Gå til innhold

Bryllup og bacheloroppgave

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Student_*
Skrevet

Lurer på å spørre min kjære om han vil gifte seg med meg. Tidligere har han sagt at han skjønner ikke folk som er forlovet i laaaang tid uten å sette en dato. Han mener også at man ikke bør være forlovet mer en 1,5 år, så viss jeg får mot til å spørre nå blir det sikkert bryllup i løpet av sommeren neste år...

Det jeg lurer på er hvordan er det å planlegge bryllup samtidig som å skrive bacheloroppgave? (begge deler er det ganske mye som må tenkes på) Og når har folk bryllup når ene (eller begge) er student/akkurat ferdig med studiene.. Er det da best å ha det tidlig om sommeren (med tanke på jobb) eller er det greit å vente til man har jobbet kanskje en måned (sensommer) (Studerer noe som det er ganske stor etterspørsel av akkurat nå, så jeg tror ikkje at det blir så veldig vanskelig å finne seg en jobb)

Hvordan har andre studenter klart hele bryllup planleggingen samtidig som alle oppgaver?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Maop_*
Skrevet

Hei du!

Jeg studerer deltid samtidig som jeg jobber 100% og planlegger et bryllup i tidlig august. Jeg startet planleggingen i august ifjor, alt av booking av lokale, kirke, fotograf, mat, fant kjole og dress til mannen innen januar i år. Folk lurte jo på hvor gal jeg var som begynte så tidlig, men nå er jeg suuuper fornøyd med min tidllige planlegging! Hadde jeg skulle planlagt og virkelig skulle ordnet noe nå hadde jeg vært super stressa siden eksamenstiden er på det værste! Og vi skal ikke ha det kjempe store selskapet! Mitt råd er: Det går fint, men begynn tidlig og se langt framover så går det kjempe fint!

Gjest Gjest_ogsåstudent_*
Skrevet
Lurer på å spørre min kjære om han vil gifte seg med meg. Tidligere har han sagt at han skjønner ikke folk som er forlovet i laaaang tid uten å sette en dato. Han mener også at man ikke bør være forlovet mer en 1,5 år, så viss jeg får mot til å spørre nå blir det sikkert bryllup i løpet av sommeren neste år...

Det jeg lurer på er hvordan er det å planlegge bryllup samtidig som å skrive bacheloroppgave? (begge deler er det ganske mye som må tenkes på) Og når har folk bryllup når ene (eller begge) er student/akkurat ferdig med studiene.. Er det da best å ha det tidlig om sommeren (med tanke på jobb) eller er det greit å vente til man har jobbet kanskje en måned (sensommer) (Studerer noe som det er ganske stor etterspørsel av akkurat nå, så jeg tror ikkje at det blir så veldig vanskelig å finne seg en jobb)

Hvordan har andre studenter klart hele bryllup planleggingen samtidig som alle oppgaver?

Hei!

Så kjekt at du har lysst å gifte deg! Det er veldig spennende :)

Jeg er student og ferdig med en bachelorgrad om ca. 1 måned. Jeg skal gifte meg i slutten av august. Valgte den datoen med tanke på å ha litt tid i sommer for å planlegge de aller siste tingene. De aller viktigste tingene bestilte og planla vi i september/oktober slik at det bare skulle være småting igjen, som jeg har kunnet tatt meg tid til å gjøre innimellom skolearbeidet. Jeg synes dette har gått veldig fint og det har vært kjekt med litt bryllupsplanlegging innimellom alt skolearbeidet. Så nå gleder jeg meg bare til skoleslutt og siste innspurt med planlegging.

Så får meg har det gått veldig fint å planlegge bryllup samtidig med skole :)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg holder på med siste innspurt av masteroppgaven min og har hatt en innmari hektisk periode siden i fjor, samme tid som vi begynte å planlegge bryllup. Jobber også ved siden av.

Bryllupet er i september i år, skulle egentlig være i juli, men nå er jeg sjeleglad for at vi endret datoen. Tror jeg hadde stupt om jeg skulle holdt på med de siste bryllupsforberedelsene nå...

Sånn ellers har det ikke vært noe problem; det har egentlig vært ganske hyggelig å ha bryllupsplanleggingen ved siden av, det er liksom noe helt annet enn studier og jobb. Eneste problemet er at det er så mye morsommere å ordne til bryllupet enn å holde på med oppgaven at jeg til tider har mistet konsentrasjonen og fokus helt :fnise:

Skrevet

Vi skal gifte oss i august 2011 (såååå lenge til, men vil ikke gifte meg samme år som min søster, så da blir det slik), og jeg er ferdig med en bachelorgrad i juni 2011. Vi bestemte oss for å ha brylluppet i august på grunn av dette, men jeg er godt igang med planleggingen allerede :)

Så jeg synes ikke det er noe problem å planlegge bryllup samtidig som man går på skole :) Men jeg ville gjort som oss og fått en mnd eller to ekstra til planlegging :)

Lykke til med frieriet :D

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_Katrine_*
Skrevet

Jeg sitter å "leser" til eksamen som jeg skal ha i morgen nå. ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ Med andre ord er det ikke lett å kombinere. JEG JOBBER FULLTID, TAR VALGFAG, PLANNLEGGER BRYLLUP OG SKAL SKRIVER MASTER OPPGAVE ETTER JUL. Min forlovede fridde veldig uventet og overraskende, men ble utolig glad. Vi har alltid sagt at vi skal gifte oss etter ca et år etter vi forlovet oss. Han fride i februar 2009 og datoen ble satt til juli 2010. Planen min var å ha alt ferdig før jul, men sånn gikk det ikke. Er ikke det at det nødvendigvis er så mange avgjørelser man må ta, men når man først tar de skal de jo gjerne være veloverveide. I tillegg skal man kanskje ha litt hjelp og i alle fall min mor syntes først jeg var for tidlig ute, og nå har jeg selvsagt ikke tid. Jeg føler meg stresset og klarer ikke helt å prioritere, noe som ALDRI har skjedd meg før. Tror jeg heller ville ventet, bare litt. Tror at så lenge man har en ganske vanlig jobb 8 timer om dagen, er det lettere å kombinere med den skyldfølelsen man har når man studerer om at man alltid burde ha lest..., men det spørs jo selvsagt på hvor mye tid man bruker på studiet. Jeg får vel komme meg tilbake til lesingen.... Lykke til

Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg i juni neste sommer og er da ferdig med 1. året av mastergraden min. Samtidig er min forlovede ferdige med forkurs for ingeniør. Vi er i gang med planleggingen og ser ikke på det som et stort problem. Det handler vel mest av alt om å klare å planlegge og å delegere oppgaver (der kommer jeg til å få et problem *kontrollfreak* :kjefte: ). Mange har advart meg mot å gifte meg mens jeg er student, men jeg har tro på dette! Det er hva man gjør det til, og venner og familie blir nok ikke lei seg for å bli spurt :)

Synes det er flott at du vil gifte deg, det er en flott opplevelse :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg avslutter mitt bachelorstudie 17. juni, og gifter meg 26. juni. Å være strukturert, kunne delegere, og ha tunga rett i munnen, tror jeg er det viktigste! Vi har fått på plass det aller meste til bryllupet, invitasjonene er sendt ut, men alt "småtteriet" står selvfølgelig igjen. Har imidlertid god støtte av forlover, familie og min forlovede, så jeg satser på at det går fint! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...