Rafi Skrevet 30. april 2009 #1 Skrevet 30. april 2009 Jesus nå begynner det å bli en litt mer krevende alder her synes jeg:) Lillegutt var 10 mnd 22. april, men kan enda ikke sitte. (Korrigert alder er 8 mnd da). Men han vil jo gjerne sitte da, og å sitte i vippestolen er ikke lenger tema. Da kaver og styrer og kjemper han seg opp i sittende stilling, og ender opp med å henge over det beltet mens han skriker misfornøyd. Så når vi skal mate har vi en case. Plasserer jeg han i tripp trapp-stolen er han fornøyd, men henger enten frem og får bøylen inn i magen eller vingler frem og tilbake. Hva gjør man egentlig når det skal mates? :klø: Stakkar, han prøver så godt han kan å krabbe, men har ikke helt teken enda. Så når han ligger på gulvet så roper og klager han så høyt han bare kan. Puh...
Donpedro Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Vår lærte ikke å sitte før han lærte seg å reise seg opp etter ting (og datt tilbake på rumpa), han var vel ca 10 mnd. Vi satte han aldri opp selv på gulvet, unntatt ved matesituasjoner. Da støttet vi han opp med puter i tripp-trappstolen.
Rafi Skrevet 30. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2009 hm, det var jo en god idé. Jeg kan jo faktisk pakke litt rundt han i tripp trapp stolen:) tror jeg bare må sette vekk vippestolen i hvert fall. han får helt noia oppi der nå.
linky Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Jenta vår lærte å sitte selv da hun var 10,5 mnd gammel. Har gitt henne mat i tripp trapp stolen lenge nå, før hun kunne sitte selv så la støttet jeg opp med et lite teppe i stolen (la det rundt magen) og da satt hun stødig. Lykke til:)
Donpedro Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 Vi kjøpte sånn oppblåsbar pute som de selger til Ikeas høystol. Ble litt trangt, men den kan klippes til i skjøtene.
Thomasine Skrevet 1. mai 2009 #6 Skrevet 1. mai 2009 Vår lille venn er 1 år hvert øyeblikk. Han setter seg ikke selv, men klarer fint å sitte hvis han blir satt Elsker det, ja... Han er ikke av de største så vi hadde også tepper rundt han i tripp-trappen. Synes faktisk han sitter bedre i Ikea sin vanlige hvite. Litt rart å ha "baby" så lenge for meg. De 2 andre gikk da de var like gamle som minsten er nå. Men han har vært syk, så helsestajson og legene er ikke bekymret. Da får jeg la være å være det også. Forresten har vi et slit på stellebordet! Han SKAL snu seg før bleia er satt på...puh...
Gjest Stjernedryss Skrevet 1. mai 2009 #7 Skrevet 1. mai 2009 Niesa mi hadde en matstol som var mer som et bilsete i fasongen, hun satt helt oppreist i den med var skikkelig spent fast. Kanskje litt sent å kjøpe en sånn en for en kort periode da, sikkert ikke så lenge til tripptrappstolen fungerer fint.
Leanne Skrevet 2. mai 2009 #8 Skrevet 2. mai 2009 Min minste kunne ikke sitte alene før han var 14 mnd... Han er ikke av de største så vi hadde også tepper rundt han i tripp-trappen. Synes faktisk han sitter bedre i Ikea sin vanlige hvite. Enig med Thomasine at små barn sitter bedre i ikea stolen enn en tripp trapp stol når de er så små. Får bedre støtte.. Tripp trapp stolen er derimot veldig god å ha når de blir litt større..
Amalie_85 Skrevet 2. mai 2009 #9 Skrevet 2. mai 2009 Gutten min er snart 11 mnd og hverken setter seg opp eller krabber. Han drar seg da, og kan dra seg opp til stående stilling uten problem. Hender seg noen ganger at han får satt seg på rumpa etter å ha stått, og da sitter han støtig. Men dette er jo få gangen, han klarer ikke å sette seg opp uten å ha stått først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå