Gå til innhold

TromsøLAN

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Maggie_*
Skrevet

http://www.tromsolan.no/

Sønnen min på 15 har veldig lyst til å "henge" på dette arrangementet. Han skal ikke delta direkte, bare være i området sammen med venner og se på det som skjer.

Greit nok det, tenker jeg. Men så er problemet at mange av vennene hans (ifølge han selv...) skal være der til langt på natt, noen skal også overnatte. Han har veldig lyst til å overnatte der selv, men det synes jeg ikke han er moden for. Men jeg kan gå med på utvidet innetid, sånn at han kan få være der lenger enn vanlig innetid. Men i såfall vil jeg gjerne vite litt om hvordan arrangementet bruker å foregå.

Er det noen som vet om det er mye fest/rus/uro rundt dette? Jeg vet at arrangementet er rusfritt, men det hindrer jo ikke våryr ungdom i å ruse seg i skjul, eventuelt utenfor selve hallen.

Noen som har erfaringer fra TromsøLAN? Fortell gjerne hvor gammel du er også. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Therese_*
Skrevet

Jeg synes dette er uskyldig morro, datainteressert ungdom som møtes for å laste ned ting, spille spill, være med på konkurranser, være sammen med andre med samme interesse, kanskje finnes det noen søte jenter der også de titter på.

Tromsølan og andre Lan har nulltolleranse for alkohol og andre rusmidler, og er man synlig beruset/ruset får man ikke komme inn enkelt og greit.

Jeg har ikke hørt om ungdom som har ruset seg på utsiden for så og liste seg inn igjen. Det står vakter i inngangsdøren som sjekker alle som går inn og ut. Dette har du sikkert lest om inne på nettsidene til tromsølan sine nettsider men jeg kan uansett nevne at det står under "hovedmeny" og "foreldre & Foresatte".

Jeg er ikke i den aldersgruppen at jeg deltar på lan, er nok for gammel(25), men jeg kjenner mange som deltar, som er seriøse og kun der for å drive med hobbyen sin. Og vil si det er noe av det tryggeste du kan sende sønnen din til. Det er alltid vakter som passer på og sørger for å ivareta sikkerheten til de som er med og hindrer at det oppstår tumulter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...