter ikke han tørte.

Først gjøre seg til tyv for en 50-lapp og i tilegg i det hele tatt tørre å prøve seg. Han kunne jo ikke vite at du hadde glemt prisen. Jeg hadde i hvertfall ikke tørt det han gjorde.

Gjest MåneSkygge
Skrevet
Jeg er så godtroende i mange tilfeller at jeg vil tro at han hadde en "ikke-kriminell" runn (fant ikke noe bedre ord) for det han gjorde.

Hvis ikke. Fatter ikke han tørte.

Først gjøre seg til tyv for en 50-lapp og i tilegg i det hele tatt tørre å prøve seg. Han kunne jo ikke vite at du hadde glemt prisen. Jeg hadde i hvertfall ikke tørt det han gjorde.

Det hadde ikke jeg gjort heller. Men om han ikke gjorde det bevist så syns jeg han kan svare på tlf eller sende meg en mld. Om han hadde gjort det så hadde jeg nok sagt at det var i orden og ikke tenkt mer på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...