Gå til innhold

Hvordan er en spinningtime?

Gjest Gjest_hei_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hei_*

Eller hvordan er det? Synes det er kjedelig å sykle men nå har jeg fått en liten skade som gjør at det eneste jeg kan trene er sykling... Tenkte kanskje på å gå på en spinningtime men lurer vel litt på hvordan disse timene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg ville startet med moderate timer - de tilbyr som regel i ulike "fargeklasser" så du forstår det selv.

du setter deg bare på sykkelen og gjør som du får beskjed om, og det er som regel:

- oppvarming til et par sanger sittende

- så variasjon av sitting/ståing i ulikt tempo

- så gjerne et par topper, kanskje med spurt/seig og tung sykling

- så nedtrapping.

man velger selv hvor tungt eller lett man sykler, og man må ikke stå dersom man ikke vil/kan. ingen andre ser hvor hardt eller lett du belaster.

musikken er jo veldig viktig, så jeg ville prøvd ut litt forksjellige isntruktører for å se hvem du liker best å sykle til.

selv takler jeg ikke tekno, og prøver å unngå timer som kun er det. andre elsker det:=)

jeg har trent av meg flere ondter med hjelp av spinning, men man må jo gi det litt tid.

jeg har evnen til å la tankene fly litt unna i timene, så for meg går det veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sitter ikke bare å sykler i gruppe, det er som gjesten over sier; masse variasjon, som om man skulle syklet en løype utendørs. Spinningsykler er også helt annerledes enn vanlige sykler.

Spinning er den morsomste treningsformen jeg har prøvd, og har vært avhengig i flere år. Det er iallefall ikke kjedelig. :) Der jeg trener varierer typen musikk veldig. Fra gammel rock til 80-tallshits til ny dancemusikk.

Anbefaler nybegynnertimene først, det er mye teknikk inne i bildet. Etterhvert vil jeg også anbefale intervalltimer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...