Gå til innhold

De har snyltet på det norske trygdesystemet i mange år

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er bekjente av meg, og jeg har fått vite at de har oppholdt seg i utlandet når de har lagt inn krav om barnetrygd, kontantstønad og arb ledighetstrygd.

Det er av mine og dine skattepenger de får stønadene sine i fra. Og dette gidder ikke jeg å være med på.

Dette har pågått i flere år, så det blir spennende å se om trygdekontoret vil gjøre noe med dette.

Så hva syns ola normann om tysting? Ville dere ha gjort det?

Jeg gjør det gjerne igjen om jeg får vite det samme om andre mennesker

Videoannonse
Annonse
Skrevet
De er bekjente av meg, og jeg har fått vite at de har oppholdt seg i utlandet når de har lagt inn krav om barnetrygd, kontantstønad og arb ledighetstrygd.

Det er av mine og dine skattepenger de får stønadene sine i fra. Og dette gidder ikke jeg å være med på.

Dette har pågått i flere år, så det blir spennende å se om trygdekontoret vil gjøre noe med dette.

Stå på:) Ville gjort nøyaktig det samme!

Skrevet

Ja, jeg støtter deg fullt og helt i det!

:5:

Får bare håpe at det blir gjort noe med det

Skrevet

Takk.

På en måte føler jeg meg som en jævla tyster, på den andre siden så er det faktisk jeg og dere som betaler disse kronene som de får fra staten.

Dette er mennesker som har mye penger, eier flere eiendommer i utlandet, og får utbetalt leie penger for dette.

Tror dere nav vil gjøre noe med dette? Og hvordan skal de klare å få de riktige opplysningene?

Skrevet

NAV får vel gjort noe med dette, dersom du ikke var anonym. Du kan vel vitne for NAV?

Skrevet

NAV får gjordt mye de om du oppgav ditt navn.... om man melder anonymt så er det vel kanskje en smule verre. De trenger jo vitner osv.

Skrevet

Stakkars deg. Du kan ikke ha stort mye å finne på.

Jaja håper iallefall du er ærlig og står frem, feigt å være anonym.

Skrevet

Som ansatt i NAV ville jeg definitivt undersøkt om det var hevet urettmessig trygd på vedkommende klient om jeg fikk en anonym henvendelse om dette:)

Skrevet

Feig som jeg var så var jeg anonym, og syns det var helt greit.

Angrer ikke på at jeg sa i fra, syns det er helt greit så lenge folk snylter til seg penger.

Jeg ville forøvrig ikke ha vurdert dette om det var en fam med dårlig råd, men dette tilfeller er definitivt ikke det.

Skrevet
Feig som jeg var så var jeg anonym, og syns det var helt greit.

Angrer ikke på at jeg sa i fra, syns det er helt greit så lenge folk snylter til seg penger.

Jeg ville forøvrig ikke ha vurdert dette om det var en fam med dårlig råd, men dette tilfeller er definitivt ikke det.

Interessant, jeg håper du holder oss underrettet med hva som skjer.

Skrevet

Jeg syns det er rart at ikke NAV finner ut om noen som søker trygd oppholder seg i utlandet på egenhånd?

Gjest Grafica
Skrevet

Jeg er helt klart for tysting på snyltere. Hvorfor? Fordi det gjør at kanskje mesteparten av snylterne forsvinner, og dermed slipper de ærlige menneskene faktisk MÅ gå på trygd og stønad å bli sett på som snyltere...

Skrevet
Jeg syns det er rart at ikke NAV finner ut om noen som søker trygd oppholder seg i utlandet på egenhånd?

Men den arbeidsmengden så tviler jeg sterkt på at NAV kan sitte å undersøke hvem som reiser og oppholder seg i utlandet gitt. De får jo pengene inn på sin norske konto osv... så det hadde blitt et helvetes styr og undersøke det for så mange.

Er jo sånn at de ikke klarer å få til utbealtinger engang for tiden....så de har nok arbeid tror jeg.

Skrevet (endret)

jeg synes ikke det er galt å melde i fra dersom du vet med sikkerhet at de misbruker trygdeordningene, men jeg synes dette er merkelig.

Har de ikke i enkelte tilfeller krav på kontantstøtte og barnetrygd når de bor i utlandet da...?

Barnetrygd kan i enkelte tilfeller også gis ved midlertidige utenlandsopphold. Barn som skal oppholde seg i utlandet i mer enn 6 måneder, eller i tilsammen mer enn 6 måneder pr. år i to eller flere år etter hverandre (flere kortvarige utenlandsopphold legges sammen), blir som hovedregel ikke regnet som bosatte her i landet, og retten til stønad faller bort fra måneden etter at barnet har flyttet.

Kontantstøtte kan i enkelte tilfeller gis ved et midlertidig utenlandsopphold på opptil tre måneder.

Det kan også i enkelte tilfeller gis kontantstøtte for barn som er bosatt i et annet EØS-land dersom forsørgeren arbeider i Norge, på norsk skip eller på norsk kontinentalsokkel, eller mottar pensjon fra Norge på grunnlag av yrkesaktivitet eller er utsendt arbeidstaker fra Norge

Vet du at disse kravene ikke er oppfylt?

Og når det gjelder a-trygd kan de ikke ha svindlet det i mange år som du skriver... a-trygd får de utbetalt i ett år.

Innlegget er endret iht KGs regler.

Kari, mod

Endret av Kari
Skrevet
jeg synes ikke det er galt å melde i fra dersom du vet med sikkerhet at de misbruker trygdeordningene, men jeg synes dette er merkelig.

Har de ikke i enkelte tilfeller krav på kontantstøtte og barnetrygd når de bor i utlandet da...?

Og når det gjelder a-trygd kan de ikke ha svindlet det i mange år som du skriver... a-trygd får de utbetalt i ett år.

Det er det jeg også tenker.

Skrevet

Vel, anonyme meldere er vel ikke folk jeg ser opp til.

Jeg får håpe at ærelighet og redelighet er drivkraften din og ikke misunnelse.

Skrevet

Tommelen opp for deg! Vi andre burde være flinkere og følge opp med å "tyste" hvis vi vet om trygdesnylting.

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Vel vi får håpe at NAV finner ut av det da - er det ikke det som er meningen når de får et slikt tips?

Skrevet
Tommelen opp for deg! Vi andre burde være flinkere og følge opp med å "tyste" hvis vi vet om trygdesnylting.

Men når vet man at andre faktisk snylter på trygd, med mindre noen regelrett står frem og innrømmer det selv? Det kan jo ligge forhold til grunn andre ikke er klar over i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...