Gå til innhold

Hvordan finner jeg riktig bh størrelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Julie 20
Skrevet

Jeg sliter så sykt med å finne riktig bh størrelse! Jeg vet at jeg skal ha 75, men jeg vet ikke hva slags cup jeg skal bruke. Jeg brukte B før, men fikk vite at jeg burde bruke C. Jeg prøvde da C en stund og var da veldig mye plaget med at brystet "hoppet ut" av bh'en. Jeg ble anbefalt å prøve D, men har det samme problemet der. Så nå har jeg vært veldig mye att og fram, og nå vil jeg finne ut min skikkelige størrelse en gang for alle, uten å få "dobbelpupp" og slike ting. Kan noen hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Julie 20
Skrevet

Er det ingen som kan hjelpe meg?

Gjest Cupcakes
Skrevet

har du prøvd f.eks 70 D ? og har du målt skikkelig siden du sier du må ha 75?

når en endrer på cup str er det vanlig at man må endre litt på omkretsen også, de to henger nemlig litt sammen. det du beskriver høres veldig ut som du har for vid omkrets og altfor liten cup. det er den vanligste feilen kvinner i norge gjør. ville anbefalt deg å prøve noen som er mindre i omkrets og større i cup, a, b og c er egentlig veldig små cuper.

Gjest Mea Culpa
Skrevet (endret)

Jeg trodde ogsaa at jeg skulle ha 75C foer i tiden inntil jeg leste litt om bh str. og fant ut jeg faktisk maa ha 70DD! Det skal sitte saa stramt rundt ryggen at du nesten ikke kan dra den ut fra kroppen paa det ytterst hakket. Og gaar du ned i str. under brystet maa du gaa opp i cup str.

Endret av Mea Culpa
Skrevet

jeg hadde også masse problemer med bher før. puppene hoppet ut av hvis jeg løp, hoppet eller bare bøyde meg. så jeg gikk til en undertøysforettning og spurte om hjelp. de var veldig hjelpsome. målte meg og greier.

det viste seg at størrelsen som jeg hadde brukt i all tid var helt feil. jeg trodde jeg var 75 c, men det viste seg at jeg var 65f..

nå betaler jeg rundt 300 kr for en bh, men er strååålende fornøyd!

absolutt å anbefale :)

personlig er jeg veldig fornøyd med change :)

Gjest Julie 20
Skrevet

Jeg har ingen undertøysbutikker jeg kan gå til hvor de kan hjelpe meg. Jeg bor midt i ingenmannsland, så det er vanskelig å finne slikt her :P Pluss at jeg er veldig sjenert og har ikke lyst til å vise meg frem for ukjente folk, hehe. Men hvordan vet man liksom hvilke cup som er riktig da, er det ingen måte å finne ut av det selv på?

Skrevet

ah skjønner :)

kanskje du kan prøve noen forskjellige størrelser neste gang du er i byen/sentrum?

sorry men jeg er heeelt grønn på bh størrelser. må ha hjelp jeg :P

Gjest Mea Culpa
Skrevet
Jeg har ingen undertøysbutikker jeg kan gå til hvor de kan hjelpe meg. Jeg bor midt i ingenmannsland, så det er vanskelig å finne slikt her :P Pluss at jeg er veldig sjenert og har ikke lyst til å vise meg frem for ukjente folk, hehe. Men hvordan vet man liksom hvilke cup som er riktig da, er det ingen måte å finne ut av det selv på?

Har du maalebaand? Finn riktig bh str.

Gjest Style
Skrevet

De har en undertøysguide her også TV2

Riktignok beregnet som en guide for menn men kan brukes uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...